Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez steffanson

Temat: Klekot silnika po czyszczeniu odmy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2019
    Skąd
    Slupsk
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    Fiat croma
    Rocznik
    2005

    Klekot silnika po czyszczeniu odmy

    Witam, zauważyłem że z tyłu silnika z puszki odmy idzie dymek, okrecilem korek wlewu oleju, dymek szedł z pod korka na odmie przestało zakrecilem korek i dymilo nadal na odmie, więc wzielem się do czyszczenia odkrecilem odme odkrecilem puszke przy niej, wszystkie węże połączone z nią prucz jednej do korbowodu bo nie mogłem tam dostać, pomyślałem że wyczyszcze jeszcze przepustnice więc odkrecilem przepustnice, ściągnąłem wężyk od vacum pompy i od sterowania podcisnienia turbo, aby je poskracac, poskrecalem wszystko tak jak było. Odpaliłem auto, odpalił za pierwszym razem, z tyłu biały dymek puścił dodałem gazu trochę czarnego dymu i ustalo dymienie, zaczęło się klekotanie rytmiczne z silnika, praca równa klekot równy, obroty w miejscu, auto jeździ normalnie moc jest nic się nie dzieje. Odma nadal dymi a do tego doszło klekotanie silnika... Podsunie ktoś jakiś pomysł bo nie mam pojęcia... Fiat croma 2005 r 1.9 jtd 150 automat, dodam jeszcze że mam usunięty dpf, zaslepiony egr, wyrzucone klapy.... I brak pomysłu co dalej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego Piw paw ja u siebie odmę czyściłem,ale żadnego tego typu objawu nie miałem, mi znowu zaczął skakać korek wlewowy po jego odkręceniu ,odma cała zarzygana olejem i wszystko dookoła, już odpuściłem eksperyment z czyszczeniem odmy i wszystkiego dookoła ,dzisiaj przyszła nówka sztuka z serwisu koszt 185zł, zamówiłem odmę nowszego typu bo jest tańsza a różni się tylko mosiężnym wejściem na przewód,w sobotę będę wymieniać to się odezwę Numer katalogowy odmy nowszy typ.jpgodma.jpgodma1.jpg

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Witam. Gdzie to cudo się znajduje, łatwo to wyciągnąć i wyczyścić, od góry da się to zrobić?

    Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Rozumiem że te domy są nierozbieralne i nie warto ich "płukać" ?
    Ta z mosiężnym wejściem jest lepsza? To druga ma plastikowe wejście?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
    Numery OE separatorów:
    - stary: 55217793
    - nowy: 55217795
    20211109_152733.jpg
    bob96 lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał steffanson Zobacz post
    Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
    Numery OE separatorów:
    - stary: 55217793
    - nowy: 55217795
    20211109_152733.jpg
    U Cromie którą kupowałem odma była taka "wilgotna". Przyczyną prawdopodobnie były fabryczne zaciskowe opaski które zostały zamienione dokręcanymi.
    Jaki koszt nowej odmy?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał steffanson Zobacz post
    Dokładnie to ten tworzywowy "zbiorniczek" to separator olejowy. Sam zmieniłem 2 miesiące temu ze starszego typu (z mosiężnym króćcem) na nowszy (z tworzywowym). Z trwałością to chyba nie ma różnicy (może nawet nowy lepszy, bo u mnie mechanik uszkodził ten króciec z mosiądzem), bo w starym z 3 króćców 2 i tak są z tworzywa. Przy zmianie typu usuwasz tylko z węża mosiężną redukcję i montujesz. Pasuje idealnie. Polecam wymienić przy okazji opaski zaciskowe i sprawdzić czystość węży.
    Numery OE separatorów:
    - stary: 55217793
    - nowy: 55217795
    20211109_152733.jpg
    A czy mogę prosić o zdjęcie rozciętego zbiorniczka?

    Czy przypadkiem w środku nie mieści się filtr?
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Ceny separatorów w ASO:
    - stary: 55217793 - 498,45 zł
    - nowy: 55217795 - 267,14 zł

    Po nowym roku postaram się znaleźć chwilę i dobrać do wnętrza starego separatora.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2022
    Skąd
    Żywiec
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1,9 120km
    Rocznik
    2006
    Ja mam pytanie. Jak to ustrojstwo wyjąć żeby nie zdupic całego dekla? Mam problem z odmą, z góry na pokrywie (prawa strona - kółko) albo jestem tępy albo nie widzę. Podpinam się pod ten post mimo że stary. Jestem tu po to szukać pomocy a nie tracić kasę u pana Mirka w garażu, który nazywa warsztatem. Olej regularnie zmieniany, co 10kkm, filtry itd. Dodam, że auta nie pałuje bo kombi nie służy do upier....a. Kopci, mocy nie traci, spod maski dym. Mirek mechanik mówi że odma zaje...a i na tym finito. Rób se człowieku co chcesz, ja nie mam czasu, nie znam się.
    Może ktoś z forumowiczów, robił z tym separatorem oleju i podpowie. Chce to zrobić sam a nie jeździć do wróżbitów bo tylko takich mam w okolicy Żywca.
    P O M O C Y

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał Simone83 Zobacz post
    Ja mam pytanie. Jak to ustrojstwo wyjąć żeby nie zdupic całego dekla? Mam problem z odmą, z góry na pokrywie (prawa strona - kółko) albo jestem tępy albo nie widzę...
    To co widzisz na zdjęciach powyżej dotyczy silnika 150 KM, u Ciebie tego nie ma.
    W silniku 120 KM odma nie ma separatora oleju.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Będę zmuszony też do wymiany odmy.
    Filmik moim zdaniem bardzo przydatny https://www.youtube.com/watch?v=JNpMpMpqxPA

    Nr katalogowe węży:

    #93179200
    #93179202
    #55351569
    #55217795 (Seperator Oleju)

    A tu dodatkowo filmik gdzie gość szeroko temat ukazuje: https://www.youtube.com/watch?v=zbptlLbhoeg
    Ostatnio edytowane przez Zawaś ; 05-09-2023 o 03:21
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM


 

Podobne tematy

  1. Klekot 1.4 90km
    Napisany przez kuba9869 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-02-2019, 09:45
  2. Stukanie w silniku i biały dym po czyszczeniu EGR
    Napisany przez cezi112 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-06-2018, 05:37
  3. Skontroluj silnik po czyszczeniu EGR
    Napisany przez Luidzi na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-06-2018, 21:35
  4. Klekot hydropopychaczy
    Napisany przez Mateusz93r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-09-2015, 17:08
  5. wymiana oleju w 1.9 JTD - przed czy po czyszczeniu EGR
    Napisany przez LEGWAN na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-11-2014, 14:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446klekot-silnika-po-czyszczeniu-odmy-45356

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl