Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005

    Czy zamienilibyście....

    ...cromę 1,9 m-jet 150KM, z 2005 i przebiegiem 250 tyś na mondeo mk4 tdci 2.2 175KM, przebieg 120 tyś, bezwypadkowe, o dobrze znanej historii (przebieg więc i inne kwestie absolutnie pewne) ?
    Chciałbym poznać za i przeciw ( a może ktoś zna oba auta i jest w stanie je porównać)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Postów
    171
    Auto
    Punto II FL 1,3 multijet 3D
    Rocznik
    2003
    Nie Mondeo to Ford, a wiadomo przecież że auta na F są kijowe
    A tak poważniej, to obiło mi się o uszy, że mechanicy nie lubią silników tdci

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Z uwagi na silnik TDCI Forda z 2005 roku zdecydowanie wolałbym Cromę. Zastanawiał bym się jak by Mondeo miało TDDI

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Silnik jest z 2008 i to jest silnik PSA, a nie stary "przerabiany" silnik Forda, ale bardzo mało jest chyba tych aut i ciężko znaleźć coś konkretnego akurat o nich
    A "obiło mi się o uszy" że nie lubią włąśnie tych "fordowskich", PSA podobno są ok... ale to wszytko "podobno"...
    Tam są wtryskiwacze piezoelektryczne Bosha.. czasem takie nie są też w naszych Cromach? (u mnie na pewno jest bosh)

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jest pytanie: ile na tym można stracić (czyli jaka dopłata)

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    239
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Silnik 2.2 to HDI z PSA. w przeciwieństwie do bardzo udanego 2.0 HDI to 2.2 jest jednak trochę gorszy i na pewno droższy w eksploatacji.
    Były dwa silniki 2.2. Do 2007 był fordowski,z łańcuchem rozrządu i 155 KM.
    Od 2008 PSA. Występował w wersjach 175,197, 200 KM.Wtryski piezoelektryczne Boscha, bo to III gen. common rail, norma już EURO 5.Pasek rozrządu.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 luty 2014
    Skąd
    Vice-City
    Wiek
    39
    Postów
    495
    Auto
    Fiat CRoma 1.9 Multijet 150 automat
    Rocznik
    10.2008 FL
    Sam miałem forda Focus z 2007 z fordowskim 1.8 tdci i to był jedyny silnik warty uwagi. Tutaj były piezoelektyczne wtryski Siemens które nie są regenerowane. W Psa w tych latach nie bylo piezoelektrycznych i to można uznać za plus( mogę się mylić) . Minusem na pewno mokry dpf z płynem eolsys jeżeli takowy posiada.
    Osobiście gdybym miał zmienić na forda to tylko z fodowskim silnikiem 1.8.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    No wlasnie... tu jest troche pies pogrzebany, bo jako że sprzedający to tata, cena moze byc baaardzo atrakcyjna (nie rynkowa ). Ale wolalbym dowiedzidc sie o kwestie techniczno eksploatacyjne a nie jedynie koszt zakupu..

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał pezet3 Zobacz post
    Sam miałem forda Focus z 2007 z fordowskim 1.8 tdci i to był jedyny silnik warty uwagi. Tutaj były piezoelektyczne wtryski Siemens które nie są regenerowane. W Psa w tych latach nie bylo piezoelektrycznych i to można uznać za plus( mogę się mylić) . Minusem na pewno mokry dpf z płynem eolsys jeżeli takowy posiada.
    Osobiście gdybym miał zmienić na forda to tylko z fodowskim silnikiem 1.8.
    Ech.. co raz to inne, skrajne opinie
    Generalnie to co zdążyłem wygooglać - to jest właśnie odwrotnie i od diesli forda TDCI (głównie 2.0 ale też i 2.2) należy raczej uciekać. Natomiast 2.2 z PSA jest nieo inny niż w wozach francuskich - m.i nie ma biturbo, i ma suchy DPF a nie mokry FAP.
    Na pewno ma wtrysk piezoelektr, a więc nieregenerowalny... ale ponoć w tych wersjach nie jest to probem (był w 2.0 i 2.2 fordowskich)
    Generalnie w tej wersji (2.2 175KM) mało jest aut - i trudno znaleźć konkretne opinie (co można też interpretować że skoro się o nich nie pisze, widocznie nie dają powodów do pisania...to akurat chyba dobrze..)
    Interesowało by mnie gdyby ktoś miał doświadczenie i z mondeo i z cromą i dał radę porównać te konkretne dwa auta...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Zrób dłuższą trasę Fordem i myślę, że będziesz mieć odpowiedź. Croma w tej klasie jest najbardziej wygodnym i pojemnym samochodem z którym miałem do czynienia. Pisałem już tu kiedyś, że dla moich pleców 1200 km w Cromie nie zrobiły wrażenia, a w innych autach (Passat, golf, Octavia) już tak nie było...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    110
    Auto
    Croma 1,9 120KM
    Rocznik
    2008
    Gdybym miał zamienić Crome to celowałbym w s-maxa �� zamiana na Mondeo z dopłatą to by była jak dla mnie strata kasy. Oba auta to ten sam segment. Ale to tylko mój skromne zdanie co ja bym zrobił. Ach a gdybym miał brać coś z silnikiem PSA to brałbym Peugeota 508. To jedyne francuskie cos co mi sie podoba ��

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2013
    Skąd
    Sulejówek
    Postów
    40
    Auto
    Lancia Lybra 2.4JTD
    Rocznik
    2007, 2005
    Poniżej masz moje wypowiedzi z mojej przygody z Mondeo 1.6Ecoboost (więc silnik cichszy niż diesle czy zwykły 1.6):
    Planuję zakup MOndeo 1.6 EcoBoost 160KM lub 2.0 Duratec 145KM - Strona 7 - Forum Ford Club Polska
    [Mondeo 2007-2014] Hałas /głośność wewnątrz przy dużych prędkościach - Strona 3 - Forum Ford Club Polska
    [Mondeo 2007-2014] Lista ewentualnych usterek - Strona 227 - Forum Ford Club Polska

    Generalnie: niewygodne fotele i głośny jest. Poza tym OK. W porównaniu do Cromy, Modeno trudno bez bólu pleców przejechać 100-200km a Cromą mogę przejechać 1500km i jest spoko. A na pierwszy rzut oka na fotele wcale na to nie wygląda. No i hałas. Nie wiem gdzie jest wyciszenie w Modeno, ale raczej w fabryce zostało, bo w samochodzie to go nie ma.
    Od razu uprzedzam, że maksymalnie jeździłem wersją Ghia, a od Titanium są inne fotele. Niemniej w salonie mówili, że wyciszenie jest w każdym takie same.
    Z kolei jeździłem kilka dni zwykłym 1.6 benzyna (bez turbo), to w porównaniu do Ecoboosta to przepaść. Znaczy się, może być jeszcze gorzej.

    No ale, jeżeli nie masz problemów z plecami, hałas Ci nie przeszkadza, albo w tamtym egzemplarzu jest OK, to bym jednak wziął młodsze i z mniejszym przebiegiem auto...

  13. #12
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał Toper Zobacz post
    niewygodne fotele i głośny jest. Poza tym OK. W porównaniu do Cromy, Modeno trudno bez bólu pleców przejechać 100-200km a Cromą mogę przejechać 1500km i jest spoko. A na pierwszy rzut oka na fotele wcale na to nie wygląda.
    Kurczę, to ja chyba jestem jakiś inny
    Według mnie, fotele w Cromie to totalna porażka! Zero trzymania bocznego, siedzenie jak na taborecie w kuchni i ta sztywność. Dużo jeżdżę po trasach i zawsze po godzinie jazdy boli mnie odcinek lędźwiowy. Wcześniej podróżowałem na welurowych fotelach w Peugeocie 406 - jazda jak na idealnej kanapie. Nawet nie można porównać do Cromy.
    Oczywiście wszystko zależy od subiektywnego odczucia - ja ich nie znoszę.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    W cromie może i siedzi się fajnie, ale ja akurat porównuje do astry G, gdzie fotele to niewypał. A generalnie to trochę dyskusja o wyższości Gwiazdki nad Wielkanocą. Mondeo ma jednak o połowę mniejszy przebieg i przynajmniej w teorii powinien generować mniejsze koszty. Z drugiej strony osprzęt cromy, układ wtryskowy itp. są łatwiejsze i tańsze do opanowania. Itd, itd... Mam podobny dylemat, ale tu bohaterem jest avensis t25, przebieg 220kkm i silnik d-4d a ja mam 160kkm. Ja jednak bardziej skłonny jestem zostać przy fiacie (chyba że zalezie mi za skórę )
    p.s. Oby tylko takie dylematy były w życiu. :-))

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    73
    Auto
    FIAT CROMA 2.4 MULTIJET
    Rocznik
    2010
    Witam, ja bym tam wymienił jakby była taka możliwość
    Zamieniam auto na nowsze, które ma lepsze wyposażenie, jest większe albo np mniejsze ( wiadomo w zależności to czego potrzebujemy i oczekujemy )
    Stare auto sprzedaje jak jeszcze można za nie dostać w miarę dobre pieniądze ( i jeśli oczywiście jest budżet na inne, nowe hehehe )

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    A ja zamieniłbym na tego forda i pojeździł ze 2 lata. Jak okazał by się niewypałem to kupiłbym cromę z ostatnich roczników z rozsądnym przebiegiem


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl