Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree4lubi to!

Temat: Grzejące się hamulce przednie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006

    Grzejące się hamulce przednie

    Cześć

    Mam problem z Cromą, objaw jest taki że nie cofają się z przodu tłoczki przez co tarcze są gorące. Mam wrażenie, że objaw ten nasila się zwłaszcza przy większych prędkościach. Z obserwacji moich wynika że do 130 problem nie występuje chodź czytając to jest to idiotyzm.

    W aucie wymienione tarcze, klocki, pompa abs, przewody hamulcowe i zrobiona regeneracja zacisków. Pomysły mi się wyczerpały. Jak się kilka razy wciśnie pedał i przepompuje to problem przechodzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Może wiele nie wniosę ale taki problem miałem z lewym tyłem w bravo. Brat rozebrał na części pierwsze zacisk i wymienił wszystko co szło z zestawu naprawczego za około 90zł. Najwięcej pomogła wymiana tłoczka i smarowanie go smarem do tłoczków. Ty piszesz, że miałeś robioną regenerację zacisku, ale w moim przypadku też od razu nie wszystko było ok. Dopiero po drugim złożeniu w całość było jak ręką odjął. Za pierwszym razem nadal zdarzało się, że felga po chwili jazda aż parzyła. Prowadnice klocka też były smarowane ale do tego jest inny smar niż do tłoczków. Proponuję rozebrać z kimś kumatym i złożyć ponownie. Zainwestuj w smary jeśli nie dawałeś. Ja płaciłem około 8zł za ten do tłoczków i 30zł za ten do prowadnic. Później klocki zaczęły piszczeć przy hamowaniu, to sfrezowaliśmy delikatnie ranty i zapodaliśmy klej na piszczące klocki i znów spokój. Zestaw naprawczy kupiłem w iparts.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    40
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Zapowietrzony układ??

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    NIE jest zapowietrzony

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    No to Ci powiem ze mam tak samo z hamulcami. Walcze z tym 3 lata. Mechanicy rece rozkładają, jak bym mówił niestworzone rzeczy. Reperaturki zrobione z tloczkami, przewody elastyczne, nowy płyn.. Nic. Dalej to samo. Zauważyłem tez ze przy ujemnych temperaturach bardziej trzyma. Natrafiłem na forum vectry na taki problem. Ktoś wskazał ze to serwo hamulca. Nikt nie potwierdził skuteczności wymiany na nowe.
    Ostatnio edytowane przez Turek ; 08-06-2020 o 20:35

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Zamówiłem macperson lewy kompletny do testów, zobaczymy. Jak to nie przyniesie rezultatu to wymienię serwo. Szukam nowego ale szału nie ma.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    263
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Szanowny kolego mchojnac nie bardzo wiem co ma wspólnego mcperson z hamulcami? może przewody gumowe spuchły,albo najprawdopodobniej pompa abs nawala,ostatnio też z sąsiadem przerabialiśmy ten temat,3 koła odpowietrzone, a 4 ni chu chu nie da rady odpowietrzyć i się grzało mega,po wymianie pompy abs wszystko wróciło do normalności,hamulce dało się odpowietrzyć i się nic nie grzało,a sąsiad też wszystko regenerował,wymieniał a rezultatu nadal było brak

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Spróbuj z podkładkami między serwo a pompę (wszystko opisane w necie). Jak pomoże, to do wymiany serwo.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Czytałem temat z podkladkami. Najpierw koleś sie ucieszył ze ustąpiło ,a po krotkim czasie problem wrócił.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Czytałem temat z podkladkami. Najpierw koleś sie ucieszył ze ustąpiło ,a po krotkim czasie problem wrócił.
    Problem powracał po wymianie samej pompy hamulcowej. Tu nie ma co więcej czytać tylko to zrobić. Nie rozumiem wywalania pieniędzy w błoto jak to sprawdzenie kosztuje dosłownie grosze plus własna praca. Mechanicy rozkładają ręce, a sprawdzali chociaż ciśnienie w układzie? Zrobicie jak chcecie ale napiszcie po tej próbie.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Również twierdze, ze jeżeli same tłoczki chodzą poprawnie bez podciśnienia w układzie hamulcowym - wspomagania, to tylko kwestia wspomagania i pompy...
    Ważne aby sprawdzać na wyłączonym silniku i po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Pandemic88 zamówiłem macperson, żeby w całości podmienić go z zaciskiem bo tak by było szybciej. Co do hamulców jeśli tego nie napisałem zostało wykonane:
    - regeneracja zacisków (tłoczki, prowadnice)
    - wymiana przewodów hamulcowych miękich
    - wymiana pompy abs ( problem grzejącego się prawego koła pozostał)
    - wymiana pompy hamulcowej ( po wymianie zaczęły się grzać wszystkie koła, w układzie po kilu naciśnięciach pojawiało się ciśnienie do 7 bar)
    - pozostało do wymiany tylko serwo po ponownym wyjęciu pompy hamulcowej i serwo okazało się że czpień który jest w serwo i wciska pompę hamulcową jest na tyle długi że pompa nie zawsze wraca do pozycji 0. Na czpieniu było widać jakąś już ingerencję. Czpień został skrócony o 4m tak że pompa odbija teraz za każdym razem do pozycji 0. Jest to zrobione póki co testowo. Problem na chwilę obecną nie występuję.

    Czekam jak przyjdzie nowe serwo bo nie daje mi spokoju co tam była wykonana za rzeźba

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W tej chwili mogę śmiało powiedzieć, że mam fakultet z układu hamulcowego w cromie:/

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Hmmmm..
    A jakie przewody hamulcowe polecasz? myślałem o czymś w oplocie..
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2020
    Skąd
    Latonice
    Wiek
    38
    Postów
    17
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2006
    Ja wziąłem komplet TRW gumowych, każdy montuje co chce. Ja u siebie widzę znaczną różnice w skuteczności hamowania po wymianie pompy hamulcowej. Biorąc się za hamulce ciężko jest rozgraniczyć że wyminiemy tylko przewód na oplot i będzie super.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    49
    Postów
    376
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    - pozostało do wymiany tylko serwo po ponownym wyjęciu pompy hamulcowej i serwo okazało się że czpień który jest w serwo i wciska pompę hamulcową jest na tyle długi że pompa nie zawsze wraca do pozycji 0. Na czpieniu było widać jakąś już ingerencję. Czpień został skrócony o 4m tak że pompa odbija teraz za każdym razem do pozycji 0. Jest to zrobione póki co testowo. Problem na chwilę obecną nie występuję.

    Ten trzpień nie cofa się z powodu zużycia sprężyny w serwie. Próba z podkładkami weryfikuje właśnie tą niesprawność serwo (odsuwa się trzpień od pompy hamulcowej). Oczywiście w ten sposób nie uzyskamy aż 4 mm bo doprowadzimy do nieszczelności.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Grzejące się hamulce - po przekątnej
    Napisany przez eror na forum Croma
    Odpowiedzi: 122
    Ostatni post: 17-11-2018, 18:30
  2. Stilo 1.9 JTD 80KM Elektryczne Nagrzewnice słabo Grzeją
    Napisany przez radio19966 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-08-2017, 10:41
  3. nie grzeją fotele
    Napisany przez milosz219 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 13-02-2017, 14:02
  4. Nie grzeją swiece. Przekaznik? Czujnik?
    Napisany przez xadrianx90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2014, 23:36
  5. grzeją się hamulce
    Napisany przez nowicjusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 11-03-2011, 11:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl