Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Czarny dym po urlopie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006

    Czarny dym po urlopie

    Witam, ostatni tydzień moja Kromka była dosc mocno ekspoatowana. W tydzień czasu zrobiliśmy nia 2500 km podczas urlopu. Gdy juz wracalismy, w nocy na autostradzie zauwazylem ze przy przyspieszaniu w lusterku robilo sie siwo. Dzisiaj odpalilem auto i zrobilem okolo 50 km z rury dosc mocny czarny dym przy przyspieszaniu, dziwne jest to ze gdy auto stoi i na luzie wcisne mu gazu to tego dymu nie ma. Tzn jest ale jest go znikoma ilosc (tyle ile zazwyczaj go jest gdy obroty pojda do 4000.

    Gdzie szukac problemu ? Pomozcie bo jak zaprowadze zas auto do mechanika to zacznie mi znow wymyslac pewnie ze co to sie nie stalo i ze koszty niesamowite. Silnik jaki mam w mojej kromie to 1.9 16v 150hp



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    192
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    macak - czarny dym to paliwo - leją wtryski? Auto na luzie a auto w ruchu to dwie różne sprawy, silnik inaczej obciążony. Kabel, MES, zrób rejestrację parametrów i wrzuć tu na forum. Może coś wykombinujemy...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    macak - czarny dym to paliwo - leją wtryski? Auto na luzie a auto w ruchu to dwie różne sprawy, silnik inaczej obciążony. Kabel, MES, zrób rejestrację parametrów i wrzuć tu na forum. Może coś wykombinujemy...
    Widze ze jestes z bielska, a jakbym podjechal to zerknalbys na te parametry?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2013
    Skąd
    WARSZAWA
    Wiek
    50
    Postów
    51
    Auto
    CROMA 1.9 16V Multijet
    Rocznik
    2008
    Ja borykałem się z dymieniem Cromy powyżej 2000 obr.dwa tygodnie .Jeżeli spalanie Ci się nie zwiększyło to nie są wtryskiwacze.U mnie przyczyną był nieszczelny dolot.Znalazłem dwie dziury w intercoolerze i poluzowaną opaskę na rurze od turbiny w stronę kolektora ssącego.Po naprawie intercoolera i wymianie opaski problem zniknął jak ręką odjął.😀Także srawdź sobie czy masz szczelny dolot!

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Szczelność dolotu i stan kolektora dolotwego i klapek wirowych. Czarny dym oznacza, że mieszanka się słabo spala. Mogą to być albo wtryski podające za dużo paliwa, lub za mało powietrza w mieszance na skutek nieszczelności.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Jtdm 16V
    Rocznik
    2005
    Ja też tak miałem przed remontem kolektora, 0 dymu na luzie na ma biegu powyżej 2500 czarna chmura za autem. Sprawdź listwę sterującą klapami wirowymi, wyczyść czujnik doładowania w kolektorze.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    Jakie parametry mam zaznaczyc do wykresow?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    obroty
    ciśnienie doładowania mierzone
    ciśnienie doładowania oczekiwane
    masa powietrza mierzona
    masa powietrza oczekiwana
    ciśnienie paliwa mierzone(na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
    ciśnienie paliwa oczekiwane (na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
    logi rób przy 90C najlepiej na 4 biegu lecz może być też 3 (zalezy od długości drogi) od 1200 obrotów do czerwonego pola.
    Może egr masz do czyszczenia i ci bączka puszcza ??

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    obroty
    ciśnienie doładowania mierzone
    ciśnienie doładowania oczekiwane
    masa powietrza mierzona
    masa powietrza oczekiwana
    ciśnienie paliwa mierzone(na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
    ciśnienie paliwa oczekiwane (na szynie cr lub pompie cr, już nie pamiętam)
    logi rób przy 90C najlepiej na 4 biegu lecz może być też 3 (zalezy od długości drogi) od 1200 obrotów do czerwonego pola.
    Może egr masz do czyszczenia i ci bączka puszcza ??
    Egr raczej nie bo wtedy tak jak mowisz puscilby baka. U mnie jest tak ze przy przyspieszeniu jak zalacza turbine az do momentu zmiany biegu badz tez popuszczeniu pedalu gazu. Np jak gwaltownie zaczne wyprzedzac(przyspieszac) tak do 3 tys obrotow to kopci ale jak popuszcze pedal i zostana te 3 tys to jest ok

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2003
    Panie kolego, zobacz przy okazji czy nie masz gdzieś dziury w dolocie, i ciśnienie zamiast w kolektor wraca do atmosfery. Objaw ten sam

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Panie kolego, zobacz przy okazji czy nie masz gdzieś dziury w dolocie, i ciśnienie zamiast w kolektor wraca do atmosfery. Objaw ten sam

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    A nie powinien byc wtedy slabszy?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    14
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    2003
    Może być słabszy, i nie koniecznie będzie to wyczuwalne. Jedno jest pewne albo dostaje za mało powietrza, albo za dużo paliwa ze wskazaniem na to pierwsze. Dlatego napisałem żeby sprawdzić czy gdzieś w dolocie nie ma dziurki.
    Potem zrobić logi : obroty, masa powietrza zmierzona/oczekiwana, ciśnienie doładowania zmierzone/oczekiwane, %otwarcie egr. Ewentualnie można zrobić próbę przelewową wtrysków ( 4 wężyki + 4 strzykawi i do ogarnięcia pod domem) do tego można dorzucić logi ciśnienie paliwa zmierzone i oczekiwane (jak powyższe logi nic nie powiedzą) które jest mierzone na akumulatorze ciśnienia ( listwa cr), na pompie cr jest zawór scv, czyli regulator ciśnienia paliwa. Możesz po drodze sprawdzić jeszcze czy pompę cr masz suchą, czy gdzieś paliwo nie ucieka.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 26-07-2016 o 20:39

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja
    Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja
    Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.
    To jest język polski ze Stalowej Woli ?
    maciekpt lubi to.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 maj 2016
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    37
    Postów
    68
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    No ja najsampierw tyż byk sprawdził dolota czy ni ma jakijś dziury....choć u mnie miałem pakniaty woż plastikowy łod kolektora i auto nie kopciło, a i mocy miał tyle samo....jano mje zastanawiało co tak fajnie śfiergoly jak gazu dodaja
    Pakniaty kawałek uciąłem (na kolanku było) i kupiłem kolanko na wymiar do dolotów z sylikonu na fmic.pl, po 2 łopaski z każdej strony i grażyna już soma pługa ni musi ciugnuć.
    fakt faktem cos glosniej mi gwizda jak wchodzi na obroty ale zauwazylem tez ze nie zawsze teraz zadymi. czasem jade ze 30 km i jest ok potem auto postoi noc i znow znaczyna dymic. juz sam nie wiem co dalej.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czarny zderzak
    Napisany przez szela na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2012, 23:47
  2. Czarny dym
    Napisany przez 1marek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-06-2012, 23:01
  3. Czarny Punkt
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-04-2012, 23:20
  4. Problemy po urlopie
    Napisany przez shadow na forum Stilo
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 17-08-2010, 23:34
  5. czarny olej
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 18-11-2008, 02:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl