Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005

    Gasnące auto przy zmianie biegów / jałowy

    Witam,
    Z problemem borykam się już od jakiegoś czasu, ale ponieważ nie powraca regularnie a do tego nie ma żadnej regularności warunków w jakich ten problem występuję, ciężko mi się tym zająć.

    Sprawa wygląda tak. Samochód stoi sobie na jałowym biegu. We wszystkich 4 przypadkach (na 4 które się do tej pory pojawiły) silnik miał już powyżej 50C. Czuję, że silnik zaczyna lekko nie równo pracować, wskazówka obrotów zaczyna falować między 400 a 1300 obrotów. Tak kilka razy, po czym spada tak, że gaśnie.

    Odpalam auto ponownie. Czasami nie chce odpalić za pierwszym razem (tak było w 2/4 razy). Jak odpali, po kilku sekundach zaczyna falować i gaśnie. Na postoju to jeszcze idzie z tym żyć. Dwa razy (z 4) zdażyło się tak, że auto falowało na jałowym, a podczas jazdy przyśpieszało ok, ale jak zwalniałem na czerwonym, albo zmieniałem biegi, obroty zamiast zatrzymać się na 900 spadały do 0.
    Jest to okrutnie wkurzające, szczególnie jak po długim odcinku na autostradzie zwalniasz do bramek zrzucając na luz i gaśnie Ci auto. Nie jest to za zdrowe dla turbiny itd.

    Błedów brak, korekty wtrysków w miarę ok, dolot szczelny, egr off, klap nie ma, dpf nie ma, przepustnica czysta. Logi są ok.

    Co podejrzewam - elektronika przepustnicy może być zalana olejem z odmy (nie szczęsna budowa przepustnicy). Wtyczki na wtryskach - 2 z 4 trzymają się na tytyrytkach, mam już nowe kupione ale nie zamontowane. Paliwo zawsze tankuję z dobrych stacji, od czasu do czasu stosuję olej 2T, teraz mam zalany stp przed zimą. Filtry nówki (paliwa ma 15k przejechane).

    Jest jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia. Czy też tak macie, że jak auto jest na luzi, sprzęgło nie tknięte, tak samo gaz, to jak się toczycie wolniutko (np z lekkiej górki albo dojeżdzając do świateł) to obroty silnik trzyma tak na 1000 a przy pełnym zatrzymaniu dopiero spadają do 900? U mnie tak jest od samego początku.

    Podzielcie się przymyśleniami, bo mnie już krew zalewa. W mieście jak się takie jaja dzieję to pal biedy, ale boję się w trasę pojechać...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Próbowałeś zrobić diagnostykę razem z elearnem, krok po kroku sprawdzając każdy element ?
    Pierwsze co to kojarzy mi się czujnik ciśnienia paliwa na listwie....
    No i wtyczki na trytytkach ?
    Sprawdź błędy w momencie falowania, może na chwilę wskakują?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    No i wtyczki na trytytkach ?
    Sprawdź błędy w momencie falowania, może na chwilę wskakują?
    No niestety, mam już nowe ale póki co nie zabrałem się za wymianę.

    Taki jest plan, pojeżdżę trochę z wpiętym kompem i zobaczę co się dzieje.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    W weekend rozebrałem przepustnicę. Tak jak sam dolot i klapa były czyściutkie (kolektor jest wymuskany a EGR zaślepiony)i tylko lekko pokryty olejem, to niestety elektronika w puszce pod przepustnicą była zanużone w oleju. Doraźnie wyczyściłem i mam nadzieję że załatwiłem problem gaśnięcia, ale tak czy siak muszę konkretny catch tank zainstalować, żeby lepiej separować olej.
    IMG_2125.JPGIMG_2126.JPGIMG_2127.JPG


 

Podobne tematy

  1. Pytanie hałas przy zmianie biegów
    Napisany przez Michał Rodak na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2014, 16:57
  2. Dziwny klik w przy zmianie biegów podczas postoju?
    Napisany przez andrew2520 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-05-2013, 22:54
  3. Stukanie przy zmianie niskich biegów
    Napisany przez abarth_87 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-04-2011, 13:10
  4. Walenie przy zmianie biegów
    Napisany przez lukaszsz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2009, 19:42
  5. przy zmianie biegów traci na chwilę moc
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2009, 17:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl