FIAT CROMA DYNAMIC 1.9 JTD 150 KM by Zawaś

Temat: FIAT CROMA DYNAMIC 1.9 JTD 150 KM by Zawaś

  1. Capsel napisał:
    Z DPF-em zalecano 5W30
    Bez DPF-a zalecano 5W40

    http://dukiewicz.pl/wp-content/uploa...UOVA_CROMA.pdf
    Ostatnio edytowane przez Capsel ; 11-02-2022 o 14:50
     

  2. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Z DPF-em zalecano 5W30
    Bez DPF-a zalecano 5W40

    http://dukiewicz.pl/wp-content/uploa...UOVA_CROMA.pdf
    Widzę że są te dwa typy oleju. Ale info który do jakiego auta jest przewidziany jakiś nie mogę zauważyć.
    Dołączone zdjęcia
     
  3. Capsel napisał:
    W swoim czasie uzyskałem wyjaśnienie w ASO (post wyżej)

    30 - DPF
    40 bez DPF
     
  4. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    W swoim czasie uzyskałem wyjaśnienie w ASO (post wyżej)

    30 - DPF
    40 bez DPF
    To wleci 5w30.
     
  5. Abramsik napisał:
    Nie zamierzam się wymądrzać ale najważniejsze dla DPFa jest to czy olej jest tzw. niskopopiołowy "Low Saps". Przytoczę zapisy znalezopne na szybko w otchłaniach internetu
    "Oleje Low SAPS skomponowane są według innego rodzaju dodatkach uszlachetniających, które w swoim składzie zawierają ograniczoną ilość pierwiastków: wapń, siarka, fosfor, cynk. „Normalny” olej w stosunku do oleju Low SAPS skraca żywotność DPF o połowę. Popioły zatykają go trwale i należy filtr wymienić lub zregenerować w odpowiednim zakładzie. Oleje Low Saps są podzielone na klasy. ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodowych) podzieliło je na 4 grupy: od ACEA C1 do C4. Każda z nich oznacza różnicę w ilości tych szkodliwych związków, jak również wpływ oleju na zużycie paliwa. Przede wszystkim było to jednak podyktowane rozbieżnymi wymaganiami ze strony konstruktorów samochodów.

    ACEA C1 – lekkobieżny olej – znaczny wpływ na oszczędność paliwa > 3%, bardzo niska zawartość pierwiastków SAPS (znacznie wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na średnie przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Może nie być odpowiedni do niektórych typów silników. Zalecany przez FORD, MAZDA, Jaguar, Land Rover do niektórych silników Diesla.
    ACEA C2 – lekkobieżny olej – znaczny wpływa na oszczędność paliwa > 2,5%, średnia zawartość pierwiastków SAPS (wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Może nie być odpowiedni do niektórych typów silników. Zalecany przez PEUGEOT, CITROEN, TOYOTA i FIAT silniki Diesla.
    ACEA C3 – olej o niewielkim wpłynie na oszczędność paliwa, >1% dla oleju klasy xW30, średnia zawartość pierwiastków SAPS (wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Odpowiedni do większości typów silników najbardziej popularnych marek: BMW, VW, MB, GM, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, FIAT silniki benzynowe.
    ACEA C4 – olej o niewielkim wpłynie na oszczędność paliwa, >1% dla oleju klasy xW30, bardzo niska zawartość pierwiastków SAS (znacznie wydłuża żywotność szczególnie DPF), ale o podwyższonej ilości Fosforu, olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Odpowiedni do większości typów silników Diesla. Najwyższe wymagania co do osadów w silniku i wł. przeciwzużyciowych. Zalecany do silników Diesla RENAULT i NISSAN.
     
  6. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Czyli klasa ACEA C2 i 5w30.
    Dzięki :-)
     
  7. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Nie zamierzam się wymądrzać ale najważniejsze dla DPFa jest to czy olej jest tzw. niskopopiołowy "Low Saps". Przytoczę zapisy znalezopne na szybko w otchłaniach internetu
    "Oleje Low SAPS skomponowane są według innego rodzaju dodatkach uszlachetniających, które w swoim składzie zawierają ograniczoną ilość pierwiastków: wapń, siarka, fosfor, cynk. „Normalny” olej w stosunku do oleju Low SAPS skraca żywotność DPF o połowę. Popioły zatykają go trwale i należy filtr wymienić lub zregenerować w odpowiednim zakładzie. Oleje Low Saps są podzielone na klasy. ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Konstruktorów Samochodowych) podzieliło je na 4 grupy: od ACEA C1 do C4. Każda z nich oznacza różnicę w ilości tych szkodliwych związków, jak również wpływ oleju na zużycie paliwa. Przede wszystkim było to jednak podyktowane rozbieżnymi wymaganiami ze strony konstruktorów samochodów.

    ACEA C1 – lekkobieżny olej – znaczny wpływ na oszczędność paliwa > 3%, bardzo niska zawartość pierwiastków SAPS (znacznie wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na średnie przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Może nie być odpowiedni do niektórych typów silników. Zalecany przez FORD, MAZDA, Jaguar, Land Rover do niektórych silników Diesla.
    ACEA C2 – lekkobieżny olej – znaczny wpływa na oszczędność paliwa > 2,5%, średnia zawartość pierwiastków SAPS (wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Może nie być odpowiedni do niektórych typów silników. Zalecany przez PEUGEOT, CITROEN, TOYOTA i FIAT silniki Diesla.
    ACEA C3 – olej o niewielkim wpłynie na oszczędność paliwa, >1% dla oleju klasy xW30, średnia zawartość pierwiastków SAPS (wydłuża żywotność DPF i katalizatorów), olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Odpowiedni do większości typów silników najbardziej popularnych marek: BMW, VW, MB, GM, TOYOTA, HYUNDAI-KIA, FIAT silniki benzynowe.
    ACEA C4 – olej o niewielkim wpłynie na oszczędność paliwa, >1% dla oleju klasy xW30, bardzo niska zawartość pierwiastków SAS (znacznie wydłuża żywotność szczególnie DPF), ale o podwyższonej ilości Fosforu, olej przeznaczony na wydłużone przebiegi, oleje na bazach specjalnych, syntetycznych. Odpowiedni do większości typów silników Diesla. Najwyższe wymagania co do osadów w silniku i wł. przeciwzużyciowych. Zalecany do silników Diesla RENAULT i NISSAN.
    Finalnie wleciał Valvoline SYNPower 5W30.
    Sprawa na tą chwilę to koła letnie nad czym pracuję Dedykowane 18" będą
     
  8. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Wracam z garażu wiec już wyjaśniam. Chodzi o to że (przynajmniej u mnie) kołnierz centrujący piasty Załącznik 41489 dla dystansu 15mm jest o 5mm za długi. Dystans nie dochodzi no piasty i chcac go zamontować trzeba skrócić ten kołnierz o ok 5mm. Tak samo jest z tylna piastą. Przy dystansie 20mm nie ma tego problemu. Wprowadziłem Cie w błąd bo myślałem że kupowałem 20mm jednak okazało sie że to są 15mm dystanse. Wiec 20mm są ok.
    Druga kwestia to moje alufelgi. Ich otwór centrujący jest bardzo specyficzny. Załącznik 41490Centrowanie jest dopiero na końcu tego otworu i jest to ok 5mm(na końcu tej dużej fazki). Zakładając dystanse ich pierścień jest za krótki i koło zwyczajnie trzyma sie na samych śrubach.
    Muszę się zabrać za temat.
    Ori 18 ki mają ET 36 jak na foto.
    Dystanse 20 lub 25 mm wg twoich doświadczeń będą wymagały jakiś modyfikacji czy podejdzie P&P?
    https://allegro.pl/oferta/dystanse-5...by-11045712362
    Przy okazji ogarnął bym pewnie zaciski w srebrny kolor jak czas by pozwolił.
    Dołączone zdjęcia
     
  9. malec17 napisał:
    Od 20mm dystans nie ma problemu z kołnierzem centrującym piasty. Problem jest z samą felgą gdyż jej otwór centrujący ma tą samą fazke co mam w swoim modelu. Teraz zakładając standardowe dystanse ich kołnierz centrujący jest za krótki i jest problem z wycentrowaniem koła. Niby na samych szpilkach to koło ładnie sie ustawi ale przy wyższych prędkościach bedzie bicie. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdyby nie to podcięcie w feldze pewnie tematu by nie było, a tak to jest problem. Nie mniej jednak opisuje tu mój przypadek. Sam osobiście możesz zaryzykować i kupić przykładowo jeden komplet dystansów i spróbować jak to bedzie u ciebie. U mnie zaczynało bić dopiero powyżej 100km/h i nie jest to problem samych dystansów bo na innych felgach z normalnym otworem centrujacym nic sie nie działo.
     
  10. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Od 20mm dystans nie ma problemu z kołnierzem centrującym piasty. Problem jest z samą felgą gdyż jej otwór centrujący ma tą samą fazke co mam w swoim modelu. Teraz zakładając standardowe dystanse ich kołnierz centrujący jest za krótki i jest problem z wycentrowaniem koła. Niby na samych szpilkach to koło ładnie sie ustawi ale przy wyższych prędkościach bedzie bicie. Przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdyby nie to podcięcie w feldze pewnie tematu by nie było, a tak to jest problem. Nie mniej jednak opisuje tu mój przypadek. Sam osobiście możesz zaryzykować i kupić przykładowo jeden komplet dystansów i spróbować jak to bedzie u ciebie. U mnie zaczynało bić dopiero powyżej 100km/h i nie jest to problem samych dystansów bo na innych felgach z normalnym otworem centrujacym nic sie nie działo.
    Czyli i u ciebie i u mnie na alufelgach jest ta fazka. Miałem z taką samą fazką problem w Stilo. Na przodzie też był dystans i 17" fabryczne SPEEDLINE przez tą fazkę nie dały się nasunąć przylegle do dystansu. W sumie to nie dały się nasunąć bo na dystansie w wkoło kołnierza nie było kąta prostego tylko było to jakby obspawane i był garbik który blokował dociśnięcie felgi do dystansu właśnie tą fazką. Spiłowanie fazki załatwiło sprawę i wchodziły ciasno.
    Po wymianie kół przed tym zabiegiem jak wyjechałem to bicie miałem przy ok 50 km/h. To dlatego że pneumat odbił uznając za dokręcone koło a faktycznie stało ono krzywo nawet na oko właśnie przez nachodzące na siebie i blokujące się wzajemnie garbik i fazkę
    Uważasz że 20 mm będzie odpowiednie i wystarczające? Podobno przy dobieraniu dobrze jest zrobić test poziomicą. Przyłożyć ją w pionie do nadkola i miarą zmierzyć w poziomie odległość od alufelgi do poziomicy co pozwoli określić ten "luz" do granicy aby koło nie wystawało poza auto. Wydaje mi się że Croma ma dość mocno schowane koła.
    W Stilo miałem dystanse na przedniej osi jedynie. Tutaj chyba jednak dałbym dystanse symetrycznie na obie osie.
    Ten komplet dystansów z powyższego linka wydaje mi się OK.
    Co myślisz o zastosowaniu dystansów na tylną oś np. 25 mm a na przód 20 mm?
    Ostatnio edytowane przez Zawaś ; 25-04-2022 o 23:38
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
     
  11. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Wpadły ostatnio oryginalne alufelgi 18 na oponach Continentala 225/45/18.
    Do tego dystanse na obie osie 20 mm z kompletem nowych śrub.
    Pierwsze odczucia to na pewno lepsze prowadzenie, auto już się tak nie kładzie na boki jak wcześniej.
    Koła nie wystają a wygląd auta się poprawił
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
     
  12. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Porównanie:
    Zimowe 17 KORMORAN
    Letnie 18 CONTINENTAL
    Do tego wleciały dystanse 20 mm na obie osie z nowymi śrubami.
    Auto znacznie mniej się buja co da się odczuć w zakrętach.
    Miałem też dać sprężyny na -30 ale na tą chwilę się chyba wstrzymam bo taki kangur nawet nie źle wygląd
    Zdjęcia trochę nie aktualne bo wyleciały wreszcie te pionowe srebrne osłonki na ranty przednich drzwi.
    Wpadł zestaw owiewek HEKO.
    Przykleiłem klejem sylikonowym wcześniej zdemontowane (odklejały się a wiedziałem że będę jechać autostradą) dolne chromowane listwy szyb bagażnika. Wiele Crom już te elementy pogubiło co widać mijając je na drogach.
    Dołączone zdjęcia
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
     
  13. malec17 napisał:
    Te 18 to chyba najładniejszy wzór fabryczny. Co do sprężyn jeśli sie zdecydujesz to mogę Ci podpowiedzieć pewien myk żeby było fajnie, komfortowo, a nie twardo jak na wiekszości sprężynach z kitów.
     
  14. Avatar Zawaś

    Zawaś napisał:
    Cytat Napisał malec17 Zobacz post
    Te 18 to chyba najładniejszy wzór fabryczny. Co do sprężyn jeśli sie zdecydujesz to mogę Ci podpowiedzieć pewien myk żeby było fajnie, komfortowo, a nie twardo jak na wiekszości sprężynach z kitów.
    Też tak uważam co do felg
    Na tą chwilę trochę odczekam z obniżaniem. W Stilo MW miałem -30 Lesjoforsy dedykowane i było spoko zarówno z prowadzeniem jak i komfortem.
    Jest: FIAT CROMA EMOTION 1.9 JTD 150 KM AUTOMAT
    Był: Fiat Stilo DYNAMIC MW 1.9 JTD 140 KM
    Był: Fiat Marea Weekend HLX 1.9 TD 100 KM
     
  15. Avatar el_homer

    el_homer napisał:
    cześć, Zawaś! xD
    włażę tu, i kogo widzę? towarzysza z klubfiatstilo. też stilona mw na Cromę zamieniłem. ale to już dawno.
    myślę o dystansach na tył jedynie. skoro kupiłeś, i wszystko pykło, proszę o link/rekomendację.
    Croma, Bravo, Stilo, Idea...
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.