Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Koniec Diesla  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    11
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007

    Koniec Diesla

    Znalazłem ciekawy post na elektrodzie autorstwa K2

    Masz samochód z silnikiem Diesla?
    Jak masz, to go szanuj,napraw to z czym się ociągałeś,poklep go ,kopnij z czuciem w oponę, bo nowego już nie kupisz.A jak kupisz to popełnisz błąd.
    ale po kolei ...

    Słowo Diesel do dzisiaj kojarzy mi się z Panem Mieciem(świeć Panie nad jego duszą) taksówkarzem,co jak nad ranem zjeżdżał z nocnych kursów to klekot jego Mercedesa zwanego potocznie beczką budził pobliskich sąsiadów.
    Pan Miecio miał garaż zbity z desek obitych papą i jak pamiętam to ciągle się droczył z operatorami koparek,spychaczy i innych maszyn budowlannych ponieważ jak byli wczorajsi i ich suszyło to za jedną flaszkę potrafili na łyżce takiego spychacza przywieść mu kilka beczek ropy.Pan Miecio miał tych beczek mnóstwo(pełnych) w garażu,a przy ścianach tej budowli były nakładane piętrami i my jako chłopcy po nich wchodziliśmy mu na dach ,co nie było mile widziane ponieważ ten dach kiedyś pod nami runął.Tak więć Pan Miecio niczym szejk naftowy ropy miał dość a i flaszkę tak jak operatorzy cenił sobie wysoko bo lubiał sobie w niedzielne popołudnie golnąć dla kurażu.Swojego Mercedesa naprawiał w tej szopie sam i mimo iż nie był mechanikiem to auto było zawsze na chodzie.Jak mu się zmarło to wiem iż przebieg tej beczki to było jeden milion siedemset tysięcy km.To były ciekawe czasy komuny.W tamtych czasach diesle to były klekoty i kopciuchy ale jeżdziło się nimi za frajer bo paliwo prawie darmo a naprawy rzadkie i tanie.
    Potem jak już miałem swojego klekota Golfa( pięć razy przekręciłem mu licznik,potem poszedł do ludzi i kilka lat widywałem go na drodze) to zaciekawiła mnie notatka w prasie informująca, iż BMW będzie wkładało do swoich nowych aut również silniki Diesla o mocy dwukrotnie większej(z danej pojemności) o dwukrotnie większym momencie obrotowym a zużycie paliwa spadnie o połowę.Wszystko dzięki jakiejś nowej pompie wytwarzającej ciśnienie 2000 atm.Wydawało mi się to wtedy kaczką dziennikarską ,pisaną chyba na okoliczność 1 Kwietnia.Ale to wtedy narodził się Diesel który jest pogromcą aut benzynowych.
    W najcięższym terenowym rajdzie świata Dakar od paru już lat prym wiodą diesle.W ostatniej jego edycji(2010) trzy pierwsze miejsca zajęły diesle VW Race Touareg 3.Ich kierowcy zdążyli się wykąpać,zjeść obiad i jak udzielali trzeciego z kolei wywiadu to do mety etapu docierał pierwszy benzynowiec.
    W prasie czytamy " Zwycięzcy, jadący Audi R15 TDi, przez 24 godziny przejechali 5410,71 km, najdłuższy dystans w dotychczasowej historii wyścigu na torze Le Mans" ...znowu diesel.

    Super! Zakrzykną ci co nabyli nowe albo prawie nowe diesle.Tak trzymać! Ale czy aby na pewno ?

    Zawsze interesowały mnie nowoczesne silniki.Interesowała mnie ich budowa i trend w jakim pójdzie ich rozwój.
    Właśnie patrzę na takie cacko inżynierii 2011+ VM Motori V6 Diesel Engines To konstrukcja VM Motori VM A630.
    Dlaczego ona ? Ponieważ silnik ten miał być montowany w Insigni,a mnie interesował zakup auta właśnie z tym silnikiem.
    Jednak w końcu GM zadecydowało,że nie będzie go w ofercie Opla.
    Silnik ma imponujące parametry i jest super oszczędny.
    3,0-litrowy V-6 CRD z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek wytwarzający moc 241 KM i moment 540 Nm.Pali średnio 8 l ropy.

    Nie będą montować tego silnika, ponieważ wystraszyli się awaryjności tej jednostki w warunkach rzeczywistej, a nie laboratoryjnej eksploatacji.

    Na tym forum słowo EGR pojawia się wyjątkowo często.Wiemy jakie są kłopoty z tym urządzeniem.Aby sprostać wymaganiom normy
    Euro 5 ten silnik ma ich 6 (słownie sześć)chłodzonych wodą ,jeden na każdy cylinder.Juz jedno takie ustrojstwo wystarczyło aby ludziom siwiały włosy a co dopiero sześć.Koszt jednego to ok. 2 do 3tyś.

    Wysokosprawny układ wtryskowy z piezowtryskiwaczami , wyjątkowo delikatnymi elementami o powalającej cenie.
    Za taką rurkę zapłaciłeś 2,5tyś zł? ,dziwi się żona.To skandal.To przecież tygodniowy pobyt we włoskich Dolomitach, łącznie ze skipasem. A ja jakoś tak boczkiem, by nie dojrzała pięciu pozostałych ,bo to już trzytygodniowa Tajlandia ale dla pary.Wymiana na sześć nowych sztuk to koszt ok.15 tys zł. A wszystkie sześć zmieścisz w kieszeni marynarki.Tyle kosztuje na rynku używany benzynowiec średniej klasy.Nie jestem Hiobem ale tak to wygląda.Sam Mercedes przyznał się, że w 50 000 diesli z nowymi silnikami CDI: modele 220 (170 KM) i 250(204KM) są problemy z wysokiej klasy piezowtryskami Delphi.I jaką minę będzie miał facet który kupił taki samochód krótko po gwarancji gdy się dowie, co też trapi jego ulubieńca.

    Filtr DPF zmora kierowców.
    Tłumik rasowemu kierowcy zawsze kojarzył się z podrdzewiałym żelastwem dyndającym pod autem.Jak zaczynał pierdzieć to wywalało się ten złom ,najlepiej od kolektora do tylnego zderzaka.I znów był spokój na kilka lat.Potem wymyślono katalizator i dowalono do niego jedną lub dwie sondy lambda.Już zaczęły się z tym tandemem problemy ale jeszcze do przyjęcia.Wiadomo ekologia i nikt nie protestował.Potem przyszły komputery.Taki komputer siedzący w naszym aucie potrafi w mig wszystko zrobić i aby się nie lenił dokładano mu ciągle coś do roboty.Im więcej czujników tym lepiej.W końcu postanowiono że nasza zardzewiała rura zwana dumnie tłumikiem też będzie komputerem i żeby to nie był pic wymyslono taką puszkę (DPF), która podobno ma na celu wyłapywanie tzw. cząstek stałych ,chyba w trosce o oczy piechurów na chodnikach czy poboczach drogi.Wiadomo jak taka cząstka niczym hadron walnie po oku to może byc problem, co mnie trochę dziwi bo dotychczas nie było takich przypadków, chyba, że ktoś wsadzi oko w tłumik a inny odpali motor.Przed puszką dodano kilka czujników,za puszką dodano kilka czujników .Wszystkie te czujniki (ich druciki) wpięto w sławetną magistralę CAN.
    I się zaczęło.
    Pucha się zapycha. Każdy z towarzyszących jej czujników pracuje w ekstremalnych warunkach i często nawala.Każda taka awaria kończy sie windowaniem naszej bryczki 2m w górę na tzw. lawetę.Ich właściciele zacierają ręce .Nastały dla nich złote czasy.
    Jak grzyby po deszczu powstają firmy oferujące za co łaska (ok 2000zł)pozbycie się tego badziewia.Po takim zabiegu auto w krótkim czasie zaczyna wypluwać błedy komputera i staje na amen.I znowu 2m w górę.Zastanawia mnie to, że firmy oferujące pozbycie się filtra cząstek stałych ogłaszają się wprost ,a przecież oferuja wywózkę śmieci do lasu.
    Henry Ford swoim modelem T zasłynął jako ojciec motoryzacji a z Wikipedii dowiaduję się ,że Polacy nie gorsi .Wymyślili w 2008 roku tzw.emulator filtra DPF ,przełomowe odkrycie w motoryzacji.I tak jak z niebieskim laserem(polskie dzieło) świat nas nie doceni i zamiast od razu montować nasz emulator to z uporem wkładają te puchy DPF.Cyrk trwa.
    Dochodzi już do absurdalnych sytuacji ,że jak rano zapalisz auto i rozlegnie się potężny ryk ,to prawdopodobnie wyrżneli ci filtr DPF .Są absurdalnie drogie od 7 do 14 tysięcy.Dorzućmy do tego superdrogie katalizatory,których ceny raczej przemilczę.W samochodach z tymi silnikami nie da się wytłuc katalizatorów albo usunąć filtra DPF.Auto po takiej operacji nie pojedzie wcale, w najlepszym razie 40 do serwisu.

    Koło dwumasowe .Co to jest? pytają benzynowcy.A właścicielowi superdiesla ruszają się szczęki.Własnie jest po wymianie tego ważącego worek cementu elementu.A do tego dołożył nowe sprzegło i wysprzeglik.I nawet ulgowe potraktowanie go przez szefa ASO ,prawie już kumpla bo tyle czasu spędzili razem,że znają problemy swoich dziatek i żon nie jest w stanie poprawić mu humoru.Potężne momenty tych silników czasami powyżej 500Nm mielą skrzynie biegów,przeguby homokinetyczne,wykręcają półosie o średnicy ramienia .To wszystko musi znieść właśnie koło dwumasowe a ściślej jego sprężyny.Jest elementem najczęściej wymienianym w nowych dieslach.

    Lista niezwykle kosztownych i awaryjnych elementów jest długa.Podobne kłopoty ma Audi,Mercedes,VW.Jedno złe zatankowanie chrzczonego paliwa to może być wydatek na naprawę ponad 20 tyś. zł.Kto to będzie potrafił serwisować.Dla mechaników ASO naprawa tych nowoczesnych jednostek to jak serwis promu kosmicznego .A co do cen za ich usługi,to jak kierownik działu serwisu w krawacie i śnieżnobiałej koszuli wręczy ci rachunek, to warto mieć w pobliżu jakiś stołek aby przycapnąć i odsapnąć.

    GM udziałowiec VM Motori swoją decyzją postawiło włoską firmę w niewygodnej pozycji.W VM Motori opracowywali ten silnik kilka lat i włożyli w to ogromne pieniądze.Na szczęście znalazł się chętny na ten super motor.Jeep bedzie go montował w swoim kultowym modelu Grand Cherokee.
    Jeep trafiony, zatopiony.
    Już się tym chwalą Jeep Grand Cherokee 2011 - Wyposażenie - Osiągi i Możliwości - Zespoły napędowe
    Jak Beduini w Afryce ze swoich zardzewiałych beczek po lepiku wleja do niego ropy,to jak amen w pacierzu nie ruszy.Stare silniki na złym paliwie kopcąc i charlając ale jechały dalej.Co się stanie z mitem Jeepa?
    Myślę iż takie Audi albo Mercedes przy zakupie ich superdiesli,powinni wrzucać na tylną kanapę jakiegoś benzynowego smarta.
    Klient będzie miał czym dojeżdżać do serwisu.W samych zaś serwisach powinny być salki kinowe i dostęp do środków uspakajających.

    W gazecie czytam "Przyszłoroczna podwyżka akcyzy na olej napędowy sprawi, że jego ceny na stałe zrównają się z ceną benzyny. W przypadku niektórych modeli samochodów inwestycja w silnik Diesla zwróci się po 700 tys. kilometrów. Czyli nigdy"

    A przed nami Euro6 na razie tylko dla tirów.Potem ekolodzy wymyślą EuroX.Im nie zależy.Nie mają samochodów,palą trawkę a jak jeżdżą to na sępa.Na koniec zostanie nam rower i EGR na ryj,bo przecież wydychamy CO2.

    Czyżby koniec Diesla??????



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Dobry artykuł
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cała prawda o motoryzacji, bo i benzyniaki nie są wolne od takich ulepszeń. Jeszcze trochę i nawet na wymianę żarówki będzie trzeba jeździć do serwisu (niektóre modele już tak mają). Nie kupisz tulei wahacza, łożyska, oringu, tylko cały wahacz, piastę, półoś. A w niedalekiej przyszłości pewnie kupisz auto w prywatnym leasingu i po okresie gwaracyjnym dostaniesz nowe, stare oddając na złom.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Popieram , świetny :-)

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    A w niedalekiej przyszłości pewnie kupisz auto w prywatnym leasingu i po okresie gwaracyjnym dostaniesz nowe, stare oddając na złom.
    Myślę, że to jeszcze daleko do tego Co prawda taki Renault wymyślił, że baterie będzie się dzierżawić od nich gdy się kupi jakiś tam ich elektrycznie napędzany model.
    Patrząc 50 lat do tyłu to prognozy na nasze lata zakładały, że auta będą już zdolne do latania, a wakacje będziemy spędzać na księżycu
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Jednak samochody sa coraz bardziej awaryjne i uważam że te "super" bryki które teraz tak reklamują nie wytrzymają nawet 10 lat nie mówiąc już o dużych przebiegach...
    Wszystko nastawione na konsumpcjonizm i jeszcze ten chory minimalizm.... Niezwykle wysilone silniki....

  8. #7
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    20 styczeń 2013
    Skąd
    Germany/Szczecin
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2009
    Bardzo fajny felieton.... widac że nie pisany przez Rydzyka......

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    40
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: Koniec Diesla

    Fajny felieton ale o tych filtrach dpf ktoś nie ma wiedzy... jeżeli chodzi o usuwanie nie ma z tym żadnego problemu i żadne błędy po prawidłowej konfiguracji ecu nie pojawiają się.

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]


 

Podobne tematy

  1. czy to koniec sprzęgła ?
    Napisany przez Insomnia na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 05-03-2013, 17:00
  2. 30 km/h w mieście?! Koniec bezkarności motocyklistów?!
    Napisany przez KrzychuB na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-10-2011, 10:34
  3. Czy to koniec sprzęgła ?
    Napisany przez Madziula na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-09-2011, 23:27
  4. koniec seicento
    Napisany przez blondas na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-05-2010, 23:10
  5. Skarbimierz - koniec sezonu
    Napisany przez kris28 na forum Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-10-2008, 10:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446koniec-diesla-19494

piezowtryskiwacze

dlaczego fiat nie montuje dieslivm a630silnik 3.0 vm motori

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl