Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree3lubi to!

Temat: Jak zmierzyć oporność świec żarowych  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 120km
    Rocznik
    2006

    Jak zmierzyć oporność świec żarowych

    Witajcie
    Słuchajcie nie znalazłem takiej info na forum a dokładniej: czy przy kostkach do przekaźnika sterownika świec żarowych da się zmierzyć przez piny kostki ich oporność?

    Oczywiście walczę z oklepanym tematem "chcec glow plugs" na zimnym silniku, standardowo jak nie zapale od razu po przekręceniu kluczyka po 5s wychodzi ten komunikat i miga kontrolka i ciężej zapala gdy już zacznie migać.
    Najpierw poczyściłem styki od przekaźnika i 4dni problem znikł (może zbieg okoliczności). potem podmieniłem przekaźnik na jakiś używany - nic nie dało, także teraz zastanawiam się jak zmierzyć oporność świec bez grzebania głęboko i może w tej kostce się da?
    co myślicie? taka wstępna diagnoza może coś podpowiedzieć jeśli ewidentnie któraś będzie mieć inną oporność



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Ale w czym masz problem... podłącz omomierz do konektorów i mierzysz względem masy lub silnika
    To żadna filozofia... możesz też zdjąć fajki z świec i zmierzyć pomiędzy silnikiem a świecami..
    Rezystancja jest bardzo mała wiec każdy prosty miernik/omomierz pokaże ci coś innego... Ważne aby była jednakowa na wszystkich świecach.
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    33
    Postów
    25
    Auto
    Croma 1.9 120km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ale w czym masz problem... podłącz omomierz do konektorów i mierzysz względem masy lub silnika
    To żadna filozofia... możesz też zdjąć fajki z świec i zmierzyć pomiędzy silnikiem a świecami..
    Rezystancja jest bardzo mała wiec każdy prosty miernik/omomierz pokaże ci coś innego... Ważne aby była jednakowa na wszystkich świecach.
    No dobra ale filozofia jakas jednak jest bo sa… dwie kostki bodajze po 5 pinow kazda, czyli razem 10pinow i ktołre piny mierzyc‡? ok minus z budy lub akumulatora ale te 10 pinow? jak to sie™ ma do 4 swiec? mamy moze gdzies› doste™p do jakiegos› schematu?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Schemat masz w elrnie autodacie itd. , ale z tego co kojarze tam nie było żadnej filozofi. 2 na pewno ida od sterownia jakis pewnie od pomiaru nzpiecia na wyjsciu i kilka grubych kabli od sterowania swiecami. Ja to mierzylem przy kostce. Kolory chyba tez duzo Ci powiedza. W fes chyba byl tez test.mozesz tez podawac napiecie na piny i mierzyc co jest przy swiecach. To prosty uklad. Do roboty👍

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jedna kostka ma cztery piny i te piny idą do świec .Tam trzeba mierzyć .

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie ma co cudować, jak kolega już napisał trzeba zdjąć fajki ze świec i zmierzyć omomierzem na zakresie zdaje się 200 Ohm (chyba taki jest najmniejszy) pomiędzy świecą a silnikiem. Wartości wychodzą poniżej 1 Ohm dla sprawnych świec. Im mniej tym lepiej. Jak wyjdzie ze 100 Ohm to świeca niesprawna. U mnie w 1,6 mjet wychodzi na każdej po równo 0,7 Ohm.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał wieszakms Zobacz post
    No dobra ale filozofia jakas jednak jest bo sa… dwie kostki bodajze po 5 pinow kazda, czyli razem 10pinow i ktołre piny mierzyc‡? ok minus z budy lub akumulatora ale te 10 pinow? jak to sie™ ma do 4 swiec? mamy moze gdzies› doste™p do jakiegos› schematu?
    Po grubości kabli możesz to porównać.. Opis tego sterownika wielokrotnie umieszczałem na różnych forach, jest taki sam w Stilo, Bravo, Alfach z silnikiem 1,9 JTD, MJTD ...
    126.jpg
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2016
    Skąd
    Tarnów ( tuż obok )
    Postów
    69
    Auto
    alfa 159 2.0 JTDM sport 136 +
    Rocznik
    2011
    Jeżeli chce sprawdzić świece, to nie miernikiem, tam jest za mały prąd i może pokazywać oporność dobrą ale w rzeczywistości może nie działać. Wepnij szeregowo, jakąś żarówkę i podłącz do akumulatora, jeżeli żarówka będzie się żarzyć to świeca jest dobra.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Miernik za 40zł jaki na szybko znalazłem (UT131B miernik uniwersalny multimetr) i zakres tolerancji dla rezystancji do 200 Ohm (0.8%+2).
    Sprawdzanie żarówką to od wielu lat przeżytek stosowany przez naszych dziadków. Wg powyższego powinienem otrzymywać wynik jakieś 5 Ohm a nie 0,7 Ohm. Na codzień sprawdzam przewody czy nawet niewielkie silniki (ich uzwojenia) właśnie miernikiem. W zupełności wystarcza w dodatku daje pewność, że ta ciągłość jest bądź jej nie ma.
    Ostatnio edytowane przez czapelka21 ; 19-07-2019 o 14:57 Powód: literówka
    Capsel lubi to.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Z tym akurat sie nie zgodzę. Zarówka w wielu przypadkach jest duzo lepszym pomyslem od miernika ,niejednokrotnie na wyjsciu ze sterownika napiecie jest ale pradu nie ma i cos tam sie nie wysterowuje ( sam ostatnio sie stracilem 4 godz przez to po wykianie silnika maszyna nie odpalala , napiecie na cewce gaszenia ok ,jednak sterownik nir pozwalal jej wysterpwac bo nie wpiąłem czujnika oleju, gdybym od razu wziął zarówke szybciej by to ppszlo) . Moim zdaniem powinno sie to wzajemnie stosowac przy pomiarach.Tak samo kazdy obwód powinno sie mierzyc na przejscie pipotkiem jak i pod obciazeniem - z jednej strony kabla dajesz + z aku 2ga strona obciazasz zarowa np 30W i do masy, wtedy masz pewnosc ze przewod nie trzyma sie na dwóch żyłach np.
    Przyklad z innej beczko wez zmierz napiecie np na kablu w instalacji domowej jak masz przelacznik podwujny a kabel trojzylowy, jak zalaczysz jeden obwod na 2gim kablu zmierzysz tez napiecie chyba nawet 60V ostatnio mierzylem sie wyindukowało jednak zadne obciazenie na tym nie ruszy bo moc na tej lini pewno ok 0W i smialo paluchami mozesz lapac te linię.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Jedna kostka ma cztery piny i te piny idą do świec .Tam trzeba mierzyć .
    Nie w Cromie. Ten sam moduł jest dla 5 cylindrów, więc pinów jest...
    1. Wtyczka z cieńszymi kablami to sterowanie, z grubszymi to ta do świec i w tej mierzysz.
    2. Jak już napisano nawet najtańszy miernik da radę.
    3. Mierząc konektor-masa sprawdzasz i świecę i przewód i fajkę. Jak jest dobrze to w/w elementy są sprawne.
    4. Jak jest źle to mierzysz bezpośrednio na świecy - o wnioskach które należy wyciągnąć nie piszę bo są jasne.
    5. U mnie dopiero po poruszaniu kabelkami przy fajkach wyszedł problem. Jedna fajka źle łączyła i to powodowało nieregularny błąd świec.
    6. Mam nadzieję, że pytającemu o to chodziło, pozdrawiam.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał czapelka21 Zobacz post
    Nie ma co cudować, jak kolega już napisał trzeba zdjąć fajki ze świec i zmierzyć omomierzem na zakresie zdaje się 200 Ohm (chyba taki jest najmniejszy) pomiędzy świecą a silnikiem. Wartości wychodzą poniżej 1 Ohm dla sprawnych świec. Im mniej tym lepiej. Jak wyjdzie ze 100 Ohm to świeca niesprawna. U mnie w 1,6 mjet wychodzi na każdej po równo 0,7 Ohm.
    Im mniej tym lepiej.... nie tak szybko...
    Świeca żarowa ma niską rezystancję, a mierniki za 40zł różnie będą to mierzyć.
    Ma być poniżej 1 Ohm i na wszystkich JEDNAKOWO.
    Przykładowo: na trzech 0,6 Ohm a na jednej 0,3 to ta jedna jest uszkodzona.
    Oczywiście każda z "przerwą" też do kosza.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał macinek102 Zobacz post
    Jeżeli chce sprawdzić świece, to nie miernikiem, tam jest za mały prąd i może pokazywać oporność dobrą ale w rzeczywistości może nie działać. Wepnij szeregowo, jakąś żarówkę i podłącz do akumulatora, jeżeli żarówka będzie się żarzyć to świeca jest dobra.
    No co ty powiesz... żarówka lepsza od multimetru za klika stówek ?

    " tam jest za mały prąd i może pokazywać oporność dobrą " - eee szkoła stolarzy czy kucharzy tak uczy?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie chciałem się mądrować za bardzo ale miernik w dzisiejszych czasach to już dość dobrze wykonane narzędzie, wystarczy zerknąć na MMR (miernik małych rezystancji) jako idealny przykład w tym temacie. W nim prąd pomiarowy zaczyna się od bardzo małych wartości, stąd jak widać prąd pomiarowy nie musi wcale być duży. Wszystko zależy od wartości rezystancji jaką badamy. Co do świec to nie jestem pewny czy może zdarzyć się przypadek ze świecą ze zbyt niską opornością jak opisano powyżej. Czyżby chciała się zamienić w nadprzewodnik?? żarcik oczywiście

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Stomil Zobacz post
    Nie w Cromie. Ten sam moduł jest dla 5 cylindrów, więc pinów jest...
    W module 5 we wtyczce (jak napisałem) 4 bo idą cztery przewody ,a silnik kolega ma 1,9 a nie 2,4 więc nie mieszaj mu w głowie bo nie sprawdza na pinach w module. A poza tym autor tematu od dwóch dni już się nie odzywa , a my tu tworzymy .
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 20-07-2019 o 15:54

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał czapelka21 Zobacz post
    Co do świec to nie jestem pewny czy może zdarzyć się przypadek ze świecą ze zbyt niską opornością jak opisano powyżej. Czyżby chciała się zamienić w nadprzewodnik?? żarcik oczywiście
    Przypadek obniżenia rezystancji świecy żarowej wziąłem z życia. Błąd świec na kompie. Jedna świeca miała połowę rezystancji w stosunku do pozostałych. Podłączona na krótko żarzyła się nie na końcu tylko wyżej.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Moduł świec żarowych
    Napisany przez wyrzyk78 na forum Sedici
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2022, 11:05
  2. Błąd świec żarowych Stilo 1,9 JTD
    Napisany przez Chrupek95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-01-2016, 20:56
  3. [S] Przekaźnik świec żarowych BBM 1.9 JTD CF2
    Napisany przez davidkbc na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-12-2013, 16:56
  4. Kontrolka świec żarowych
    Napisany przez wezyr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2013, 16:19
  5. Bład świec żarowych
    Napisany przez krissoo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 12:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446jak-zmierzyc-opornosc-swiec-zarowych-45051

https:fiatklubpolska.plcroma-446jak-zmierzyc-opornosc-swiec-zarowych-450512

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl