Witam,jeździłem,Punto,Lancią Musa,miałem City,teraz kupiłem Cromę i szukam tej funkcji,bez skutecznie ,Mam pytanie jak jest z tym dodatkowym wspomaganiem City w Cromie rok 2010.Pozdrawiam
Witam,jeździłem,Punto,Lancią Musa,miałem City,teraz kupiłem Cromę i szukam tej funkcji,bez skutecznie ,Mam pytanie jak jest z tym dodatkowym wspomaganiem City w Cromie rok 2010.Pozdrawiam
W Cromie z tego co mi wiadomo nie ma takiej opcji
Twoje poprzednie auta to małe auta typowo miejskie, więc tam taka opcja była, natomiast Croma już do aut miejskich się nie zalicza więc takiej opcji z miejskim wspomaganiem nie ma.
Croma nie ma wspomagania city.
Wielkie dzięki ,tak tez sobie to tłumaczyłem.Pozdrawiam
Tak samo próżno szukać teleskopowych wsporników maski
Kolega ma Stilo i przekonywał mnie niedawno o wyższości jego modelu bo miał maskę z teleskopem podtrzymującym. Trochę łyso że w Cromie tego nie dali a niby flagowy model.
Croma nie była chyba projektowana do jazdy po mieście. Gabaryty, rozmiar, ciężar i spalanie w mieście mnie to tego przekonują (niektórzy piszą że w mieście łyka ponad 10l/100). Zestopniowanie skrzyni w automacie jest takie, że przy prędkościach miejskich i w terenie zabudowanym wchodza tylko pierwsze 3 biegi (do 70 km/h). I jak ma wtedy mało palić? Ciężko się tym zawraca, parkuje itp. A na dodatek ludzie piszą że trzeba gonić ją po trasach żeby wypalić DPF-a. Niektórzy specjalnie jadą na autostradę w tym celu. Paranoja jakaś z tym DPF-em...
Ps. Czy da się zamontować kamerę cofania do Cromy z dużą nawigacją? Próbował ktoś?
Pytam bo u mnie nie ma czujników cofania i zastanawiałem się nad ich montażem. W Cromie przy cofaniu nie widzę gdzie kończy się auto. Alternatywą może być kamera (są na Allegro w niewielkiej cenie).
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 12-03-2014 o 22:58
Nie trzeba jej gonić po trasach aby wypalić DPF, nawet na postoju wypali się, po prostu nie można tylko wyłączać silnika. Bodajże dwa razy wypalał mi się na postoju i nie było z tym większego problemu.
Ostatnio edytowane przez Ali4 ; 13-03-2014 o 00:21
Ale z tego co słyszałem, to nie ma fabrycznej sygnalizacji tego wypalania. Jeśli mam rację to trzeba być niezłym magikiem żeby stwierdzić, że się wypala. Poza tym wypalanie trwa ok 10 minut. Wyobraźcie sobie że jadę lekko spóźniony na pociąg lub samolot. A tu na parkingu przed lotniskiem, jest info że DPF zaczął się wypalać. Dla mnie to jest właśnie paranoja. Przykłądem nie musi byc lotnisko, wystarczy że jedziemy spóźnieni do pracy.
Poza tym o problemach z jego wypalaniem serwisowym, płukaniem, czyszczeniem, przegonieneim na autostradach , wchodzeniem silnika w tryb awaryjny, zwiększaniem poziomu oleju itp, itd. słyszałem dużo na różnych forach. Dodatkowo, gdzie tu ekologia, jak auto musi bezużytecznie pracować na parkingu 10 minut i spalać paliwo (w czasie wypalania na trasie też spala więcej).
Jedno jest pewne. Jak u mnie zaczną się jakieś problemy z DPF to zostanie on szybko wyrzucony. Oczywiście pod warunkiem że nie będą za to dawać mandatów. Z tego co wiem w Polsce nie ma problemów. Mam nadzieję, że w Europie też.
Co do sygnalizacji wypalania DPF-a, to niestety jest tylko chyba jedna, jeżdżenie na chwilowym spalaniu i obserwowanie czy drastycznie nie skoczyło. Ja tak robię i już się do tego w miarę przyzwyczaiłem. Chociaż nie ukrywam, że wolałbym aby było to rozwiązane w jakiś inny bardziej cywilizowany sposób . Wypalanie na postoju ma tą wadę, że nie wiemy dokładnie kiedy się zakończyło. Miałem tak ostatnio gdy jechałem do pracy i w trakcie drogi włączyło mi się wypalanie. Przyjechałem pod firmę i postanowiłem na postoju zaczekać parę minut żeby proces mógł się zakończyć. Chyba za krótko czekałem (trochę spieszyłem się do pracy), ponieważ po powrocie do domu i podłączeniu kompa do auta pokazało mi zapchanie dpf-a na poziomie ok. 75% (najprawdopodobniej przerwałem wypalanie). Ponowne wypalanie dpf-a włączyło się po przejechaniu ok. 100 km. i tym razem już podczas normalnej jazdy filtr wypalił się jak trzeba. Najprawdopodobniej wypalanie na postoju trwa troche dłużej niż podczas jazdy. Dopóki nie mam większych problemów z dpf-em to go nie ruszam, jak się zaczną to się z nim pożegnam :-)
Nie dlatego. Croma ma układ wspomagania hydrauliczno-elektryczny z Vectry/Signum. Fiat montuje City w swoich elektrycznych układach. Stilo Multiwagon to duże auto a ma City.
Pzdr
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jezdze z dpf od blisko roku/20 kkm. Na początku też chciałem kontrolki i bałem się jak będzie. Teraz nawet nie myślę o dpf. Nie i interesuję się tym kiedy się wypala. Nigdy nie było problemu. Mam 10 km do pracy i srednio raz na tydzień robię trasę. Ale bywało, ze przez 2 miesiące trasy nie było. Problemu też nie.
Pzdr
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
nie wiem czemu wy tak płaczecie na ten dpf. Ja mam krowe od ponad 2 lat, zrobiłem 60k km i ani razu nie myślałem kiedy, gdzie i czy się wypala. A mam go napewno w aucie
Ostatnio od znajomego słyszałem, który wyczytał tutaj w innym temacie, że gdy się DPF wypala to włącza się ogrzewanie tylnej szyby.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ja mam Cromę od kilku dni,jak na razie jestem pod jej wrażeniem,dla mnie to luksus pełną mordą.Lancia Musa też była wygodna.Proszę mi mniej więcej opisać ten sławetny DPF.Co ile on się wypala,?skąd ja będę wiedział że akurat się wypala?itd.itd. Może śmieszne to pytania,ale ja się Cromy dopiero uczę.