Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree4lubi to!

Temat: Dziwne zachowanie po regeneracji rozrusznika.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Dziwne zachowanie po regeneracji rozrusznika.

    Cześć ,
    Od pewnego czasu miałem problem z odpalaniem na zimnym silniku i w ubiegłym tygodniu oddałem Crome do zakładu zajmującego się regeneracją rozruszników. Bardzo podobało mi się to że oferowali też usługę demontażu i montażu. I tu zaczyna się źródło problemu.
    Po odbiorze auta co któreś odpalenie silnika w momencie rozruchu z deski rozdzielczej rozlega się pisk i zaczyna migać oraz piszczeć kontrolka od pasów bezpieczeństwa. Cała sytuacja ma miejsce gdy wsiadam do auta dźwignia zmiany biegów jest na P. Kontrolka i dźwięk zachowuje się tak jakbym odpiął pas podczas jazdy. Wcześniej na 100%tego nie było i problem pojawił się po robocie speców od rozrusznika.

    Zauważyłem że wyciągnęli kabel plusa z pancerza wiązki. Wiązke zakleili ciasno taśmą izolacyjną a kabel plusa przyczepili trytytkami to tego pancerza i izolacji. Oczywiście fachowcy się wypierają tego że to oni coś spieprzyli. A ja jestem na 100% pewien że to po ich robocie. Pytanie co oni mogli mi tam zepsuć? Wygląda to tak jakby w momencie rozruchu powstawało jakieś zwarcie,które uruchamia tą kontrolke.

    Zamieszczam filmik i zdjęcie.

    https://youtu.be/UVCwaVGCu0E



    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
    Załącznik 39726
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez damazy61 ; 09-02-2021 o 19:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    podpiąć kompa, wykasować błedy i bedzie albo dobrze albo bedzie trop w którym kierunku szukać

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    podpiąć kompa, wykasować błedy i bedzie albo dobrze albo bedzie trop w którym kierunku szukać
    Już sprawdzone. Brak błędów.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A może po prostu zregenerowany rozrusznik pobiera taki prąd że akumulator nie wydala i następuje spadek napięcia, który skutkuje wyłączeniem poszczególnych modułów?

    Sprawdzić stan akumulatora w tym napięcie podczas rozruchu po dłuższym postoju szczególnie teraz w mrozach
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Akumulator nówka ma 3 dni. Na starym zachowywał się tak samo. Dziś przy każdym odpalaniu sam pisk bez migającej kontrolki.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Akumulator nówka ma 3 dni. Na starym zachowywał się tak samo. Dziś przy każdym odpalaniu sam pisk bez migającej kontrolki.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka
    Zakładam, że nowy akumulator ma właściwy prąd rozruchowy i pojemność. Zdarza się, że nowy akumulator potrafi być uszkodzony. Sprawdź napięcie w stanie spoczynku, w trakcie rozruchu i zaraz po nim, jeżeli wszystko jest ok, to nie bawiłbym się w szukanie przyczyn, tylko podjechał z reklamacją.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał steffanson Zobacz post
    Zakładam, że nowy akumulator ma właściwy prąd rozruchowy i pojemność. Zdarza się, że nowy akumulator potrafi być uszkodzony. Sprawdź napięcie w stanie spoczynku, w trakcie rozruchu i zaraz po nim, jeżeli wszystko jest ok, to nie bawiłbym się w szukanie przyczyn, tylko podjechał z reklamacją.
    Na reklamacje już oddałem. Popatrzyli pogrzebali i nadal to samo. Boję się im dłużej zostawiać auto żeby mi czegoś bardziej nie spieprzyli. Akumulator jest ok. Przypuszczam że mogli uszkodzić jakiś kabelek w wiązce. Ale mówią że odnalezienie tego jest niemożliwe. Spierdzielili mi auto i nie wiedzą jak to naprawić.20210208_084552.jpg

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Z ciekawości podłączyłem sobie mesa: napięcie akumulatora podczas uruchaniania silnika spada poniżej 8 V. Akumulator jest nowy ,ma 3 dni. Mierząc multimetrem w spoczynku ma 12,4 a podczas rozruchu spada do 9V.

    https://youtu.be/8TZThKICjkc

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Możesz wyczyścić klemy, u mnie przy starym akumulatorze po którymś doładowaniu prostownikiem zaczęły się zapalać w dziwny sposób kontrolki po włączeniu zapłonu i nie gasły po odpaleniu. Wystarczyło porządnie wyczyścić klemy i problem z zapalającymi się kontrolkami ustąpił - dodam, że klemy wyglądały na czyste.

    Choć moim zdaniem najbardziej prawdopodobne wydaje się to co napisał @lisekg, że regeneracja mówiąc delikatnie, się nie powiodła.
    damazy61 lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał steffanson Zobacz post
    Możesz wyczyścić klemy, u mnie przy starym akumulatorze po którymś doładowaniu prostownikiem zaczęły się zapalać w dziwny sposób kontrolki po włączeniu zapłonu i nie gasły po odpaleniu. Wystarczyło porządnie wyczyścić klemy i problem z zapalającymi się kontrolkami ustąpił - dodam, że klemy wyglądały na czyste.

    Choć moim zdaniem najbardziej prawdopodobne wydaje się to co napisał @lisekg, że regeneracja mówiąc delikatnie, się nie powiodła.
    Coś jest na rzeczy. Akumulator po podpięciu testera takiego jakich używają w sklepach z akumulatorami pokazuje bezbłędne wartości a pod obciążeniem nie spada poniżej 10,8V. Klemy wyczyszczone. Coś ewidentnie zostało spartaczone przy montażu/regeneracji rozrusznika.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Najważniejsze jest napięcie podczas uderzenia rozrusznika... Do jakiej wartości spada. Błędy jeżeli się pokazują podczas rozruchu wynikają właśnie z tego spadku ale nie tyle na akumulatorze a na sterownikach...
    Czasami wystarczy przeczyścić klemy tak jak piszecie, czasami bezpieczniki wystarczy poprawić lub wyciągnąć i włożyć kilkakrotnie bo i tam z czasem pogarszają się styki.. To wszystko ma znaczenie na wartość napięcia jakie dociera do sterowników. Bardzo ważna jest też masa i przewód masowy idący do karoserii i silnika z akumulatora. Ważne aby sprawdzić i poprawić, można użyć preparatów do styku.. Mi kiedyś w Stilo zgnił główny przewód masowy i miałem masę błędów

    Zmierzyć napięcie podczas rozruchu ale na bezpiecznikach ( w skrzynce ) od tego co miga i piszczy i przeczyścić wszystko co jest na akumulatorze - bezpieczniki i przy nim z boku...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 11-02-2021 o 11:52
    damazy61 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A może po prostu zregenerowany rozrusznik pobiera taki prąd że akumulator nie wydala i następuje spadek napięcia, który skutkuje wyłączeniem poszczególnych modułów?

    Sprawdzić stan akumulatora w tym napięcie podczas rozruchu po dłuższym postoju szczególnie teraz w mrozach
    to skoro błędów brak to lisekg ma rację - regeneracja rozrusznika się nie udała, przy zdrowym aku napięcie nie powinno spaść poniżej 10V, jeśli spada do 9 to albo aku trup ( a to już wyeliminowałeś ) albo robi się zwarcie/przepięcie itp. na rozruszniku. to się czasem zdarza nawet najlepszym specom od regeneracji rozruszników
    Ostatnio edytowane przez chrom ; 11-02-2021 o 23:47
    damazy61 lubi to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    to skoro błędów brak to lisekg ma rację - regeneracja rozrusznika się nie udała, przy zdrowym aku napięcie nie powinno spaść poniżej 10V, jeśli spada do 9 to albo aku trup ( a to już wyeliminowałeś ) albo robi się zwarcie/przepięcie itp. na rozruszniku. to się czasem zdarza nawet najlepszym specom od regeneracji rozruszników
    Byłem dziś ponownie w warsztacie gdzie robili mi regenerację rozrusznika. Popatrzyli pomierzyli,poczyścili i stwierdzili że jest spadek napięcia na bezpieczniku silnika w skrzynce bezpieczników. Po czym powiedzieli że mi nie pomogą bo to nie wina rozrusznika tylko instalacji i mam szukać pomocy u elektromechanika.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Witam kolegę damazy61
    Ja zapytam z innej beczki,jaki koszt regeneracji rozrusznika?
    Ja u siebie w zeszłym tygodniu zakładałem całkowicie nowy oryginalny,cena z przesyłką 250zł leżak magazynowy

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Pandemic88 Zobacz post
    Witam kolegę damazy61
    Ja zapytam z innej beczki,jaki koszt regeneracji rozrusznika?
    Ja u siebie w zeszłym tygodniu zakładałem całkowicie nowy oryginalny,cena z przesyłką 250zł leżak magazynowy
    Cześć . To się teraz zagotowałem[emoji16]. Ja za regeneracje ,montaż /demontaż zapłaciłem 500 zł. Masz może dostęp do innych leżaków? Prawdopodobnie będę potrzebował nowego alternatora. Mój już był regenerowany 3 razy i prawdopodobnie znowu padł. Nie będę już sie bawił w regeneracje wolę dołożyć i kupić nowy. Tym bardziej że u mnie za regenerację alternatora wołają od 300-350 zł a każda regeneracja wytrzymywała max 10 miesięcy.

    Wysłane z mojego LM-Q610.FG przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z mocą, dziwne gwizdy i dziwne zachowanie przepływomierza
    Napisany przez xxslawek11xx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-06-2017, 17:39
  2. Palio - dziwne zachowanie na LPG
    Napisany przez mli na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 10-04-2013, 23:29
  3. [silnik] Dziwne zachowanie
    Napisany przez kakersik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-01-2011, 22:10
  4. 1.4 12v + lpg dziwne zachowanie
    Napisany przez hajle na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-09-2009, 17:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446dziwne-zachowanie-po-regeneracji-rozrusznika-48318

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl