Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Fiat Croma błąd P0638

    Witam jakiś czas temu miałem problem z szarpaniem podczas jazdy, winna okazała się przepustnica, klapka w niej samoczynnie się przymykała. Po rozebraniu okazało się że przepustnica jest w środku pełna oleju po wyczyszczeniu problem ustal na moment. Po powtórnym wyczyszczeniu był miesiąc spokoju w tym czasie wisiał błąd P0638 . Kupiłem inna przepustnice (te same nr , ten sam producent) po zamontowaniu przez chwilę był spokój po czym od czasu do czasu szarpnie autem....do tego wrócił błąd p0638. Na nowej przepustnicy poprzednie auto jeździło normalnie ....jest czysta w środku ....ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    446
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 MJTD
    Rocznik
    2009

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Madaw dziękuję u mnie jest dokładnie P0638 -Sterowanie zaworu przepustnicy. Myślisz że to może być czujnik na pedale gazu?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    446
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 MJTD
    Rocznik
    2009
    Nie wiem, potrzena jest diagnostyka, odczyt parametrów itp.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    No to pojadę do mechanika żeby sprawdził to na komputerze.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    49
    Postów
    1,232
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Dafik Zobacz post
    No to pojadę do mechanika żeby sprawdził to na komputerze.
    Pytanie czy powodem nie jest ten "OLEJ" z turbiny.
    Nie wiem czy w przypadku Cromy należy adaptować przepustnicę. (jest to zapisane instrukcji -> eLearn ) Jest to częsty błąd w francuskich silnikach bo tam wymiana przepustnicy bez jej kalibracji kończy się zazwyczaj jej uszkodzeniem.
    Po prostu silnik krokowy nie zna aktualnego położenia ON/OFF i uszkadza mechanizm próbując zamknąć przepustnicę która jest już zamknięta.
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 05-12-2022 o 10:51
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    75
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Ja miałem całą zalaną razem z elektroniką przepustnice i po wyczyszczeniu jak i przed nic sie nie działo. Po zmontowaniu nie robiłem adaptacji i też nic sie nie działo. Moze poszukaj w przewodach czy coś tam nie styka bo w tym miejscu ciasno sa tam przewody upchane.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja miałem całą zalaną razem z elektroniką przepustnice i po wyczyszczeniu jak i przed nic sie nie działo. Po zmontowaniu nie robiłem adaptacji i też nic sie nie działo. Moze poszukaj w przewodach czy coś tam nie styka bo w tym miejscu ciasno sa tam przewody upchane. Poza tym ta "przepustnica" to klapa gasząca i w naszych autach służy tylko do miekkiego zgaszenia silnika. Nie spełnia roli jak w benzynowym silniku wiec pedał przyspieszenia chyba nie bardzo bedzie miał co tam robić.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    No więc tak, przy pomocy zaprzyjaźnionego sklepu z częściami używanymi do włoskich aut, udało mi się pożyczyć do testów przepustnice (identyczne numery jak w mojej) i pedał gazu z czujnikiem położenia. Założyłem skasowałem błąd . Od tej pory auto raz zgasło, ale szarpanie dalej jest. Dziś zauważyłem że zazwyczaj dławi się przy 2 tyś obrotów. Nie zawsze ale zazwyczaj. Pozatym błąd p0638 pojawia się non stop. Wydaje mi się że to może być wina masy? Zwarcie? Nowa przepustnica była czysciuteńka w środku .

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    446
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150 MJTD
    Rocznik
    2009
    Znam podobny przypadek - szarpania przy 2 tys. obrotów, ale ze Stilo JTD, tam winny okazał się sterownik silnika.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    75
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Ja bym nadal szukał w kablach. Przyglądnij sie wtyczce, wiązce która idzie do przepustnicy, moze w którymś miejscu jest przetarta. Wtyczke może trzeba wyszyścić jakim zmywaczem albo środkiem dedykowanym do styków. Jak sam widzisz wymiany samej przepustnicy na niewiele sie zdają

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Zawiozę auto do elektryka, niech przeglądnie wiązkę . Wtyczkę od przepustnicy czyscilem 4 razy. Za każdym razem dokładnie patyczkiem do uszu.....

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    415
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    A ja bym sprawdził MESem, bo można wykonac adaptację przepustnicy jak również pomiary jej pracy.
    Może to wydać się dziwne, ale za jej błędy potrafi odpowiadać tez przepływomierz, dlatego MES i wiemy niemal wszystko.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    49
    Postów
    1,232
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Madaw Zobacz post
    Znam podobny przypadek - szarpania przy 2 tys. obrotów, ale ze Stilo JTD, tam winny okazał się sterownik silnika.
    Szarpanie przy 2 tys obrotów wskazuje na 99% na EGR... Proponuję wyczyścić ale koniecznie cewkę !!!!
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    A dławienie się ? No i silnik czasem gaśnie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2019
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Witam ponownie , kable przeglądnięte a problem jak był tak jest. Zaczyna się na nowo gaśnięcie auta na wolnych obrotach. Np przy wciśnięciu sprzęgła jak obroty spadają to silnik gaśnie .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,6 103km p0638
    Napisany przez positif na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-04-2018, 16:22
  2. Kody błędów P0202 P0201 P0203 P0300 P0303 P0638
    Napisany przez Respus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 05-12-2017, 18:42
  3. Błąd P0638 brak mocy
    Napisany przez Psc1990 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-11-2017, 01:28
  4. Stilo 1.6 16v bład P0638 brakmocy
    Napisany przez Psc1990 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-10-2017, 19:52
  5. błąd p0638
    Napisany przez cienki77 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-07-2012, 08:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl