Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Morda

Temat: Interfejs OBD  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    32
    Auto
    Croma 1,9/150
    Rocznik
    2006

    Interfejs OBD

    Witajcie. Szukałem tu i tam na temat interfejsów, które mogłyby połączyć się z mes-em bez zbędnych problemów. Przeczytalem posty starsze i nowsze, na tym forum i na innych... Nie uzyskałem potrzebnej wiedzy ani konkretnych rozwiązań, które pozwoliłyby mi ogarnąć temat więc postanowiłem sam temat ogarnąć i zamówić kilka interfejsów i je przetestować.
    Łączność z autem za pomocą MES 4.2 z działu download.

    Interfejs nr1
    https://allegro.pl/oferta/interfejs-...ource=facebook

    Z MES-em się nie połączył... Połączył się z pierwszym lepszym programem ze sklepu Playi i wykasował błędy.

    Interfejs nr2
    https://allegro.pl/oferta/elm-327-in...ource=facebook

    Ten nie połączył się z niczym...

    Interfejs nr3.
    https://allegro.pl/oferta/kabel-inte...ource=facebook

    Po podłączeniu do kompa przez USB, kabelek połączył się bez problemu z silnikiem (ECU) i do wspomagania kierownicy do połączenia z innymi modułami wolał adaptera.

    Interfejs nr.4
    https://allegro.pl/oferta/interfejs-...ource=facebook

    W tym sprzęcie pokładałem największe nadzieje.
    Niby dedykowany, niby taki fajny a tu klops. Połączył się z ECU i z ABS. Przełączenie na kabelku w pozycję airbag nic nie zmienia...

    Interfejs nr5.
    https://allegro.pl/oferta/stn1170-el...ource=facebook

    Tutaj mamy kabelek, który jest dedykowany do Forda natomiast jestem w posiadaniu identycznego z przeznaczeniem do Fiata, niestety takim kablem jestem w stanie połączyć się tylko z ECU...

    Interfejs nr6
    https://allegro.pl/oferta/elm327-ica...ource=facebook

    Bardzo miła niespodzianka. Ten mały pierdolnik połączył się przez bluetooth z ECU I wszystkimi innymi modułami na szynie CAN . Airbagiem, ABS, wspomaganiem, wskaźnikami, nadwoziem nawet z drzwiami. Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings. Co ciekawe niepotrzebne są do połączenia z poszczególnymi modułami żadne adaptery. Przy prośbie podłączenia adaptera wciskam Y i elegancko się łączy.

    Sprzęt na którym sprawdzałem interfejsy to laptop z zainstalowaną 10 a więc niektóre kabelki mogły mieć problem ze storwonikami (windows krzyczał że są zainstalowane najnowsze)

    Interfejsu nie trzeba wyciągać z gniazda OBD, po rozłączeniu z programem, jak zapewnia producent, interfejs pozostaje nieaktywny i nie pobiera prądu z auta.

    Tak o to, wydając trochę grosza, znalazłem optymalny dla siebie interfejs, który naprawdę daje radę.
    Jeżeli ktoś ma wątpliwości jaki wybrać interfejs polecam nr6.
    Jeżeli ktoś ma obiekcje co do metody połączenia (Bluetooth) polecam przeprowadzić własne "dochodzenie" wśród interfejsów "na kablu" i się tutaj podzielić wynikami.

    Ty czasem życzę wszystkim zdrówka, niech was nie opuszcza. Pzdr
    zbychbor lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeśli dobrze pamiętam, to gniazdo OBD posiada stałe zasilanie, więc chcąc nie chcąc interfejs zawsze będzie pobierał trochę prądu. Nie da się inaczej, każde urządzenie w trybie stand-by pobiera energię.

    Co do interfejsów ELM 327 na kabelku, było poczytać trochę więcej i sprawdzić jakie adaptery będą potrzebne do łączenia z poszczególnymi modułami w aucie. Wszystko jest na stronie producenta MES.

    Kolejna sprawa to fakt, że tylko oryginalny MES połączy się ze wszystkimi modułami i wykona wszystkie dostępne funkcje. Wersje dostępne na forum niestety takie nie są.
    Cytat Napisał Morda Zobacz post
    Wystąpił jedynie problem z połączeniem z CAN monitor/Vehicles settings.
    To możesz zrobić tylko na oryginalnym MES.
    Chcąc się "bawić" w mechanika warto kupić sobie dobre narzędzia.

    Ja mam oryginał MES, ELM 327 na kablu i komplet przejściówek. Używam sporadycznie, ale były sytuacje, kiedy naprawdę bardzo pomógł. Niektóre serwisy wołają kasę za samo podpięcie się do auta i to niemałe pieniądze. Po kilku takich ewentualnych wizytach koszty całego zestawu się zwracają.


 

Podobne tematy

  1. Interfejs do sc 1,1
    Napisany przez wuk403 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-09-2019, 08:55
  2. Interfejs ELM 327
    Napisany przez DonCruzo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 23-04-2018, 16:39
  3. interfejs
    Napisany przez jimi1920 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-10-2017, 22:02
  4. ELM 327 1.4 PL interfejs
    Napisany przez nicram na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-02-2015, 20:44
  5. Interfejs OBD II > OBD I
    Napisany przez mv8 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-11-2013, 10:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl