Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
Like Tree1lubi to!

Temat: Jaki jest czas nagrzewania silnika do 90st ?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 120km
    Rocznik
    2006

    Jaki jest czas nagrzewania silnika do 90st ?

    Cześć podejrzewam u mnie padnięty termostat, ale chciałem najpierw zbadać opinie innych użytkowników, jak długo u Was trwa zanim wskazówka temp osiągnie 90 st ? u mnie około 25min co wydaje mi się za długo (przy temp na polu około 5-10 st, silnik 1,9 120 km).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Sporo zależy od stylu jazdy i warunków na drodze. U mnie po około 5 minutach, 3-4 km, bo tyle mam, żeby wyjechać za miasto, wskazówka zaczyna się podnosić. Czasami do optymalnej temperatury nagrzewa się szybciej, czasami wolniej, ale nigdy nie zwracałem uwagi na to ile dokładnie czasu potrzeba.

    Jeśli podejrzewasz termostat, to jest prosty sposób, żeby się przekonać.
    Włącz sobie klimatyzację. Jeśli masz uszkodzony termostat, to silnik praktycznie wcale nie osiągnie wymaganej temperatury, bo wentylator klimatyzacji działa również na chłodnicę silnika.

    Włączasz ogrzewanie auta od razu, czy czekasz aż silnik się nagrzeje?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 120km
    Rocznik
    2006
    kurcze akurat mam niesprawną klimę więc nie mam jak sprawdzić w ten sposób od razu na ciepło mam nastawione grzanie myślisz ze to może mieć znaczenie ?
    Raz w nocy zrobiłem doświadczenie jechałem małą odległość i musiałem zahaczyć o rodziców, czyli przejechałem może ze 4 km i wskazówka ledwo drgnęła i nie chciałem gasić zimnego auta bo miałem jechac za 5/10 minut to zostawiłem go na wolnych obrotach nie gasząc i wgl nie chciała mi temp powyżej 1/3 wskaźnika wyjść, dopiero jak zacząłem jechać i trzymać go na obrotach to wtedy podeszło. chyba wymienię ten termostat zobaczę czy będzie lepiej

    a może ktoś z Was zwróciłby uwagę jak dziś gdzieś będziecie jechać ile to mniej więcej czasu trwa do nagrzania silnika do 90 st w Waszych cromkach ? byłbym wdzięczny

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    wyjazd o 5.30 rano dzis, temperatura +3 stopnie, strzałka ruszyła w góre po 2,5 km, po dalszych 3 km było około 75 stopni. czas jazdy około 12 minut, silnik 1,9 150 km automat .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Odpal silnik, przejedź się kawałek, gdy w są jeżówka podejdzie vc do ok 40 stopni sprawdź w silniku. Czy gruby gumowy czarny wąż który odchodzi od termostatu do chłodnicy jest ciepły. Jeżeli tak tzn że popuszcza termostat i jest do wymiany. Prawidłowo termostat powinien się otworzyć przy ok 80 kilku stopniach. Do tej chwili rura powinna być zimna.

    Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    253
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    ...niedawno sam miałem obawę, że padł termostat, spokojna jazda przez miasto i wskazówka temperatury niewiele się podniosła...ale gdy tylko żwawiej ruszyłem spod świateł przyrost wskazania temperatury był znaczny (więc nie tylko czas jazdy czy przejechany dystans ma na to wpływ); oczywiście nie mówię o "gazowaniu" na zimnym silniku
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    @r2r, jeżeli nie trzyma Ci prosto na 90 stopni, tylko podczas żwawej jazdy to termostat do wymiany.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Własnie zastanawiam się czy też nie wymienić termostatu. U mnie jest mniej więcej tak:
    1) zaczyna dmuchać ciepłym mniej więcej już po 2-3 kilometrach
    2) Wskazówka stoi pionowo po ok 10 kilometrach trasy
    3) podczas hamowania silnikiem np na długim dojeździe przy nagrzanym silniku wskazówka potrafi opaść w dół delikatnie ( mniej więcej na tą pierwszą kreskę po lewej od pionu) po dodaniu gazu zaraz wraca na swoje miejsce
    4) nawet podczas jazdy autostrada ze stała prędkością kiedy wskazówka stoi pionowo mes pokazuje temperaturę w zakresie 80-85 st.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    253
    Auto
    Croma 1.9 16v Multijet Emotion 150KM
    Rocznik
    10.2005
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    jeżeli nie trzyma Ci prosto na 90 stopni, tylko podczas żwawej jazdy
    ...przy spokojnej jeździe (wyjazd z osiedla przez progi zwalniające później kilka skrzyżowań ze światłami) po prostu "nagrzewanie" u mnie troszkę dłużej trwa (dodatkowo klima jest ON); raz jest 90C po 3km innym razem po 5-6km
    moje Fiaty: 125p -> 126p <-> Palio Weekend <-> Croma

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007

    Jaki jest czas nagrzewania silnika do 90st ?

    Zagrzej go trochę, tak żeby wskazówka tylko co wskoczyła na polowe miarki i sprawdź czy węże wchodzące i wychodzące z chłodnicy są ciepłe. Jak ciepłe to puszcza termostat.
    Ostatnio edytowane przez marajan ; 14-11-2019 o 14:52

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2017
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    77
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Hmm. A ja myślę, że powolne nagrzewanie się węży i chłodnicy od momentu uruchomienia silnika nie jest objawem wadliwego termostatu.. Wadliwy termostat raczej kojarzyć trzeba z bardzo długim nagrzewaniem i opadającą temperaturą płynu chłodzącego na wolnych obrotach silnika. Oczywiście w niskich temperaturach otoczenia.

    Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Przemko1981 ; 15-11-2019 o 13:47

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    54
    Postów
    646
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Zimny silnik pracuje na małym obiegu wodnym - termostat odcina dopływ do chłodnicy.
    Jeśli puszcza od razu płyn na duży obieg, czyli nagrzewa też chłodnicę to jest uszkodzony i tyle, rzadko uszkadza się w pozycji "zawsze zamknięty", ale to bardzo szybko można zauważyć, szczególnie latem

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    I dlatego warto sprawdzić węże idące wprost do chłodnicy [emoji57]

  15. #14
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Warto sprawdzić cokolwiek. Tydzień czasu od ostatniego postu autora, sporo nowych pomysłów padło, ale cóż jak z drugiej strony brak reakcji.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Tak jak koledzy piszą:
    - sprawdzić temperaturę węzy gdy wskazówka ledwo drgnie.. powinny być nadal zimne, jeżeli nie to termostat do wymiany
    - Wskazówka po nagrzaniu musi stanąć pionowo i nie może opadać ani falować ( jeżeli nie staje pionowo lub opada to termostat do wymiany )

    Czas nagrzewania zależy czy silnik jest nagrzany czy nie... ja potrafię jechać w korku z górki ( ponad 140 metrów różnicy poziomów ) to na odcinku kilku kilometrów nic się nie dzieje bo silnik jest nie obciążony ale jak wyjade na ekspresówkę to bardzo szybko zaczyna lecieć ciepło nawet bez włączonego dogrzewania elektrycznego..
    Maxi lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nowy 500X 1,4 Multiair teraz LPG czy za jakiś czas ?
    Napisany przez Karol.Ostrow na forum 500X
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 26-07-2017, 15:11
  2. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 22-08-2016, 21:47
  3. Jaki olej do silnika ?? 10w40?? i Jaki jest najlepszy??
    Napisany przez mcperson na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 20-01-2012, 11:26
  4. Czas nagrzewania się auta- Brava 1.9 JTD
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 12-11-2011, 16:30
  5. Pytanie o czas nagrzewania sie silnika 1.6 16v
    Napisany przez fart na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post: 28-05-2011, 21:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446jaki-jest-czas-nagrzewania-silnika-do-90st-45805

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl