Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007

    Hałasująca pompa wody?

    Witam
    Po wymianie rozrządu pojawił się problem hałasu na biegu jałowym. Razem z rozrządem wymieniłem rolki paska osprzętu, napinacz i nowy alternator (w starym padło sprzęgło), nie wymieniałem koła pasowego - wygląda, że jest OK, nie hałasuje. Rozrząd kompletny z pompą Conti, reszta INA. I teraz jak samochód jest rozgrzany to na biegu jałowym słychać od strony rozrządu taki nieregularny dźwięk jakby właśnie luźnego łożyska. Na zimnym jest cisza. Sprawdzałem pod pokrywą rozrządu i pasek jest napięty. Pojechałem z tym do mechanika (który to zakładał) i powiedział mi, że to pompa jest nowa i musi się "wyrobić". Warsztat w który to robiłem jest bardzo dobry, goście to fachowcy, ale sam nie wiem co o tym myśleć. Miał może ktoś podobny przypadek. Proszę o info.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Nagraj dźwięk i wrzuć tutaj.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Ten filmik nagrałem jeszcze przed zmianą alternatora i napinacza. Ale bez paska osprzętu było tak samo. Trzeba się wsłuchać, dźwięk jest dwa razy wyższy od klekotu diesla.VIDEO0069_02b.mp4

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moze zbyt mocno napieli pasek rozrzadu i rolki po nagrzaniu stawiają wieksze opory toczenia.Podobnie moze byc z pompą wody. A sam pasek nie przyciera gdzies o oslone?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Na początek zrzucić pasek od urządzeń pomocniczych (klima alternator)
    JAK będzie cisza to wiadomo już gdzie szukać.
    W stilo piętą achillesową były rolki od paska pomocniczego. Zwłaszcza te duże - miały malutkie łożyska.
    Zwłaszcza to na dole między klimą a kołem z tłumikiem drgań.
    Z tego co widzę to kolega przykłada w okolicach alternatora.
    To albo łożyska alternatora albo któregoś koła.
    Rozrząd raczej nie trze o obudowę bo jak nie tarł wcześniej to trzeć nie powinien zacząć (chyba że się przesunął)
    Tak z ciekawości - czy kolega ma osłonę silnika tą od spodu?
    Zrzucenie paska pomocniczego wiele rozwiąże.
    Ostatnio edytowane przez morcmarc ; 28-02-2019 o 18:53 Powód: doprecyzowanie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Odsunąłem tylko tą osłonę z rozrządu więc napinacza nie widziałem, ale być może masz rację - gdzieś czytałem o tym, że zbyt mocne napięcie paska powoduje przedwczesne zużycie łożysk. Problem w tym, że ja to usłyszałem na drugi dzień po wymianie, bo do warsztatu mam blisko (2 km). Zrobiłem już 1000 km i ciągle to samo. Od wewnątrz osłona była czysta, żadnych przecierek. Tak jak wspominałem, mam do nich zaufanie, parę samochodów mi naprawiali, zawsze wszystko perfekt - może to jest wada fabryczna pompy (kurczę, sam rozrząd kosztował 490 PLN).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    @morcmarc
    Jak napisałem sprawdzałem bez założonego paska (dźwięk był ten sam) potem dopiero wymieniłem alternator, rolki i napinacz. Film był nagrywany wcześniej więc widać tam stare graty. W cromie wszędzie są osłony: z dołu i po bokach. Przy wymianie boczną odsłoniłem. Stary alternator (Bosch) ma łożyska w porządku jedynie sprzęgło padło - cena powala, bo tam jest inne niż w Magneti czy Denso, ma takie odstawienie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Tak sie sklada,ze sam osobiscie robie rozrzady w moich fiatach,a paski i rolki ,kupuje na znanym portalu i to te najtansze(tylko nie kiwaj glową). Szczerze,nie zdarzylo mi sie jeszcze aby po wymianie P.R. silnik pracowal inaczej (glosniej). A mialem przypadek w szwagra oplu astrze 1,4, po wymianie rozrzadu ,tez tak szuralo, jak w Twoim.Delikatne "popuszczenie" paska ,pomoglo i pompa ucichla,bo to ona "halasowala" W silnikach 1,9 jtd, napinacz ma znaki , ktore mają sie pokrywac , gdy napinacz jest wlasciwie ustawiony,reszte "pilnuje" sprezyna,aby utrzymac wlasciwe napiecie paska i rekompensowac jego wyciaganie podczas eksploatacji. Twoi szpece to wiedzą...na 100%. ps. troche sporo wywaliles na te klamoty,chciales dobrze.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    @Braval
    Dzięki za info. Problem w tym, ze bez odkręcenia poduszki silnika nie zajrzę jak "dobrze" napięty jest napinacz. Stad pytanie: czy poczekać aż pasek się naciągnie lub pompa ułoży, czy też zrzucić poduchę i sprawdzić? Nie robiłem sam nigdy rozrządu więc nie mam doświadczenia czy jak ustawili poprawnie przy zakładaniu, to potem mogło sie bardziej naprężyć? Sęk w tym, że silnik po wymianie na zimno chodził cacy, dopiero po trasie to usłyszałem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Co Ci doradzic? Temat jest sliski jak g...Ufam ,ze masz gwarancje na czesci i wykonaną usluge i znajomego radce prawnego...Sam to nie grzeb, bo gwarancje stracisz.Pozostaje Ci jezdzić i nasluchiwac ,czy sie uspokoi. Rozumiem,ze ciezko jest z tym obcowac. Jak cos sie bedzie dzialo,z rozrzadem zlego ,to skonczysz jazde na lawecie lub holu.Najlepiej to susz im glowe ,zeby tam zajrzeli, sciemnij ,ze czasem halas sie zwieksza i jest jeszcze glosniej i boisz się ,ze cos pie...e. Jak to solidna firma i z reputacją...to nie powinni miec oporow. W tym silniku jest taka h...a, ze jak przytrzyma pompe, to na pasku polecą zeby i pozamiatane, glowica do roboty.W innych silnikach pompa napedzana jest zewnetrzną stroną paska(ma gladkie kolo), wtedy zapiszczy i jest szansa na uratowanie silnika i glowicy. Obecnie jakosc czesci ma wiele do zyczenia..Ja serwisuje wozki z silnikami na LPG, chinszczyzna rządzi...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Może zadam przewrotne pytanie.
    Byłeś przy wymianie?
    Masz 100% pewność że pompę też wymienili?
    Z tego co widzę to masz 8V a tam trzeba zwalić koło od wałka rozrządu aby dostać się do pompy wody.
    Znam historie z autokacika forum Stilo (sam takie miałem) jak ludzie opowiadali jak to ASO wymienia rozrząd i "zaleca" wymianę pompy wody co drugą wymianę rozrządu tłumacząc brakiem potrzeby wymiany.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Na 100% wymieniona, bo oprócz wymiany rozrządu była wymiana czujnika faz wałka oraz koła wałka rozrządu. Jak odsunąłem pokrywę to widziałem, że klamoty sa wymienione. Stare oddali a nie robia tylko 1.9 jtd, więc skąd by mieli fanty? Nie sa tani ale zawsze byli uczciwi. Mam od nich rachunek, sa ubezpieczeni, więc jak cos padnie to oni pokrywaja szkodę, mimo wszystko jakaś niepewność zostaje.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    wady nowych czesci sie zdarzaja, pracuje w aso pewnej marki i tez sa przypadki ze oryginalne nowe pompy wody, sprzegła itp po wymianie padaja po paru km. rewelacja była pewna partia zwrotnic z łozyskami które padały w czasie jazdy próbnej, ale to był nasz problem ze trzeba było robić 2x robotę i brać z półki kolejną część za pare ładnych pln. takze dobry serwis powinien na gwarancji zweryfikować usterkę (nie ty czy my) , część zdemontować i wymienić na wolną od wad. to jest usługa za którą zapłaciłeś fachowcom i to jest ich ból głowy by było dobrze.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2016
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    76
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2007
    Problem w tym, że ja im dostarczyłem rozrząd. Warsztat robił tylko usługę. Więc jeśli by to była wada ukryta części to na mnie leży obowiązek udowodnienia i reklamowania tego u sprzedawcy. Rozmawiałem z nimi wcześniej i powiedzieli, że oni mogą sami zakupić rozrząd z tym, że oni rekomendowali INA, a ja chciałem lepszy więc kupiłem Conti i chyba wyszedłem na tym jak widać. Żeby nie przedłużać wątku: pojeżdżę jeszcze z miesiąc i jak nic się nie zmieni wrócę do nich i będziemy myśleć albo o poluzowaniu paska albo o wymianie samej pompy. Dziękuję wszystkim za komentarze i pozdrawiam.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Ciekawe co tak naprawdę w tym zestawie było Conti? Przeważnie to pasek jest Conti, a reszta to zbieranina różnych firm.
    Ja tam zakładam INA i jest ok. W zestawach INA nie ma pomp wody bo ich nie produkują i kupuje się oddzielnie.
    PS.Gates jest też całkiem ok.
    Ostatnio edytowane przez Voyager1 ; 03-03-2019 o 13:06

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Ee z tymi częściami dzisiaj zależy jak trafisz. Miesiać temu wymieniałem koło pasowe(stare było popękane ale całe) po czym tydzień temu sie rozsypało. Brałem INA by mieć spokój na jakis czasDobrze że mój dzieciak starego koła nie pozwolił mi wyrzucić i woził je sobie na przyczepce i zgodził się mi je wypożyczyć na czas reklamacji


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pompa wody
    Napisany przez Sebastian1990 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2018, 15:04
  2. Pompa wody
    Napisany przez Sebastian1990 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2018, 07:45
  3. Uszkodzony teromostat ? Czy pompa wody ?
    Napisany przez Krzysi3k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-11-2016, 22:19
  4. Pompa wody DOLZ
    Napisany przez egon na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2014, 17:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446halasujaca-pompa-wody-43916

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl