Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005

    czujnik zuzycia klocków hamulcowych

    Witam, w samochodzie pojawia mi sie kuminikat check pads breake. Klocki mam wymienione na nowe. Czy wina moze być czujnik zuzycia? to ejst taki b. cienki kabelek wpiety w zacisk hamulca z przodu tylko od strony kierowcy? co mozna z tym zorbić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Widocznie gdzieś przetarł się przewód i zwiera do masy tak działa ten czujnik że po dojściu do tarczy zaświeca się kontrolka. Szukaj może uda ci się znaleźć gdzie jest problem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Kabelek sie przetarl,jak kolega mowi.
    U mnie bylo to samo przy ostrym skrecie zwarcie sie robilo i kontrolka swieci,odkrec kolo i zobacz,troche izolacji i bedzie jak cza.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Kraków
    Postów
    61
    Auto
    Croma 1.9 16V 150km
    Rocznik
    2008
    Miałem podobną sytuację, klocki dobre, a mimo to wyskakiwał komunikat o zużytych okładzinach. Wymieniłem czujnik, stary dokładnie oglądnąłem, ale nie znalazłem przyczyny nieprawidłowego działania. Koszt nowego czujnika to kilkanaście złotych.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    czyli czujnik działa tak-ze jak klocki sie zużyją to styk dotyka do tarczy i następuje zwarcie styku, czy rozwarcie styku? jeśli przetarty kabel powoduje zaświecenie się kontrolki to jej zapalenie musi byc wywołane rozwarciem styku-np poprzez przetarcie 1 przewodu? Przewod oglaalem izolacja zewnetrzna obu przewodow jest poprzecierana i ktos juz ja kiedys izolowal tasma, ale po odwinieciu izolacji zyly nie sa przetarte i nie ma opcji zeby gdzies zwierala do masy (mowie o 30 cm odcinku przewodu od wtyczki do wpiecia w tarcze hamulcowa) wtyczka od czujnika nie jest b mocno wpieta w kostke-nie wiem czy to tak powinno byc ale nei da sie jej lepij wpiac, bo zawsze jest dosc luzna

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Komunikat check pads breake pojawi się jeżeli będzie przerwany (jeden lub oba) kabelek, jeśli będzie (jeden lub oba) zwarty do masy lub kończą się klocki.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    czyli mostkujac na krotko piny we wtyczce powinien zniknac blad?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał gorylpl1 Zobacz post
    czyli mostkujac na krotko piny we wtyczce powinien zniknac blad?
    Nie zniknie, miedzy kabelkami jakaś rezystancja musi być.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    O czym wy tutaj piszecie? Kontrolka zaświeca się w momencie jak kabel dojdzie do tarczy czyli zewrze do masy nie ma żadnej rezystancji. Jest to bardzo prosty układ, odepnij przewód od klocków i zewrzyj przewody a jak jest jeden to zewrzyj go do masy zobaczysz wtedy czy działa kontrolka. Na pewno nie działa to na zasadzie takiej że jak wtyczka jest rozpięta to świeci kontrolka że klocki są zużyte bo spotkałem się z urwanymi przewodami i kontrolka sie nie świeciła.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    O czym wy tutaj piszecie? Kontrolka zaświeca się w momencie jak kabel dojdzie do tarczy czyli zewrze do masy nie ma żadnej rezystancji. Jest to bardzo prosty układ, odepnij przewód od klocków i zewrzyj przewody a jak jest jeden to zewrzyj go do masy zobaczysz wtedy czy działa kontrolka. Na pewno nie działa to na zasadzie takiej że jak wtyczka jest rozpięta to świeci kontrolka że klocki są zużyte bo spotkałem się z urwanymi przewodami i kontrolka sie nie świeciła.
    Krótko, treściwie i na temat

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Postów
    57
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    O czym wy tutaj piszecie? Kontrolka zaświeca się w momencie jak kabel dojdzie do tarczy czyli zewrze do masy nie ma żadnej rezystancji. Jest to bardzo prosty układ, odepnij przewód od klocków i zewrzyj przewody a jak jest jeden to zewrzyj go do masy zobaczysz wtedy czy działa kontrolka. Na pewno nie działa to na zasadzie takiej że jak wtyczka jest rozpięta to świeci kontrolka że klocki są zużyte bo spotkałem się z urwanymi przewodami i kontrolka sie nie świeciła.

    to mostkujac piny we wtyczce nie zrobie dokladnie tego samego? zewre obwod i powinna sie zaswiecic kontrolka. jak go nei zewre to nie swieci

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Z tego co wyszukałem to są dwa rodzaje czujników zużycia klocków hamulcowych:
    1. działający w obwodzie zamkniętym - gdy klocki są zużyte to tarcza dochodzi czujnika, ściera go, obwód zostaje przerwany i zaświeca się kontrolka o zużytych klockach; wypięcie wtyczki powinno spowodować zaświecenie kotrolki; wystarczy zmostkować piny we wtyczce, żeby pozbyć się komunikatu,
    2. działający w obwodzie otwartym - tarcza dochodzi do czujnika w zużytych klockach, zamyka obwód i zaświeca się kontrolka; wypięcie wtyczki nie spowoduje zaświecenia się kontrolki; mostkując piny/łącząc przewody wyzwalamy informację.

    Podejrzewam, że w Cromie jest to pierwsze rozwiązanie.

    Aaaaa, są jeszcze czujniki akustyczne ale to już inna bajka
    Ostatnio edytowane przez maciekpt ; 21-05-2015 o 11:30

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    W cromie jest tylko jeden jedyny rodzaj czujnika. Gdy wszystko jest ok, to obwód jest zwarty i kontrolka nie świeci. Gdy klocki się zużyją tarcza przetrze blaszkę i obwód się otwiera i jest kontrolka

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    No i dokładnie tak napisałem

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2013
    Skąd
    Białystok
    Postów
    195
    Auto
    Croma II FL Dynamic 1.9 150 KM automat
    Rocznik
    2008
    Witajcie,
    pozwólcie, że się podłącze z tematem, może trochę innym ale również związanym z hamulcami. Otóż zauważyłem dzisiaj, że przy zapalonym silniku gdy naciskam szybko pedał hamulca to robi się on bardzo twardy. Po odczekaniu dosłownie 2 sekund wszystko wraca do normy. Przy zgaszonym silniku i wciskaniu pedała również robi się twardy, ale tak chyba powinno być przy zgaszonym. Zauważyłem również, że po odpaleniu auta (nie za każdym razem się to dzieje, silnik był nagrzany) słyszalne było przez około 3-4 sekundy syczenie, tak jakby powietrze z piłki uciekało. Czy to coś z podciśnieniem, czy możliwe że któryś z przewodów jest uszkodzony (dziurawy, czy może przytkany?). Proszę o pomoc, z góry dzięki.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
    Napisany przez piecza66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-03-2015, 21:08
  2. "Zuzycie klocków hamulcowych przednich" , ciągle pali się kontrolka
    Napisany przez dj_jerzyk87 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2013, 11:42
  3. wymiana klocków hamulcowych tył
    Napisany przez lama na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-04-2012, 14:30
  4. Fiat Fiorino 1,3- Świeci kontrolka klocków hamulcowych
    Napisany przez TomiCBR na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-11-2011, 00:08
  5. Kabel od klocków hamulcowych
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 20-01-2011, 17:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446czujnik-zuzycia-klockow-hamulcowych-28782

FIAt croma klocki hamulcowe przod forum

klocki hamulcowe croma czujnik zuzycia

czujnik wytarcia tarcz Cromacroma czyjnik zuzyciazapalona czujka fiat cromaskontrolowac wkladki hamulcowe ducatoczujnik klockow plus czy masazwarcie czujnika zuzyaca klockow hamlucowych co powdujefiat croma wtyczka klockow hamulcoqychfiat doblo swieci kontrolka klockow hamulcowychczujnik klockow punto 2czy wystepuje czujnik zuzycia klockow hamulcowych w fiat bravo 2czujnik klockow fiat cromafiat croma kontrolka zuzycia hamulcyczujnik klockow croma tylfiat croma wymiana czujnika zuzycia klockowfiat croma kontrolka hamulcowwszystkie kontrolki w samochodzie croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl