Czas przekazać "krówkę" w dobre ręce...

Temat: Czas przekazać "krówkę" w dobre ręce...

  1. stevenek napisał:
    Co do Juke'a, znajomy kupił nowego, z benzyną 1.6 i żałuje wyboru. Przede wszystkim silnik słabowity, no i przestronnością też nie grzeszy, jak przedmówca napisał. A moim zdaniem to wyglądem mógłby konkurować z Multiplą, ale to już kwestia gustu

    Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka
     

  2. jastu napisał:
    A dlaczego nie Qashqai (+2)
    ja rozważam tą większą wersję
    jest tyle samochodów na rynku, a nie ma w czym wybierać
     
  3. kubus1 napisał:
    Mam taką samą,śliczny kolor wg mnie to najlepszy kolor dla Cromy.
     
  4. RafalWawa napisał:
    Poszukiwany jest raczej miejskie, "wyższe" auto z opcją sporadycznego wyjazdu w trasy, a nie rodzinny SUV - stąd "kaszkiet" odpada - nie ten segment rynku ( i co za tym idzie cena). Nie chodzi o to żeby było "jak największe".
     
  5. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    Tak z ciekawości.. brałeś pod uwagę 500x ? Jeśli tak - napisz co przeważyło...
    O 500X też myślałem, ale... Widziałem wnętrze i.... nic. Normalne auto jakich wiele - do tego zdecydowanie mniej miejsca niż w Cactusie.

    Juke odpada na starcie - mimo "opuchlizny" z zewnątrz, środek to porażka. Za mało miejsca.

    Cytat Napisał jastu Zobacz post
    A dlaczego nie Qashqai (+2)
    Gdybym myślał juz prawie o SUV-ie - OK, wiąkszym crossover'ze - to odkupiłbym od kolegi X-traila.

    Gdybanie o alternatywach odstawmy miedzy książki - ja już wybrałem
     
  6. CzarnyGD napisał:
    Czytałem ostatnio o tych silnikach 1.2 PureTech, których przedstawiciela będziesz woził pod maską.

    Bardzo porządne konstrukcje. Turbodoładowne trzy cylindry z bezpośrednim wtryskim. Wygrały nagrodę silnika roku 2015.

    Ciekaw jestem Twoich wrażeń, po przesiadce z Cromowego diesla.

    Swoją drogą trend "nigdy więcej diesla" jest bardzo popularny. Nie dziwię się i sam powoli zaczynam go chełbić
     
  7. karluum napisał:
    Nigdy więcej Diesla - no tak, bo dwumas, dpf...Robi się coraz bardziej skomplikowanie. Ale nowe benzynowe konstrukcje... Silnik TSI też był silnikiem roku hihi
     
  8. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Nigdy więcej Diesla - no tak, bo dwumas, dpf...Robi się coraz bardziej skomplikowanie.
    No i tutaj się akurat mylisz - nigdy nie miałem diesla z DPF/FAP; dwumas w P406 zamieniłem na sztywne koło i było OK.
    Obecne silniki benzynowe także mają koło dwumasowe, turbo, skomplikowany osprzęt a jednak decyduję się na benzynę - dlaczego? Bo patrzę na warunki eksploatacji: w poprzednim aucie (P406) miałem kilka problemów z uruchomieniem w mroźne dni (spalone/urwane świece żarowe, których wymiana jest czasami "kosmiczna" w stosunku do silników benzynowych; konieczność większego dbania o doładowanie akumulatora - parkuję "pod chmurką"; czyszczenie egr - bo nie wywalam jak inni, etc.) a nie mogę pozwolić sobie na takie ograniczenie techniczne.
    Silniki benzynowe są znacznie łatwiejsze w eksploatacji w zimie, bez garażu a przy tym są - o czym wspomniałeś w kontekście diesla - zauważalnie tańsze.
    Do tego dochodzą jeszcze dodatkowe ograniczenia diesla: nowe instalacje SCR - wtrysk mocznika do DPF-a (już o tym pisałem) oraz coraz większy trend dużych miast do ograniczania ruchu w centrum, samochodów z silnikami diesla poniżej normy EURO 6. A tak się składa, że mieszkam w śródmieściu Krakowa...

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Silnik TSI też był silnikiem roku hihi
    Ryzyko istnieje zawsze - kwestia tylko czy nas stać na nie, czy nie...
     
  9. kubus1 napisał:
    Z ciekawości zapytam jaką normę spełnia Croma 1.9 120 KM 8V.
     
  10. SAR37 napisał:
    Croma bez DPF (jak moja) spełnia EURO 4.
     
  11. Avatar Pandemic88

    Pandemic88 napisał:
    Umwelt plakette E4.jpgMożna śmiało dodać że wszystkie modele cromy (w dieslu) od 2005 do 2011 spełniały normy tylko euro 4 temat przerabiany na tym forum http://fiatklubpolska.pl/croma-446/e...a-croma-24899/ jak narazie temat Umwelt plakette jest rygorystyczny w Niemczech (80Euro za brak) no i Austria (350Euro za brak) w wymaganej strefie oczywiście. Dla ciężarówek które spełniają normę euro 5 lub 6 za brak plakietki kara jest kolosalna nawet 2180 euro w wymaganej strefie
    Ostatnio edytowane przez Pandemic88 ; 22-04-2016 o 23:57
     
  12. karluum napisał:
    SAR - ale u nas nikt takich obostrzeń nie wprowadza jeżeli chodzi o ruch w mieście. Nawet w Krakowie. Rozumiem twe rozterki eksploatacyjne, bo gdybyś zmienił na zwykłą wolnossącą benzynę to masz rację, ale obecne wynalazki z wtryskiem bezpośrednim (gromadzenie się nagaru na zaworach) plus system start&stop i turbo nie gwarantują dużej żywotności "nowoczesnym" benzynowym silnikom. Ty jednak wiesz najlepiej co potrzebujesz...
     
  13. SAR37 napisał:
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    SAR - ale u nas nikt takich obostrzeń nie wprowadza jeżeli chodzi o ruch w mieście. Nawet w Krakowie.
    Pożyjemy - zobaczymy. Tendencja jest na ograniczanie - i z tym się akurat zgadzam.
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    obecne wynalazki z wtryskiem bezpośrednim (gromadzenie się nagaru na zaworach) plus system start&stop i turbo nie gwarantują dużej żywotności "nowoczesnym" benzynowym silnikom.
    Stop&Start można wyłączyć, turbo długo wytrzyma przy właściwej eksploatacji (ale do tego potrzeba minimum wiedzy technicznej), a tak z ciekawości: ile chciałbyś przejechać swoim samochodem - zakładam "normalną eksploatację" ~20 kkm/rok: 200 kkm? 300 kkm? Czy więcej? Bo przy 200 kkm to wyjdzie jakieś 10 lat i takie jest założenie producenta.
    Nikt już nie buduje samochodów na dziesiątki lat - zazwyczaj to jest właśnie 200 kkm lub max 10 lat.
    A dlaczego tak się dzieje? Bo CZŁOWIEK szybko się nudzi, a technika nie stoi w miejscu tylko się rozwija. Auto ewoluuje z "dobra na lata" do towarów "o średnim czasie użycia" - ma być sprawny i spełniać swoje podstawowe zadanie: służyć do przemieszczania się, a nie do "przedłużania sobie" tego i owego. Tak jak z telefonem komórkowym, pralką czy telewizorem: zepsuł się/znudził - kupujemy nowy. Kwestią jest tylko cena.
    I tutaj dochodzimy do meritum: cena nowego auta nadal jest u nas stosunkowo wysoka, co zmusza użytkowników do szukania aut używanych. Stąd też nasze hołubienie i zachwyty nad zakupioną "padliną", traktowaną jako towar luksusowy. Dlaczego kupujemy auta z Niemiec lub z "Zachodu"? Bo tam nikt nie reanimuje "zużytych" (czytaj: wyeksploatowanych poza wspomniane wcześniej zakresy przebieg/czas) aut, tylko sprzedaje aby uniknąć kłopotów technicznych. Potem takie "fury" trafiają do biedniejszych państw/ludzi, i nadal są "podtrzymywane" w swojej sprawności.
    Na "Zachodzie" jest zupełnie inny model myślenia o samochodach. Wiąże się to ściśle ze stopniem rozwoju i zamożności danego kraju. Bo "rozwój" to ciągłe udoskonalanie i szukanie czegoś nowego. Więc nie dziwcie się, że "mamy tak, jak mamy" bo uwarunkowania historyczne plus nasza polska nieufność wobec nowego/innego pozostawia nas daleko w tyle za bogatszymi państwami.
    A lepiej nie będzie - wystarczy spojrzeć na obecny "groteskowy" rząd, który najchętniej zastosowałby u nas model kubański zamiast liberalnego i pozostawił nas na obecnym poziomie (lub nawet cofnął w rozwoju) w myśl zasady: "dobre jest tylko to, co już znamy".

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Ty jednak wiesz najlepiej co potrzebujesz...
    Dokładnie tak. I mam nadzieję, że jeszcze będę mógł samodzielnie stanowić o tym, czego potrzebuję...
    Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 23-04-2016 o 08:40
     
  14. SAR37 napisał:
    Witam!
    Info dla zainteresowanych kupnem:
    Krówka nadal dostępna - "zdecydowany" kolega upatrzył autko innej marki.
    Zapraszam!
     
  15. SAR37 napisał:
    Krówka zmieniła właściciela Mam nadzieje, że długo i bezawaryjnie posłuży nowemu właścicielowi...
    Temat do zamknięcia.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.