Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2016
    Skąd
    Pacanów
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V
    Rocznik
    2009FL

    ELM327 1.5a USB, nie można się połączyć z magistralą samochodu

    Cześć, może nie powinienem się tym "chwalić" ale jestem tu nowy.
    Z góry mówię że jestem zielony, coś tam się rozumiem z elektroniki, z mechaniki zero.

    Posiadam Cromę 1.9 Multijet 8v (120 kucy). Próbuję się dowiedzieć czemu mam błąd poduszki, oraz dlaczego po dłuższym wyłączeniu zapłonu zegar czasu się resetuje. Dlatego postanowiłem zeskanować samochód w poszukiwaniu błedów.

    Mam cholernie irytujący problem. Kupiłem sobie interfejs ELM327 1.5a na USB, sterownik Prolific więc chip pewnie też.
    Myślałem że posiadając taki interfejs połączę się z czymś więcej niż tylko silnik.
    Wyczytałem gdzieś że należy wylutować rezystor terminujący 120 Ohm, no to szukam... dobra, znalazłem taki rezystor SMD z nadrukiem 121, wylutowałem, złożyłem, podpiąłem interfejs do komputera i samochodu (komputer wykrył go poprawnie).
    A samochód...cóż...po przekręceniu zapłonu, nie mogłem się dostać już do niczego, nawet do silnika, co ciekawe, wyświetlacz na desce rozdzielczej nie pokazał nic, zero diod, zupełnie jakby akumulator był rozładowany. Wypiąłem interfejs z gniazda OBD2.
    Przekręciłem kluczyk, wszystko w miarę w normie (diody, wyświetlacz pokazuje co powinien). Wpinam interfejs i...wskaźnik paliwa schodzi do zera, a dioda miga (po wypięciu oczywiście wszystko wraca do normy).

    Wkurzyłem się, nie mam pomysłu co zrobić żeby się połączyć z tym ustrojstwem.
    Miał ktoś podobny problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Kup sobie porządny kabel z Viakena. Sądząc po opisie, kupiłeś jakąś chińszczynę i się dziwisz, że nie działa tak jak powinno...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Ta cecha z tym rezystorem to właśnie cecha kiepskiej jakości kabli. To że po wylutowaniu się tak dzieje to pewnie problem tego interfesju, może zły rezystor wylutowałeś i problem powstał. Lepiej już tego nie rób (podłączaj tego kabla) gdyż możesz coś niechcący dalej uszkodzić i mówię tutaj o aucie. Jak kupiłeś ten kabel przez Internet masz prawo w przeciągu 2 tyg. zwrócić kabel bez podania przyczyny do sprzedającego.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Teoretycznie jeśli już coś dłubał przy kablu to nie bardzo może zwrócić :p

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Wyślij zdjęcie elektroniki tego interfejsu, może wylutowałeś coś niepotrzebnie ?
    Ja kupiłem taki ELM 327 1.4 PL ford fiat renault opel honda elm327 (4901418820) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. wylutowałem rezystor i wszystko działa

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Sprawdź czy na pewno usunąłeś właściwy rezystor czyli R04 o wartości 120 ohm /opis na obudowie 121/ który jest wlutowany między pinem 6 i 14. Uwaga dotyczy starszych wersji kabla po podobno są kable w których rezystor łączący piny 6 i 14 na inne oznaczenie i wartość.Generalnie w przypadku diagnostyki Fiata nie powinno być żadnego rezystora pomiędzy w/w pinami.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2016
    Skąd
    Pacanów
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V
    Rocznik
    2009FL
    @andy5
    Możliwe że kupiłem lipny kabelek...raczej myślałem że jak elm to standard, na pewno wylutowałem tego z opisem to był w sumie jedyny jaki tam był z takim oznaczeniem. Niestety do końca miesiąca raczej nie będzie mnie w domu, więc dopiero dam znać za jakiś miesiąc, najwyżej jak będę miał kłopot to napiszę lub stworzę nowy wątek jak ten zamkną.

    @zaviaseq
    Proszę bardzo...
    DSC_0378.JPG

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Dobry wylutowałeś. Musiałeś trafić na wadliwy kabel. Mój ma oznaczenie 1.4 i niby jest lepszy od 1.5
    Sprawdź czy nie masz gdzieś zwarcia na przewodach od elektroniki do wtyku obd

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak kupiłem taki ze 4 lata temu tylko że mój kosztował prawie 500pln i działa praktycznie ze wszystkim co sie porusza. Problem mam tylko z ustawieniem interface do obsługi osprzętu jak ABS czy poduszek w stilaczu.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    A czy nie jest tak że ELM we fiacie zrobi tylko silnik i CAN ale poduszek nie ruszy ? Za swojego dałem też więcej troszkę niż te najtańsze ale robi CAN i silnik

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Bo po CAN biega silnik, a po KKL biega ABS czy AirBag.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    A czy nie jest tak że ELM we fiacie zrobi tylko silnik i CAN ale poduszek nie ruszy ? Za swojego dałem też więcej troszkę niż te najtańsze ale robi CAN i silnik
    Mam ELM-a i przejściówki łącze się ze wszystkim w cromie i mito też.
    Za kabelek dałem coś około 200zł

    Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    tak właśnie jest. Wczoraj doczytałem hehehe
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    capsel - a jakie masz przejściówki? Mam niby adapter typ 1 i nie jestem w stanie nic więcej zrobić niż połączyć się z silnikiem, abs, poduszką i czymś tam jeszcze.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    A probowales sam kabel czy z "przejsciowka"? Pierwotnie laczyle sie z kablem i interfejsem i dopiero serwis viakena mnie uswiadomil ze nalezy uzywac tylki kabla a interfejs sluzy chyba tylko do abs czy jakos tak


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. NIEmogę wyłączyć/przełączyć świateł mijania, a przegląd się zbliża.
    Napisany przez Tomasz Iskiernik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-03-2016, 01:10
  2. ELM327 v2 nie łączy się z Multiecuscan
    Napisany przez stilo.jozek na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 02-07-2015, 11:38
  3. Punto II - ELM327 czy VAG KKL
    Napisany przez krzysio4020 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-03-2015, 23:12
  4. Jak przerobić ten ELM327 ??
    Napisany przez Kicek911 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-08-2014, 10:29
  5. ELM327 i Croma
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-12-2013, 19:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki kabel elm 327 lepszy 1.4 czy 1.5 do fiata

elm 327 1.5a

elm 1.5 usb i multiecuscan

obd2 usb nie chce sie polaczyc

elm 327 1.5

elm327 can problem

1.9 jtd elm 327

elm 327 1.5

multiscanecu elm 1.5

mes nie moge polaczyc sie z przeglad

elm327 niezgodny z mes

interfejs elm 327 1.5 NIE DZIALA

elm 327 elm327 1.5 a usb driver download

elm 327 1.5a wylutowac

elm 327 1.5a driver

mes kabel elm 1.5

elm 1.5

elm 327 1.5a sterownik do opla

elm327 rezystor

elm327 usb problem

fiat can 1.5

sterownik elm 327 v1.5a

elm 327 v1.5 sterowniki

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl