witam kolegów - chciałbym się dowiedzieć czegoś o silnikach benzynowych 1.8 i 2.2 w cromie - jak się spisują i czy są awaryjne, mile widziane też opinie kolegów którzy założyli gaz - przymierzam się do kupna i chciałbym co nieco się dowiedzieć
witam kolegów - chciałbym się dowiedzieć czegoś o silnikach benzynowych 1.8 i 2.2 w cromie - jak się spisują i czy są awaryjne, mile widziane też opinie kolegów którzy założyli gaz - przymierzam się do kupna i chciałbym co nieco się dowiedzieć
Posiadałem wersję 2.2. Zdecydowanie odradzam. Kiepski, paliwożerny i niestety awaryjny silnik. Łatwy w "gazowaniu". Szybko się nagrzewa. Pomimo łańcucha i wymienionych napinaczy były problemy z rozrządem. Jednostka 1.8 oferuje porównywalne osiągi (jeździłem), o wiele mniej pali i nie ma problemów z rozrządem. Nie mniej przy tej masie auta zdecydowanie, najlepiej wypada diesel. Przy odrobinie szczęscia "znajdziesz" wersję krajową bezd DPF i klap.
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
Kolego mikoz... Jeszcze raz... napisałem, że odradzam zakup wersji benzynowej. Miałem i wystawiam jej zdecydowanie negtywną opinię. Zwłaszcza motor 2.2, który występuje tylko z automatem. Deklarowane przez producenta 12 l w mieście, w moim konkretnym przypadku oznaczało 14,5 - 15,2, a LPG dodatkowo 20% więcej. W trasie, przy rozsadnych prędkościach spalanie spadało do około 8 - 9 litrów PB. Sam silnik, pochodzący z Opla nie ma najlepszej prasy. Częste problemy z rozrządem, cewkami i układem zapłonowym... do tego przeciętna dynamika i duży apetyt na paliwo... jak powiedział znajomy mechanik... chlany i leniwy.... wystarczy poszukać na forum Opla. Dlatego sugeruję zakup albo silnika 1.8 benzyna (jeżeli to jest priorytetem Kupującego) w wersji z manualną skrzynią, albo (co uważam za najlepsze rozwiązanie) zakup dilesla. Ponieważ znane są problemy "ekologicznych" dodatków w tak napędzanych Cromach, sugerowałem poszukiwanie wersji krajowej i tyle...
Pamiętaj, prezentowane opinie stanowią tylko i wyłącznie moje zdanie na dany temat...
Jestem posiadaczem Cromy z silnikiem 1.8, skrzynia manualna 2007r i każdemu polecam ten silnik. Stosunkowo małe spalanie - jezdże na benzynie bez inst. gazowej, mało awaryiny ( jak na razie tylko olej i filtry wymienione - przejechane ok 30 tyś - przebieg 139 tyś.) może troche brakuje mu kopa ale do codziennej jazdy jest ok
Rakieta to nie będzie ale i za "kapelusznika" robić się raczej nie będzie. A jak w wakacyjnej trasie (pełny bagażnik) daje radę?
testowałem 2.2 z automatem przed zakupem mojej 2.4. Nie dość, że było głośniej i wolniej to w mieście wykręciłem 17/100km przy moim stylu jazdy 2.2 jest ok tylko jak gaz założysz bo inaczej pożera paliwo (silnik omegi)
Ja zawsze byłem fanem mocnych benzyn, ale szukając auta powiedzmy rodzinnego, spodobała mi się Croma i niestety padło na diesla. Podstawą był tutaj automat a te silniki 1.8 i 2.2 są za słabe do tego auta.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Moim skromnym zdaniem, w Cromie 1.8 pb 140 KM to zupełna średnia - (nie maksimum nie minimum ale właśnie średnia). Jechałem Scenikiem 2.0 136 KM i był wystarczająco dynamiczny.
Fakt, przejście z mojego Jaguara 231 KM i 4x4 to spore zejście, ale jak się przekroczy 40 wiosenek to się powolutku folguje
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
a to są inne niż 1.9-150 i 2.4? Poza tym 1.9-20 można łatwo zawirusować na 160 KM
Taaaaaa tylko moment obrotowy jest nizszy i przez to krecić wyżej motorek trzeba..... fizyki było się uczyć w podstawówce...........