Tak, jak dla mnie to masz dziurę w dolocie/intercoolerze. Może czujnik doładowania, albo zawór ci kichę wali.
Zwróć uwagę, że tylko przy bucie masz ok, gdy oczekiwane ciśnienie jest gdzieś w okolicy 1100 to masz w zasadzie ciśnienie atmosferczyne (1000), czyli jakby gdzieś była dziurka i szło sobie gdzieś ciśnienie zbudowane z turbo. Tak ja to widzę.
Zobacz jak wygląda to u mnie, przy czym jazda była spokojna wtedy, chciałem zbadać czy właśnie nie znika mi ciśnienie.
A przy bucie wygląda tak jak na drugim zdjęciu.
Ostatnio edytowane przez iron64 ; 11-01-2023 o 13:50
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
To może być to, faktycznie. Oby.
A na test można zakleić srebrną taśmą, dość wytrzymała jest, oczywiście trzeba kilka warstw dać, ale sprawdza się. To na test zawsze dobra metoda.
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Ale jak już w drodze to nic tylko wymienić. W końcu do otaśmowania należy także zdemontować, inaczej byłoby trudno.
Póki co trzymam się Twojego "OBY!".
Nałożyłem na wykres obroty silnika (miasto) no ale to, co Koledzy piszą wyżej, ma sens. Muszę sprawdzić szczelność układu ale tu sobie sam nie poradzę. Nie ma czym i nie ma jak.
A - według Waszej wiedzy - odłączenie (elektryczne) EGR [który ma założoną kryzę z czterema dziurkami] może pomóc w diagnozie?
Jeśli masz DPF to gdy odłączysz EGR komputer wejdzie w tryb awaryjny i nie pojeździsz za bardzo. lepiej odpiać przepływomierz. Tutaj warto też było by zajrzeć cy kierownice spalin w turbosprężarce nie są zatarte, czyli po prostu pisząc jak zachowuje sie gruszka turbosprężarki
Odpiąłem przepływomierz.
W pewnej chwili wyrzuciło Check Engine i odczytałem dwa błędy typowe dla niesprawnej przepływki. Skasowano i się nie pojawiły. Autko jest wyraźnie żywsze niż przed odpięciem. O czym to może świadczyć? Przepływka zmieniona w okolicy lata.
Nie zrobiłem logów. Po południu jadę ok 100 km, w tym trochę ekspresówką. Zobaczę jak się bezie zachowywał.
Po odpięciu przepływomierza, moje obserwacje:
- auto jest wyraźnie żywsze, w pełnym zakresie obrotów, lekko się ożywia po ok. 2,2 k RPM,
- nie kopci (czego się spodziewałem),
- wyrzuca "Check Engine" ale po wykasowaniu raz błąd wraca a raz nie wraca, losowo;
- zużycie paliwa - praktycznie nie widzę różnicy,
- nie działa tempomat (wg mnie to akurat normalne),
- na logach praktycznie nie widać zmian.
no i co dalej?
Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 19-01-2023 o 12:24Powód: poprawka błedów
Wszystko wskazuje na przepływkę jednak.
Obyś nie musiał przechodzić przez to co ja. Dopiero 4 przepływka okazała się sprawna, przeszukałem już absolutnie wszystko łącznie z programowaniem ECU, a to Bosch ze sklepu za miliony monet był winny. Dopiero 4 sztuka zadziałała poprawnie. Od tej pory postanowiłem kupować przepływki od chińczyków i jak do tej pory pomysł był super. W Marei chińczyk jeżdził ponad 2 lata i auto poszło ze sprawną przepływką na złom bo przerdzewiało do cna. W Mercedesie też kupiłem z Ali i jeżdzi jak szalony, a wydałem 60zł zamiast 870zł w sklepie.
A swoją drogą nie wiedziałem, że przy odłączonej przepływce nie działa tempomat, WTF?
Ostatnio edytowane przez iron64 ; 20-01-2023 o 18:47
Dziękuję za poradę
Co do tempomatu - no tak jest. Nie widzę innej przyczyny. Komputer wie że coś nie teges i odłącza.
No i nie wiem czy jej dołączenie nie będzie miało wpływu na wypalenie DPF. Monitoruję, jest ok 80% zapchania i nie wypala (poprzednio wypalił przy ok 65% zapchania). Jak dojdzie do ok 95% podłączę wtyczkę i się przekonam.
Przepływkę wstawiłem "bosch" ale za jakieś niecałe 370 złotych więc to na 100% nie jest "BOSCH" . Może faktycznie teraz poszukać najtańszej i wpakować. Albo starą oryginalną co to ponoć była zła (tako rzecze diagnosta).
Podmienię jeszcze przewody na overboost właśnie mi przyszły. Może to na chybił-trafił ale przynajmniej ładnie będzie wyglądać, hehe.
Monitoruję, jest ok 80% zapchania i nie wypala (poprzednio wypalił przy ok 65% zapchania). Jak dojdzie do ok 95% podłączę wtyczkę i się przekonam
Mi ostatnie wypalanie zaczęło się przy 108% Ale DPF Monitor jest wyskalowany do 120%, więc to raczej normalne i brak wypalania przy 95% nie musi oznaczać że coś nie działa.
PiotroG masz rację, tylko u mnie wypalał się częściej, po ok 60-70% zapchania (w sumie samo miasto) a teraz tego nie zrobił. Więc - tytułem domysłu - że może tak faktycznie jest. Zobaczę, podepnę inną przepływkę, skasuję błędy i wtedy jak zainicjuje to mozliwe że mam rację
Więc jest tak;
- zmieniłem przepływomierz, na ten ponoć uszkodzony,
- podłączyłem wtyczkę,
- skasowałem błędy.
no i - auto znów mułowate, nie ma charakterystycznego odejścia na 2,2k rpm.
ale:
- "wrócił" tempomat,
- wypalił się DPF (93% zapchania, 320 km - głównie miasto).
Dodatkowo wymieniłem przewody ciśnieniowe na overboost. Ten krótszy był pęknięty (rozwarstwiony na końcu) ale na króćcu, więc chyba nie miało to wpływu.
Kupiłem kolejną, w cenie złomu, z demontażu. Koszt żaden. Do trzech razy sztuka.
Ostatnio edytowane przez OKPAS ; 21-01-2023 o 20:46Powód: uzupełnienie