Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kościan
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009

    Delikatne odcięcie szarpnięcie na 4,5 biegu

    Witam
    Croma 1,9 150KM z 2009 r podczas dodawania gazu przy obrotach 1900 -2000 odczuwam delikane odcięcie , szarpnięcie a później juz ciągnie bez problemu
    podłączyłem pod kompa i wyszło przy 2000 obr/m
    Inj. correction Cyl.1 - 0,22 mm3/w
    Inj. correction Cyl.2 0,32 mm3/w
    Inj. correction Cyl.3 - 0,35 mm3/w
    Inj. correction Cyl.4 0,25 mm3/w

    EGR valve opening 41,19 %
    Boost pressure 1192 mBar
    Desired bost pressure 1047 mBar

    a dodając gazu od 1500-2000
    Inj. correction Cyl.1 -0,13 mm3/w
    Inj. correction Cyl.2 0,24 mm3/w
    Inj. correction Cyl.3 -0,36 mm3/w
    Inj. correction Cyl.4 0,27 mm3/w



    CZY MIAŁ KTOŚ Z WAS TAKI PROBLEM ? i jakie to są koszty ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    50
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Sprawdź EGR. Może to to?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    egr można sprawdzić, ale jestem pewien że jest to związane ze sterowaniem zmiennej geometrii , przy obrotach właśnie 1900/2000 zmienia się geometria turbiny, prawdopodobne przyczyny usterki:
    -zapieczone kierownice
    -nieszczelność układu podciśnieniowego
    - zawór overboost do czyszczenia/wymiany

    Ja mam bardzo podobnie tyle że przy około 3000obr, zacznij od wymiany wężyków i czyszczenia zaworu overboost(koszt znikomy), jeśli nic nie pomoże to turbosprężarka do czyszczenia/regeneracji koszt z robotą około 900zł
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 01-07-2016 o 13:03

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kościan
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009
    a gdzie jest ten zawór overboost ????

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    na przednim pasie nad chłodnicą takie coś czarne z wężykami np. ALFA 159 CROMA 1.9 JTDM OVERBOOST ZAWÓR 55188059 (5869748562) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Ostatnio edytowane przez mirek8423 ; 01-07-2016 o 21:11

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Może ktoś opisać jak ten zawór się czyści? Na pierwszy rzut oka wygląda na nierozbieralny.
    U mnie też chyba coś nie jest w porządku. Jak przy przy mocniejszym wciśnięciu gazu osiąga 2000 obr to jest odczuwalne jakby kopnięcie (nagły przyrost mocy) a później przy gazie wciśniętym do dechy ta moc jakby pulsuje. Dodam że egr jest w pełni zaślepiony. To pulsowanie mocy nie podoba mi się. Zastanawiam się czy to nie miało związku z rozdętym intercoolerem który wymieniłem 2 lata temu.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 01-07-2016 o 23:29

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2015
    Skąd
    Wro
    Postów
    1
    Auto
    159
    Rocznik
    2007
    Mam Alfe 159 z tym samym silnikiem i ten sam problem
    u mnie jeszcze brak sterowanie EGR przez ECU i tu mam nadzieję że pies jest pogrzebany...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Kościan
    Postów
    28
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2009
    Witam wyczyściłem egr i nie pomogło
    DSC_0699.JPGDSC_0697.JPG
    po rozkręceniu z jednej strony było delikatnie zabrudzone a z drugiej strony gorzej.
    WYCZYŚCIŁEM elektromagnes chodził bardzo ładnie a i tak i tak mam szarpanie ale teraz nie od 1900 tylko od ok 2000 -2100
    GDZIE TKWI PROBLEM ????

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Ja bym się przyjrzał geometro łopatek turbiny. Ja mam ten problem w stilo co prawda przy 2800 jest szarpnięcie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    10
    Auto
    Alfa 156
    Rocznik
    2004
    Odłącz przepływkę. Wtedy EGR zostanie zamknięty przez komputer. Oczywiście na chwilę, dla testu. Przejedź się i zdaj relację.

    Jest kilka rodzajów szarpania, są takie od EGRa, turbiny jak i paliwa. Każde inaczej się objawia

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Rzeszów
    Wiek
    68
    Postów
    159
    Auto
    Lancia kappa Coupe 3,0 24V ASB; Fiat Croma 2; 2,4 JTDM z ASB
    Rocznik
    1997; 2008
    A ja obstawiam zastane (nie działajace jak trza ) klapy wirowe.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolega hubcio napisze jaki ten wóz ma przebieg bo może to być objaw egr-u CONMIR Âť Blog Archive Jak zdiagnozować niedomykający się EGR. - CONMIR klap wirowych lub też zabrudzonych kierownic turbiny wklejam tutaj art. CONMIR Âť Blog Archive Czyszczenie kierownic turbiny. - CONMIR

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    50
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008

    Red face Czyszczenie Przepustnicy i EGR

    Cytat Napisał hubcio Zobacz post
    Witam
    Croma 1,9 150KM z 2009 r podczas dodawania gazu przy obrotach 1900 -2000 odczuwam delikane odcięcie , szarpnięcie a później juz ciągnie bez problemu
    podłączyłem pod kompa i wyszło przy 2000 obr/m
    Inj. correction Cyl.1 - 0,22 mm3/w
    Inj. correction Cyl.2 0,32 mm3/w
    Inj. correction Cyl.3 - 0,35 mm3/w
    Inj. correction Cyl.4 0,25 mm3/w

    EGR valve opening 41,19 %
    Boost pressure 1192 mBar
    Desired bost pressure 1047 mBar

    a dodając gazu od 1500-2000
    Inj. correction Cyl.1 -0,13 mm3/w
    Inj. correction Cyl.2 0,24 mm3/w
    Inj. correction Cyl.3 -0,36 mm3/w
    Inj. correction Cyl.4 0,27 mm3/w



    CZY MIAŁ KTOŚ Z WAS TAKI PROBLEM ? i jakie to są koszty ?
    Miałem podobny problem z poszarpywaniem i po przejrzeniu netu ....Wyczyściłem zawór EGR i Przepustnice wraz z oczyszczeniem elektroniki przepustnicy z oleju który się tam gromadzi.Link jak oczyścić przepustnice https://www.youtube.com/watch?v=OTRgPerXhns .Po tej operacji problem zniknął


 

Podobne tematy

  1. Silnik 1.6 16v szarpie (szarpnięcie, zrywa) przy przyspieszaniu
    Napisany przez guslarz na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 09-01-2019, 16:07
  2. Szarpnięcie podczas jazdy - automat
    Napisany przez Kemot11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-02-2018, 20:00
  3. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 25-05-2016, 22:18
  4. delikatne szarpanie na czwrtym i piatym biegu co to
    Napisany przez sebastian1988 na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-05-2014, 13:02
  5. Brava 1.2 16V Szarpnięcie na wysokich obrotach.
    Napisany przez Firebalder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-12-2011, 17:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

delkatnie szarpie asb fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl