Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree6lubi to!

Temat: Klapy wirowe 1,9 JTD - wciągnęło  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2021
    Skąd
    Zabrze
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2009

    Klapy wirowe 1,9 JTD - wciągnęło

    Cześć. Diagnoza wykazała, że wciągnęło mi klapy na 3 cylindrach. Czego się spodziewać. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że ten silnik jest obciążony tak upierdliwym gadżetem jak klapy wirowe. Silnik szrot po zassaniu takowych czy możliwe jednak tańsze zakończenie? Croma 150KM. Do końca samochód w miarę normalnie jeździł. Co chwila wypalało DPF. Moc była choć pewnie nie nominalna.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał ŁukaszZ Zobacz post
    Cześć. Diagnoza wykazała, że wciągnęło mi klapy na 3 cylindrach. Czego się spodziewać. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że ten silnik jest obciążony tak upierdliwym gadżetem jak klapy wirowe. Silnik szrot po zassaniu takowych czy możliwe jednak tańsze zakończenie? Croma 150KM. Do końca samochód w miarę normalnie jeździł. Co chwila wypalało DPF. Moc była choć pewnie nie nominalna.
    Współczuję.
    Nie będę się rozpisywać i odeślę cie na YouTube. Jest sporo "fajnych" filmików ukazujących sekcje zwłok takiego silnika.
    Silniki są same w sobie dobre ale ten kolektor to porażka. Ekologia, zaraz potem EGR, DPF itd.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    573
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Różne bywają efekty urwania tych klap. Bez mechanika się nie obejdzie to pewne, ale wcale źle nie musi być.
    Auto na lawetę i do warsztatu, niech ocenią. Niestety wszelkie wynalazki szatana się mszczą.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał ŁukaszZ Zobacz post
    Cześć. Diagnoza wykazała, że wciągnęło mi klapy na 3 cylindrach. Czego się spodziewać. Nie zdawałem sobie sprawy z tego, że ten silnik jest obciążony tak upierdliwym gadżetem jak klapy wirowe. Silnik szrot po zassaniu takowych czy możliwe jednak tańsze zakończenie? Croma 150KM. Do końca samochód w miarę normalnie jeździł. Co chwila wypalało DPF. Moc była choć pewnie nie nominalna.
    Mi zassało na 3-cim garze ale blaszka była jeszcze w gnieździe nad zaworem. To że ja to znalazłem (przy 160 tyś km podczas wymiany rozrządu i prewencyjnym usuwaniu klapek) i wyciągnąłem z tego gniazda to jak wygrana w totka.. Opisałem w wątku..

    Jeżeli jednak zassało pod zawór to zdjęcie głowicy i ocena stanu ale raczej silnik do wymiany
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nie musi być szrot.
    Jeśli cylindry bardzo nie ucierpiały, to silnik jest do odzyskania.
    Remont głowicy koło tysiaka, nowe tłoki.
    Wymontowanie i wyprogramowanie klap.
    To jest wersja optymistyczna. Napewno tańsza niż nowy silnik. Na używany, nie wiadomo co trafisz.

    Odstaw na warsztat i po ściągnięciu głowicy wszystko się wyjaśni...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Z reguły jak ta nierdzewna blaszka wpadnie do cylindra to rozwala aluminiową głowicę - nie do naprawy, tłok, cylinder te elementy uszkadzają dalej gniazdo zaworowe i zawory a następnie te elementy lecą w turbinę i uszkadzają ją a nawet dalej..
    blaszka.jpg

    Moją nosze jak nieśmiertelnik - amulet
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 31-01-2022 o 13:17
    bob96 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    A wymontowanie ich i wyprogramoeanie nie spowoduje gorszej pracy silnika?

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Nie, nic się nie zmienia a głowa spokojna

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał piniasty Zobacz post
    A wymontowanie ich i wyprogramoeanie nie spowoduje gorszej pracy silnika?

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    Przy tych silnikach, taka oparacja jest (po zakupie) punktem obowiązkowym jak rozrząd i oleje.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Przy tych silnikach, taka oparacja jest (po zakupie) punktem obowiązkowym jak rozrząd i oleje.
    Szczególnie jak ktoś ma plastykowy kolektor dolotowy Przy aluminiowym one się nie urywają ( przynajmniej jest to baaardzo rzadkie zjawisko) tylko rozszczelniają, dostają luzów na ośkach i spada cięgno...
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    50
    Postów
    419
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    Przy tych silnikach, taka oparacja jest (po zakupie) punktem obowiązkowym jak rozrząd i oleje.
    Przy multijetach też? Ja w sumie nie wiem czy to mam czy nie

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    moje Fiaty: 125p -> 126p -> Marea Weekend -> Croma

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał piniasty Zobacz post
    Przy multijetach też? Ja w sumie nie wiem czy to mam czy nie

    Wysłane z mojego SM-F711B przy użyciu Tapatalka
    Tak.
    Fabrycznie masz.
    Jest wiele filmików na YT jak o wygląda i jak się tego pozbyć.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Po roku 2007 w wersji 150 KM 16V masz na 100% plastykowy kolektor z tykająca bombą Przed rokiem 2007 masz aluminiowy kolektor też z tymi klapami... z 2007 roku było różnie, ja mam plastykowy.

    Wersje 120 KM 8V nie mają i nie miały tego wynalazku bo do kolektora dochodzi tylko 1 wlot powietrza na 1 zawór/cylinder. Sam wynalazek ma za zadanie w dolnej partii obrotów poprzez zamknięcie dolotu na jeden z dwóch zaworów wprowadzać powietrze w ruch wirowy w cylindrze i to ma poprawić spalanie a co za tym idzie emisje spalin i moment obrotowy...
    Zamknięty dolot powoduje że w momencie ssania gdy niema jeszcze ciśnienia nadbudowanego lub jest już ciśnienie w kolektorze przez turbinę nadbudowaną powoduje wysysanie dokładnie powietrza więc jak jest zamknięty taka klapka to działa na nią nawet podciśnienie wyrywające ją z siłą ... 4 cm2 x 4...8 kg = od 16...32 kg w zależności czy mamy po drugiej stronie powietrze w ciśnieniu atmosferycznym czy +1,4 Bar.. ale to moje szacunki
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 01-02-2022 o 13:40
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Klapy wirowe maja sens w benzyniaku, bo faktycznie zawirowują mieszankę trafiającą do cylindra. W dieslu to tak nie działa, klapy mają tylko ograniczyć ilość powietrza, strikte ekologia.. . żadnych zalet dla użytkownika. "Zalety" to tylko chwyt marketingowy, bo jak ma to poprawić moment, jak połowa dolot jest zasłonięta 😉 ja po usunięciu klap wręcz przeciwnie, zauważyłem, że auto lepiej zbiera się "z dołu".
    Ostatnio edytowane przez Madaw ; 01-02-2022 o 23:54

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Tutaj moja lektura odnośnie naprawy https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...d-cinka-33264/


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błąd p2015. Klapy wirowe?
    Napisany przez mlody1162 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2020, 10:19
  2. klapy wirowe
    Napisany przez milanmielec na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-04-2019, 09:24
  3. Kolektor dolotowy klapy wirowe zaślepki
    Napisany przez lookas na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-10-2018, 13:16
  4. 1,6 v16 105km Klapy wirowe
    Napisany przez MastaMari na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 22-02-2018, 22:38
  5. gdzie są klapy wirowe
    Napisany przez marajan na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-08-2017, 23:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl