Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez polsport
  • 2 przez Capsel

Temat: DPF. Za i przeciw wywaleniu w diabły.  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007

    DPF. Za i przeciw wywaleniu w diabły.

    Stoję przed dylematem. Wyciąć DPF czy nie. Kłopot jest o tyle, że wzrosło spalanie i nie jest to wina wtryskiwaczy, no i stosunkowo często się wypala.
    Po wymuszeniu wypalania w MES stopień zapełnienia spada do 75-80% i tyle.
    Proszę o poradę ludzi, którzy zdecydowali się na wycięcie. Co zyskaliscie po takim zabiegu?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    MES go nie wypali niżej.Teraz musisz go zapełnić i na autostradzie wypalić.Mam 360 tys km i z DPF-em zero problemów, w mieście wypala się co 700km.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Stoję przed dylematem. Wyciąć DPF czy nie.
    ...
    Co zyskaliscie po takim zabiegu?
    A jak nadejdą czasy sprawdzania spalin w dieslach podczas corocznych badań technicznych to co zrobisz? Będziesz wstawiał?
    A te czasy nadejdą. Prędzej czy później. I moim zdaniem raczej prędzej, gdy widzę tą panikę na bycie eko.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zanim te czasy nadejdą to pewnie zmienię auto, nie wariujmy. Zresztą minusy wycięcia znam, chcę znać też plusy, aby przeprowadzić analizę.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    133
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Może wiele nie wniosę ale u mnie w bravo przy przebiegu już 310kkm też zero problemów z wypalaniem i zawsze schodzi do 19% ale staram się pilnować poprzez aplikację w telefonie i jak ma się wypalać to bez przerywania procedury i jak jest okazja to chociaż na krótkiej trasie. Zanim wyciąłbym dpf spróbowałbym zapodać chemii a najlepiej wyjąć dpf i dać do czyszczenia (myślę, że koszt około 600zł). Można od biedy samemu próbować czyścić ale to trzeba mieć czym podać wodę pod ciśnieniem, żeby przeszła przez kanaliki. Woda oczywiście zmieszana z jakimś środkiem np. do czyszczenia kominków aczkolwiek nie wiem czy to nie będzie za słabe. Chyba, że fizycznie będzie już uszkodzony, zdeformowany czy coś tylko wymiana lub wycinka coś zmieni. Na początek warto ocenić stan fizyczny swoim fachowym okiem i myśleć do czego to się jeszcze nadaje.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Proszę o poradę ludzi, którzy zdecydowali się na wycięcie. Co zyskaliscie po takim zabiegu?
    Ja znam teorie, serio. Wiem też, że w Cromie kłopotów nie ma z DPF, tą teorię też znam.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Wszystko zależy tylko i wyłącznie od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli jeździsz regularnie w trasy do reanimuj, jeśli kręcisz się dużo i krótko po mieście to bez namysłu kastracja ( nie nadążysz oleju z silnika odlewać tak go będziesz miał rozrzedzany prze ON a w trybie serwisowym z laptopem będziesz ganiał co chwilę by go skasować).
    Jeśli producent samochodu myślałby o ekologii to zamontowałby kontrolkę wypalania DPF i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie przerywał procedury wypalania DPF-a co jak wiemy niekorzystnie wpływa na jego kondycję.
    iron64 lubi to.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał ochkarol Zobacz post
    A jak nadejdą czasy sprawdzania spalin w dieslach podczas corocznych badań technicznych to co zrobisz? Będziesz wstawiał?
    A te czasy nadejdą. Prędzej czy później. I moim zdaniem raczej prędzej, gdy widzę tą panikę na bycie eko.
    Nawet jakby, to Croma z DPF i bez niego była homologowana na tę samą normę Euro4.
    Po wycięciu DPF SPRAWNY silnik w Cromie nadal będzie spełniał te normę...
    iron64 i polsport lubią to.


 

Podobne tematy

  1. 5w50 C3 zamiast 5w40 wszystkie za i przeciw
    Napisany przez Gomez405 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 30-05-2021, 11:18
  2. LPG do Fiata 500 1.4 2008r. za i przeciw
    Napisany przez kruzel88 na forum 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2017, 17:38
  3. Używane opony zimowe - za i przeciw
    Napisany przez boch na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-12-2014, 12:44
  4. Zaślepienie EGR - za i przeciw
    Napisany przez boch na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-10-2014, 15:30
  5. Fiat Stilo 1.9 JTD - kupno - za i przeciw
    Napisany przez ruffus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-09-2009, 07:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl