Witam, gdzie znajde jakiś otwór co by dostać sie kablem z kabiny do akumlatora? Myśle nad montażem małego subwoofera i potrzebowałbym to podłączyć bezpośrednio do aku a nie chce połowy auta rozebrać zanim znajde.
Croma polift
Witam, gdzie znajde jakiś otwór co by dostać sie kablem z kabiny do akumlatora? Myśle nad montażem małego subwoofera i potrzebowałbym to podłączyć bezpośrednio do aku a nie chce połowy auta rozebrać zanim znajde.
Croma polift
Nic nie przeciągaj. Sprawdź czy masz z tyłu po lewej stronie w bagażniku za tapicerką w okolicy lampki skrzynkę bezpieczników. W oryginalnej instalacji to stamtąd bierze się zasilanie pod subwoofer (mowa o fabrycznym subie). Ta skrzynka jest zasilana bezpośrednio z aku. Jeśli jej nie masz to bez przeciągania kabli +12V z akumulatora masz w skrzynce bezpieczników pod kierownicą. Dwie duże szare kostki z grubym czerwonym przewodem. To właśnie z jednej z tych kostek leci zasilanie tej skrzynki tylnej. Jeśli twoja croma ma bogatą wiazkę to z tej tylnej skrzynki po bezpieczniku wyprowadzona jest kostka zasilania fabrycznego subwoofera na prawą stronę bagażnika za tapicerką - też w okolicy lampki. Sprawdź, zanim będzie pruł pół auta.
BTW Przy odrobinie szczęścia da radę na rynku wtórnym dokupić oryginalny subwoofer do cromy, a przyznam, że całkiem nieźle się spisuje z fabrycznym blaupunktem.
Ostatnio edytowane przez manic ; 07-02-2019 o 20:52
Dzięki za konkretne info! To byłaby super opcja gdyby nie trzeba było dostawać sie do aku, a chodzi właśnie nie o fabryczny subwoofer, głównie dlatego że ciężko o tą "odrobine szczęścia", jak zresztą z wieloma częściami do cromy. Niby ktoś ma na sprzedaż tu na forum, ale to chyba już dawno nie aktualne, a to byłoby najlepsze rozwiązanie bo nie zabrałoby miejsca w bagażniku stąd i tak planuje coś małego. Tak sie właśnie zastanawiałem czy ten oryginalny jakkolwiek daje rade, miałeś okazje słyszeć, bądź sam posiadasz? Ale do radia i tak musiałbym sie jakoś dostać czy to byłby oem czy jakiś uniwersalny sub 🤔
Mam fabryczny sub. Dźwięk jest naprawdę OK. Nie jedna osoba była zaskoczona, że tak może grać fabryczne radio (mówię o blaupunkcie, bo nawigacje grają ciut gorzej), W fabrycznym rozwiązaniu jest tak, że z wiązki radia bierzesz tylko sterowanie włączeniem wzmacniacza (żółta kostka miniiso), reszte robi się wpinając się dodatkową fabryczną wiązką głośnikową pomiędzy głośniki i subwoofer (wpina się to w kostkę w prawym przednim słupku). Do tego zasilanie suba z miejsca o którym pisałem i wszystko.
Rozumiem. U mnie fabrycznie był blaupunkt ale zamieniłem na instant nav (czyli tą poliftową navi) gra ogólnie spoko ale cosik więcej basu fajnie byłoby mieć. No dobra, to wskazówki jakieś już mam, w sumie najważniejsze to to 12v z aku, bo przejrzałem oferty oem subów i takich brak, więc skłaniam sie ku jakiemuś "płaskiemu" subwooferowi, myśle że na moje potrzeby da rade. A takie coś właśnie potrzebuje zasilania, sygnału do włączania sie z radia, masy no i jakoś z głośnikami to połączyć chyba
Nie pocieszę Cię ale instant gra kiepsko, subwoofer trochę zmienia ale w porównaniu z blaupunktem jest słabo. Po pierwsze jak masz instant to trzeba w MES wskazać subwoofer bo inaczej instant nie da sygnału sterującego +12V do włączenia wzmacniacza. Jak to się zrobi to niestety instant w połączeniu z fabrycznym subem sam dostosowuje equalizer do dźwięku jaki dostaje (menu equlizera zostaje wyszarzone i jedynie można zmienić bass). Da się co prawda zrobić pewien "myk" i oszukać instant, wziąć sterowanie +12V włączeniem wzmacniacza z innego miejsca i w MES ustawić tak jakby suba nie było, ale wtedy po pierwsze słychać charakterystyczne "puknięcie" po głośnikach przy każdym włączaniu instant, po drugie nawet "odblokowując" menu equalizera i tak jego ustawienia mają się nijak w stosunku do blaupunkta, jest po prostu słabo. Jak już się zdecydujesz na tą opcję to jest sposób by tych "puknięć" się pozbyć ale to już inny temat.
A ja uważam inaczej. Blaupunkt to największy shit jaki mógł kiedykolwiek powstać i to tyczy się praktycznie wszystkich modeli.
PS.Zapomniałem jeszcze o Philipsie. To też wielkie G
Myślałem, że wszyscy wiedzą. W Cromie mam instant nav.
Rozumiem rozumiem, choć ja tak jak pisałem zamieniłem blaupunkta na instant nav ze względów głównie estetycznych, podoba mi sie decha z "nawigacją" 🙂 oraz po podmiance w sumie różnic w dźwięku nie usłyszałem, ale audiofilem nie jestem i to pewnie dlatego. Okej, super wskazówki, ale jak wyglada sytuacja kiedy mówimy o nieoryginalnym subwooferze bo już jestem w sumie zdecydowany na płaski aktywny subwoofer, albo wleci pod fotel, albo za tylną kanape, zobaczymy. Wtedy te problemy o których piszesz chyba omine, oraz w Mesie nic nie będe musiał kombinować? Dodam że ten subik będzie miał swój osobny pilocik do regulacji basu
Kolega miał w cromie płaski i jakoś szału nie było.
Teraz kupił zabudowę do koła zapasowego od Q7.
Taki mały to pewnie można podłączyć i pod instalację samochodu, tak jak to jest w przypadku fabrycznych rozwiązań.
Jednak kiedy w grę wchodzi porządny wzmacniacz i porządny subwoofer to trzeba prowadzić porządną instalację bo tak to można doprowadzić tylko do pożaru. Wzmacniacz potrzebuje dużo prądu, a nawet bardzo dużo wtedy kiedy potrzeba łupnąć. Żeby nie było dużych spadków na wzmacniaczu to daje się często kondensator. Jak byłem młody to byłem fanem audio i zakładałem różne tam firmy, modele i zestawy-w BMW wsadziłem 8 tysi, a to było kilkanaście lat temu i wartość pieniądza była inna. Pod niedużym 4 kanałowym wzmacniaczem podłączonym pod zasilanie na kablu 3mm topiła mi się izolacja na nim. Pod porządny wzmak który robił dla subwoofera i do tego kanały były na mostku to zakładałem kable zasilające o grubości małego palca u dłoni.
Chyba jednak te lata minęły i teraz przeważnie wystarcza mi to co jest fabrycznie
W sumie szału to ja nie oczekuje, chce poprostu żeby było więcej basu niż jest aktualnie i myśle że pod tym względem taki mnie zadowoli. Te rozwiązania w koło też są spoko, ale nie będe już kombinował.
Voyager1 tak myślisz? W instrukcjach piszą ogólnie żeby zasilanie brać bezpośrednio z aku, no ale fakt faktem nie jest to nic dużego, mocnego. Głosnik 20cm, RZEKOMO 100w rms. Myślisz że wystarczy fabryczna instalacja o ile jakakolwiek jest puszczona w bagażniku? Co do reszty to wogóle nie ogarniam o czym piszesz 🤣 obce jest mi całe to karaldio i elektryka, mam inne auto "weekendowe" w którym jest dużo mocy, na moje ucho spoko audio, normalny subwoofer a tu ma być coś co miejsca nie zabierze a jakoś zagra
Jest ktoś, kto jednak przeciągał nowy przewód zasilania do kabiny ?