Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree3lubi to!

Temat: Czujnik temperatury DPF  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010

    Czujnik temperatury DPF

    Witam Wszystkich i proszę o Wasze zadnie.
    Po zatankowaniu paliwa na Orlenie zaczęły się kłopoty z filtrem dpf, przed tym tankowaniem filtr wypalał się średnio co 800 kil. Wracając z trasy zauważyłem że wypalanie nagle spadło do częstotliwości 350 kil. a potem co 75 kil. Po powrocie do domu zapadła decyzja o czyszczeniu dpf-a chemicznie. Przy demontażu filtra był kłopot wykręcić czujnik temperatury spalin, trzeba było użyć palnika do podgrzania mufy. Niestety okazało się że uszkodził się gwint nakrętce czujnika i byłem zmuszony zakupić nowy. Wprowadziłem nowe dane w ustawieniach dpf i ruszyłem w trasę dodam że praktycznie jeżdżę 80% autostrada reszta miasto. Po przejechaniu 400 kil. zapalił się błąd P2085- Czujnik na wejściu filtra cząstek stałych. Skasowałem błąd i ruszyłem dalej, następnie błąd pojawił się po 200kil. a teraz błąd wyskakuje po rozgrzaniu silnika średnio co 15kil. Auto jeździ normalnie ma moc. Filtr obecnie jest zapchany w 80 % i przejechane 980 od czyszczenia. Prawdopodobnie w niedługim czasie powinno nastąpić wypalanie, do domu mam jeszcze nie całe 180 kil i znając życie po ruszeniu w drogę znowu wystąpi błąd czujnika.
    Czujnik pójdzie do reklamacji, a pytanie moje jest takie czy jest możliwe wypalanie filtra dpf z błędem czujnika ??
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Na 90% nie, komputer musi znać temperaturę, żeby nie doszło do przegrzania. Bez tej informacji nie powinien rozpocząć procedury wypalania.
    Ale to teoria tylko, a jak wiadomo praktyka bywa zupełnie inna niż teoria.

    W sytuacji jak u ciebie polecam dolać https://liquimoly.sklep.pl/486-dodat...-dpf-025l.html taki dodatek do czyszczenia filtra, mnie też się zdarzyła taka sytuacja jak u Ciebie, tylko że inna stacja (Circle-k) i już miałem rwać filtr, ale znajomy podpowiedział, żeby sprawdzić, bo robi ponoć cuda i potwierdzam, bardzo dobry preparat. Wypalanie wróciło do mojej normy czyli 500-600 km (jazda miejska głównie).
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Zapewne masz racje z procedurą wypalania, co do dodatków to w ostatnim czasie wlałem oczyszczacz wtryskiwaczy Liqui Moly Diesel Spulung 2666 0,5 l gdyż korekta wtrysków była taka
    1 cylinder 0,67
    2 cylinder -0,64
    3 cylinder -1,12
    4 cylinder 1,09

    po przejechaniu 800 kil korekta sie poprawiła i na

    1- 0,02
    2- -0,15
    3- 0,62
    4- 0,76

    Teraz po tej awarii jest znowu jest gorzej podejrzewam że przyczyną jest to paliwo z Orleana

    1- 0,54
    2- -0,61
    3- -1,14
    4- 1,22
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    No paliwo potrafi sporo namieszać złego, głównie niestety w DPFie. O ile wtryskiwacze po prostu dadzą więcej, o tyle DPF więcej ucierpi.
    Ja zgłaszam takie stacje od razu do kontroli paliwa. Jasne, kontrola będzie w bliżej nieokreślonym czasie, ale zapewniam że będzie. Sprawdziłem wielokrotnie, bo zgłaszam stacje na których zwykle tankuję, jak i takie na których dostało mi się coś złego zamiast paliwo.
    Zgłosić można na tej stronie https://uokik.gov.pl/zgloszenie_pali..._formularz.php to jest formularz zgłoszeniowy złego paliwa, ale zwykłą kontrolę też można zgłosić, poszukajcie na stronie, nie będę dawał wszystkiego na tacy.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    No paliwo potrafi sporo namieszać złego, głównie niestety w DPFie. O ile wtryskiwacze po prostu dadzą więcej, o tyle DPF więcej ucierpi.
    Stacja na której tankowałem to miejscowość Jaworek 20090 46-325 Rudniki. Dowiedziałem się od znajomego który tam mieszka że tydzień po tym jak tam tankowałem zaczął się remont.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Mam jeszcze pytanie czy nowy czujnik temperatury spalin filtra dpf trzeba adoptować komputerem ??
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie. On tylko przekazuje to co odczyta.
    bob96 lubi to.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Dzięki
    Ktoś mnie chciał wprowadzić w błąd. Powiedziano mi że nowy czujnik tak się zachowuje że nie została przeprowadzona jego adaptacja. Ciekawe co mi powiedzą jak go oddam w sklepie do reklamacji. Na razie dalej jestem u córki, okolice Krakowa.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To tylko termometr, nic nie trrzeba ustawiać. On ma zrobić pomiar i tyle jego roli.
    Masz możliwość podłączenia MESa, bo tak szczerze to interesuje mnie bardziej od temperatury różnica ciśnień.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Przy załączonym zapłonie

    czujnik różnicy ciśnień- -1mBar
    temperatura filtra cząstek stałych- 631,76 *C
    Po sprowadzeniu auta Włoch zostały usunięte klapy wirowe, zaślepiony EGR i wprogramowany.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Na zapłonie to znaczy bez pracującego silnika? Bo tak rozumiem na zapłonie.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Na zapłonie to znaczy bez pracującego silnika? Bo tak rozumiem na zapłonie.
    Dokładnie tak.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Mo to nie wiem po co taki pomiar robisz? Co on da? Oczywistym jest, że należy go wykonać na pracującym silniku, bo tylko wtedy można zmierzyć różnice ciśnień. Co ma zmierzyć jeśli spalin nie ma?
    A ta temperatura to tez jakaś dziwna na wyłączonym silniku po długiej pracy no to może, ale jezeli był wyłączony czas jakiś to taka temperatura nie jest możliwa.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Przepraszam ale nie znam się. Jutro wracam do domu i zrobię pomiar na rozgrzanym silniku i w czasie jego pracy. Jest to mój pierwszy diesel i komputer służył mi tylko do kasowania inspekcji olejowej.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Dokonaj pomiaru różnicy ciśnień po prostu podczas zwykłej jazdy. Możesz zrobić wykres nawet, łatwiej będzie ci zobaczyć wartości na wykresie. Sam wykres możesz tez tutaj pokazać jeśli chcesz, ale głównie chodzi o wartości min i max. Do wykresu warto w tym wypadku dołączyć też temperaturę, bo coś dziwny odczyt miałeś moim zdaniem.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czujnik temperatury 2,0 20v
    Napisany przez hak64 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-04-2015, 20:51
  2. Czujnik temperatury
    Napisany przez radke na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-12-2014, 11:57
  3. Czujnik temperatury
    Napisany przez maslana na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-07-2013, 18:11
  4. czujnik temperatury
    Napisany przez wiesiek100 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-07-2012, 18:21
  5. czujnik temperatury
    Napisany przez Rambdal na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-07-2011, 09:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446czujnik-temperatury-dpf-50469

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl