Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2019
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007

    Duży luz między skrzynia a przegubem wewnętrznym

    Witam mam taki problem ponieważ po ściągnięciu pół osi i wyciągnięciu krzyżaka z przeguba wewnętrznego to na tej szklance albo w skrzyni jest duży luz jak to można zmniejszyć? Nowym przegubem czy wymiana skrzyni czy jest na to jakiś sposób? Chodzi o fiat Croma 2,4 jtd.automat, dzięki za podpowiedź, pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    GST
    Wiek
    34
    Postów
    29
    Auto
    CROMA 1.9 150 km AUTOMAT była Tempra 1.6 i.e.
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Krystiano20 Zobacz post
    Witam mam taki problem ponieważ po ściągnięciu pół osi i wyciągnięciu krzyżaka z przeguba wewnętrznego to na tej szklance albo w skrzyni jest duży luz jak to można zmniejszyć? Nowym przegubem czy wymiana skrzyni czy jest na to jakiś sposób? Chodzi o fiat Croma 2,4 jtd.automat, dzięki za podpowiedź, pozdrawiam
    Na temat półosi nie chce nawet słyszeć. Dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika mam nadzieję że wszystko będzie ok. Taki problem z dostępnością półosi prawej do automatu że brak słów...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2019
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    33
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Leszekwlkb Zobacz post
    Na temat półosi nie chce nawet słyszeć. Dziś po dwóch tygodniach odbieram auto od mechanika mam nadzieję że wszystko będzie ok. Taki problem z dostępnością półosi prawej do automatu że brak słów...
    Ale to też miałeś takie drgania w całym samochodzie podczas ruszania z miejsca i wyprzedzania?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    GST
    Wiek
    34
    Postów
    29
    Auto
    CROMA 1.9 150 km AUTOMAT była Tempra 1.6 i.e.
    Rocznik
    2010
    Bardziej bym to nazwał bujaniem, przy większych prędkościach nie było tego czuć tylko przy obciążeniu przy małych prędkościach np w korku pod górkę jak odbiorę auto dam znać czy dalej buja

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Mam to samo tylko w 1.9 MJ automat. Też mam telepanie podczas toczenia w korku i przy małych prędkościach kiedy trzymam nogę na pedale gazu. Generalnie pow 40 km/h telepanie znika. Tez mam luz kielicha w skrzyni. Wymieniłem prawą półoś na oryginał w ASO lewą mam w zamienniku. Mam teraz dwa wyjścia. Albo oddać skrzynie do naprawy na likwidacje tego luzu albo zaryzykować i wymienić lewą półoś na oryginał.
    Odradzam jakiekolwiek zamienniki. Prawą półoś reklamowałem już dwa razy(zamiennik). Dziś byłem obadać drugą skrzynię z przebiegiem 90 tyś km i ona też ma taki luz na osadzeniu kielicha w skrzyni z lewej strony. Kupowanie tej skrzyni używanej to spore ryzyko. Czy wszyscy posiadacze Cromy z automatem mają taki luz na mechanizmie różnicowym ? Albo te skrzynie mają wadę fabryczną albo jest to w nich normalne. I drugie pytanie czy ten luz na wejściu do skrzyni może być powodem wibracji auta?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    Mam Crome z 1.9 automat. Przy leniwym (bardzo powolnym) przyspieszaniu tak koło 2 tys obrotów i prędkości coś koło 30km/h mam wibracje i to nie są wibracje normalne ale takie jakby drgało autem w poprzek (w lewo w prawo). Przy mocniejszym wciśnięciu efekt się lekko nasila ale nie tak mocno i szybko przechodzi. Nie jest mocny ale jednak wyczuwalny. To by tłumaczyło ten luz i te wibracje dość dziwne.

    Przerabiałem przegub wewnętrzny (krzyżak) w Stilo (z prawej strony).
    Padanie przegubu (krzyżaka - wybijania kamieni) zaczyna być odczuwalne przede wszystkim na niskich przełożeniach (wysokie biegi) im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe wibracje. Odpuszczenie gazu, brak wibracji.
    W miarę degradacji przegubu , efekt występuje na coraz niższych biegach i prędkościach.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Mam podobnie w manualu, tylko i wyłącznie na drugim biegu jadąc pod górę lub w obciążonym aucie. Dziwne jest to że czasem to występuje, czasami not. Zazwyczaj bardziej to czuć kiedy auto jest już rozgrzane... Prawa pół oś wymieniłem na zamiennik i trochę pomogło. Poczekam aż wymienię koła na letni zestaw.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Dodatkowo leje się u mnie z osadzenia półosi. Nie wiem czy wymiana uszczelniacza ma tu jakikolwiek sens.

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    GST
    Wiek
    34
    Postów
    29
    Auto
    CROMA 1.9 150 km AUTOMAT była Tempra 1.6 i.e.
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    Mam Crome z 1.9 automat. Przy leniwym (bardzo powolnym) przyspieszaniu tak koło 2 tys obrotów i prędkości coś koło 30km/h mam wibracje i to nie są wibracje normalne ale takie jakby drgało autem w poprzek (w lewo w prawo). Przy mocniejszym wciśnięciu efekt się lekko nasila ale nie tak mocno i szybko przechodzi. Nie jest mocny ale jednak wyczuwalny. To by tłumaczyło ten luz i te wibracje dość dziwne.

    Przerabiałem przegub wewnętrzny (krzyżak) w Stilo (z prawej strony).
    Padanie przegubu (krzyżaka - wybijania kamieni) zaczyna być odczuwalne przede wszystkim na niskich przełożeniach (wysokie biegi) im mocniejsze wciśnięcie gazu tym większe wibracje. Odpuszczenie gazu, brak wibracji.
    W miarę degradacji przegubu , efekt występuje na coraz niższych biegach i prędkościach.
    Wczoraj odebrałem auto. Telepanie ustało ciekawe na jak długo. Mam nadzieje że jakoś ten zamiennik da radę. Co mnie zdziwiło przy operacji wymiany półosi niby zleciało 4 l oleju (wkładali i wyjmowali półoś dwa razy) tym sposobem mam zmieniony olej w skrzyni. Wymienili też uszczelniacz. Telepanie przy łagodnym przyśpieszaniu i obciążeniu ustało. Przy okazji zrobili zbieżność. Wszystko wydaje się być ok ciekawe na jak długo.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał Leszekwlkb Zobacz post
    Wczoraj odebrałem auto. Telepanie ustało ciekawe na jak długo. Mam nadzieje że jakoś ten zamiennik da radę. Co mnie zdziwiło przy operacji wymiany półosi niby zleciało 4 l oleju (wkładali i wyjmowali półoś dwa razy) tym sposobem mam zmieniony olej w skrzyni. Wymienili też uszczelniacz. Telepanie przy łagodnym przyśpieszaniu i obciążeniu ustało. Przy okazji zrobili zbieżność. Wszystko wydaje się być ok ciekawe na jak długo.
    No to masz szczęście. A jest u Ciebie też taki luz kielicha w skrzyni? Mnie to telepanie doprowadza już do szału. Dziś nagrałem jak to u mnie wygląda.

    https://youtu.be/edBitG7D-zs

    Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2011
    Skąd
    Nowa Sól
    Wiek
    46
    Postów
    122
    Auto
    Croma 1.9 150KM Automat
    Rocznik
    2008
    @damazy61 Którą półoś pokazujesz? Prawą?
    Jak byłeś pod autem to czy prawa półoś jest dzielona kielichem z przegubem pośrednim? Jest podpora i przegub po środku?
    W stilo oprócz krzyżaka pośredniego wymieniłem łożysko bo to ono spowodowało wywalenie krzyżaka.
    Nie pamiętam jak ma Croma.
    jak jest podpora z łożyskiem to sprawdź (szarp) przy podporze czy tam nie ma luzów.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego morcmarc luz pionowy,poziomy pokazany na filmiku w poście kolegi damazy61 jest z lewej strony (od kierowcy),tak się dzieje w manualnej skrzyni jak i w automatycznej też ten luz powstaje i to bez znaczenia jaki kto ma znaczek na masce
    https://www.youtube.com/watch?v=Ve4wiFxDGtU sorki że jeszcze raz wrzucam,ja mam tak samo tylko że w manualnej skrzyni M32,bez jakichkolwiek wycieków

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Też mam luz pionowy w manualu. Na szczęście nie wpływa on na bujanie, wystarczyła wymiana krzyżaków. Z tego co się orientowalem ten luz można w jakimś stopniu zmniejszyć regulując podkladkami na wejściu półosi do skrzyni. Jest opis w elearn.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego manic zgodzę się z tobą można ten luz zniwelować podkładkami
    tutaj artykuł Kasowanie luzu lewej polosi
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...9_jtd_16v.html
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 20-04-2019 o 18:30

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Cytat Napisał morcmarc Zobacz post
    @damazy61 Którą półoś pokazujesz? Prawą?
    Jak byłeś pod autem to czy prawa półoś jest dzielona kielichem z przegubem pośrednim? Jest podpora i przegub po środku?
    W stilo oprócz krzyżaka pośredniego wymieniłem łożysko bo to ono spowodowało wywalenie krzyżaka.
    Nie pamiętam jak ma Croma.
    jak jest podpora z łożyskiem to sprawdź (szarp) przy podporze czy tam nie ma luzów.
    Na moim filmiku jest lewa strona i luz mam tylko z tej lewej strony. Prawa strona składa się z wału z podporą i z półosi. Z prawej strony jest sztywno i nie ma żadnego luzu. Nie wiem czy ten luz jest odpowiedzialny za wibracje auta. Tak tylko przypuszczam. Generalnie skrzynia działa świetnie i nie wydaje z siebie żadnych dźwięków. Wydaje mi się że gdyby mechanizm różnicowy był w stanie agonalnym to podczas jazdy skrzynia by wyła. Obawiam się że gdy oddam skrzynię do serwisu ASB to po ich robocie ten luz i tak do końca nie będzie skasowany. Oglądałem wczoraj kolejną Crome z automatem od spodu i tam był dokładnie taki sam luz jak u mnie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Różnica między wersja 1.4 16v 95 KM E4 a E6 ?
    Napisany przez slawcio74 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-01-2021, 20:28
  2. Problem z lusterkiem wewnętrznym fotochromatycznym Tipo
    Napisany przez Dark77 na forum Instalacja elektryczna i elektronika Tipo
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 12-04-2020, 17:27
  3. [Skrzynia biegów] Sei 1.1 SPI zamiana skrzynia VAN na skrzynia Sporting
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-09-2014, 19:25
  4. problem z oświetleniem wewnętrznym Marea
    Napisany przez krzychu1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-11-2013, 21:07
  5. Dziwna sprawa z przegubem
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-02-2010, 21:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446duzy-luz-miedzy-skrzynia-przegubem-wewnetrznym-44362

luz miedzy skrzynia a przegubem przyczynaluz kielicha w skrzyniluz na wejsciu do skrzynifiat luz na mechanizmie roznicowymluz polosi v skrzunie biegow fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl