Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Egs, Hill Holder...  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007

    Egs, Hill Holder...

    Witam serdecznie. 2 dni temu z żoną zakupilismy crome 1,9. Croma od zakupu miała check engine aczkolwiek nie traciła na mocy i zbierała się żwawo natomiast kopcila przy dodawaniu gazu, znajomy przy zakupie zasugerował egr dlatego też przy zakupie zbilismy odpowiednio cenę. Wczoraj autko zostało podpięte po kompa i rzeczywiście błąd pochodzi z Egr, pytanie czy bardziej opłaca się kupić i zamontować nowy, wyczyścić obecny czy zaslepic całkowicie? Dodatkowo pojawił się problem z Hill Holder przy hamowaniu czasami zapala się lampa i wyskakuje Hill Holder unavailable, znika gdy auto odstoi jakiś czas i przy losowy hamowaniu pojawia się ponownie. Jakieś rady?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    EGR to odwieczny problem tego silnika. Nowy kosztuje koło 600 zł, a i tak co chwilę trzeba go czyścić. A głównie jeździsz w trasach czy po mieście? Ja 4 lata temu wyprogramowałem EGR i dorzuciłem koni, od tego czasu jest spokój a i autko jakoś szybciej odpycha się od drogi.
    Hill Holder - poszukaj na forum, często się przewijało.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Zróżnicowane trasy, właśnie dużo słyszałem że problematyczny jest ponieważ wymaga częstego czyszczenia a w momencie gdy nie podejmiesz się tego sam to koszty mogą się mnożyć i urośnie pokaźna sumka.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cromka posiada jeszcze klapy wirowe ?
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Egr wymieniałem po zakupie cromy 3 lata temu. Kupiłem uzywke za 50zł i ją wyczyściłem bo ten co był w aucie przez głupotę uszkodziłem i tak przez te 3 lata i 80 tkm tam nie zaglądałem. Także czy to tak problematyczne??Nie słuchaj głupot . To jak DPF - samo zło

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o EGR to ja w swoim aucie wyczyściłem go i zregenerowałem a następnie zaślepiłem częściowo ( robiąc to pierwszy raz zajęło mi to ok 1,5 godziny ) operacja bardzo prosta i nie skomplikowana a powiedział bym, że nawet przyjemna. Wystarczą do niej klucz 10 i 13 jak dobrze pamiętam, zaślepki częściowe kosztują ok 20-30 na znanym serwisie aukcyjnym, litr oleju napędowego do czyszczenia wg aktualnych cen na stacji. Jaki jest interwał czyszczenia Ci nie odpowiem, forumowicze piszą ze 30-50 tyś kilometrów co w moim przypadku starczy na 2-3 lata wiec nie będzie problemem po jakimś czasie znowu odkręcić i wyczyścić ( nawet jakbym miał to robić co roku ).

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jestem zdecydowanym zwolennikiem pozostawienia EGR-a.... wyczyść go a dokładnie wypoleruj rdzeń cewki i zastosuj płytkę z otworami do częściowego zaślepienia i ciesz się autem oraz zapomnij o nim przez najbliższe 40..50 tys km. Niestety nowy ma ten sam defekt i zatrze się rdzeń bo jest źle spasowany. Mój kolega w nowej Toyocie Corolli jest już po wymianie 2-giego na gwarancji więc to nie przypadłość tylko Fiata

    Co do Hamulców to warto zacząć od wymiany płynu w układzie... Ogólnie problemem może być błahostka ( luźny styk lub niskie napięcie na akumulatorze który może mieć już swoje lata) ale może skończyć się na wymianie centralki bo to zbyt ogólny opis...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2018
    Skąd
    Polska
    Wiek
    32
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Właśnie jestem po czyszczeniu egr, sam w sobie był jakiś czas temu wymieniany, nie była jakoś bardzo zabrudzony. Najwięcej brudu było widać na sprezynie która bardzo ciężko chodziła, oczyszczona i zobaczymy jak będzie to wszystko pracowało. Jak wyskoczy w najbliższym czasie znów błąd silnika z tego powodu to egr do zaslepienia. Daje mu jeszcze jedna szansę.


 

Podobne tematy

  1. ABS ESP Hill holder unaviable
    Napisany przez bananoo na forum Croma
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 18-01-2023, 08:32
  2. hill holder nie do dyspozycji
    Napisany przez nefren na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-07-2018, 00:28
  3. Nie odpala, ABS, EPS, Hill Holder
    Napisany przez Fabian97 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-06-2017, 21:32
  4. System hill holder
    Napisany przez ciumpa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2016, 17:42
  5. Hill holder błąd
    Napisany przez blind na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-12-2013, 00:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma hill holder

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl