Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V FL, 150KM, A2.000
    Rocznik
    2008

    Exclamation Croma ciężko odpala lub nie odpala w ogóle (1.9 JTD 16V, 150KM, A2.000)

    Witajcie!

    Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam się serdecznie
    Od dłuższego czasu borykam się z ciężkim odpalaniem mojej Cromki, można powiedzieć że problem postępował aż do momentu, gdy zaczęła palić tylko na plaka.
    Co zrobiłem:
    -regeneracja wtrysków, 2 do kalibracji i 2 lały (próby przelewowe na strzykawkach i workach do cewnikowania (polecam, pasuje średnica ) wykazały znaaaczną poprawę, z 65ml w 3 minuty spadek na napełnienie się wężyka i może 10ml w strzykawce, korekty w MES'ie też spadły kilkukrotnie)
    -wymiana filtra paliwa
    -wymiana filtra powietrza
    -czyszczenie EGR
    -czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania
    -wymiana termostatu
    -wymiana świec
    -sprawdzenie centralki grzania wstępnego świec (rozlutowanie, zmierzenie, sprawdzenie działania, napięcie na świecach jest, prąd jest, przekaźnik działa), grzałem je również przez własnej roboty przewodzik z bananami 4mm z pakietu LiPo aby wyeliminować całkowicie możliwość tego, że świece nie dogrzewają
    -sprawdzenie czujnika fazy wałka rozrządu
    -sprawdzenie cofającego się paliwa
    -sprawdzenie przelewu z wtrysków paliwa (próba rozruchu przy zatkaniu przewodu idącego z listwy od wtrysków)
    -sprawdzenie zaworu regulującego wysokie ciśnienie w pompie CR
    -sprawdzenie akumulatora - dopał pakietami LiPo i nawet podłączenie przewodami rozruchowymi do innego samochodu (wzrost obrotów silnika przy rozruchu był słyszalny)
    ====DIAGNOSTYKA MES====
    -ciśnienie paliwa zmierzone oraz oczekiwane: zmierzone przy "hechłaniu" w momencie gdy nie odpala sięgało może 40bar... jak zapakowałem daweczkę plaka do dolotu - pokręcił i odpalił - ciśnienie normalnie się zbudowało, bez żadnych spadków na wykresie pach do góry i po odpaleniu niemalże idealnie śledzi oczekiwane. Jedynie przy rozruchu nie buduje ciśnienia.
    -brak błędów, jedynie te, które wywołałem sam odpinając jakiś czujnik, także wszystko ECU silnika wyłapuje poprawnie jak by się uszkodziło
    -pozostałe ECU - brak błędów
    -prędkość obrotowa silnika przy kręceniu ok. 200 obr./min

    Teraz tak, zdarzyło mi się, że przy 2°C odpalił po kilku sekundach za pierwszym razem... Pochodził 1 minutę, zgasiłem, wracam, 3 kręcenia do końca i nic - plak załadowany - silnik wystartował.
    Zanim zregenerowałem wtryski było tak, że po długim kręceniu z tyłu była chmura białego dymu, wyglądało to tak, jakby był problem z grzaniem świec a wtryski polewały za dużo paliwa, teraz nawet dymka najmniejszego nie ma, idealnie jest wysterowane wszystko. Piszę idealnie ponieważ samochód po odpaleniu jest rakietą, silnik pracuje jak pszczółka czy tam filharmonia klekotu bocianów jak kto woli, nie kopci, jedynie po godzinnym staniu w korkach czasami zarzuci kurzem z rury przy wjechaniu na obwodnicę (to też jest w 100% normalne, na czarno nie dymi bo go nie duszę do max. 2.5k obr./min tylko jeżdżę jak na diesela przystało, także przedmuchy ma zdrowe). Przy gwałtownych ruchach pedałem gazu również nic nie szarpnie nawet.
    Problem jest TYLKO przy rozruchu. Poza nim igła, żyleta jak tylko to potrafię wyrazić słowami.
    Czasami nawet przy 12°C stojąc na parkingu po pracy jestem w stanie odpalić tylko na plaka. Czasami pokręci dłużej i załapie.
    Na chłopski rozum skoro wszystko chodzi po rozruchu jak z fabryki wyjechał, to pompa CR powinna być sprawna, czujniki również, paliwo zmieniłem, zalałem STP na pełny bak... Wygląda to tak, jakby jakiś mikro diaboł siedział gdzieś tam schowany i wystarczy go klepnąć z liścia w potylicę żeby wszystko zaczęło działać... a wydałem już tyle pieniędzy na zabawę w krótkim czasie z tym autkiem, że na prawdę nie mam pomysłów i szukam pomocy tutaj. Auto jest z polskiego salonu, po pierwszym właścicielu którym był mój ojciec zanim go odkupiłem tak więc auto nawet nigdzie nie było puknięte o cokolwiek, jedynie turbo regenerowałem 4 lata temu.
    Przebieg równo 200k ma obecnie.
    Co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić/zmierzyć sam? Bo w poniedziałek oddaję ją do serwisu Fiata (3 mechaników mi ręce rozłożyło - panie NI WIEM, bier to pan fpisztu mje stont)

    Wrzucam jeszcze zdjęcie ekranu kompa z MES'em przy rozruchu za 3cim razem BEZ plaka (z plakiem po prostu ciśnienie idzie do góry i zapala, nie rzuca lekko silnikiem przez kilka sekund jak to było przed regeneracją wtrysków tylko ładnie pracuje)
    rozruch.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    41
    Postów
    30
    Auto
    AR156 1.9JTD16V l Bravo 2 1.4 LPG
    Rocznik
    2004 | 2009
    Kompresja na zimnym

    Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V FL, 150KM, A2.000
    Rocznik
    2008
    Jeden z mechaników sprawdził kompresję i podobno jest wszystko ok. Ja nie mam manometru a do poniedziałku go sobie nie sprawię. Po odpaleniu auto ma normalnie moc, oleju 200ml co jakiś czas dolewam bo pali się kontrolka (w tych Cromach czujnik jest dość wysoko więc jak ledwo zacznie być oleju mniej, to od razu świeci). Także nie podejrzewam problemu z pierścieniami, mieszania się paliwa z olejem itd. Olej wymieniam okrągło raz w roku co do tygodnia jak i wszystkie filtry. Nie mniej nie zmierzę tego dzisiaj sam.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Podmienić czujnik położenia wału. W drugiej kolejności podmienić rozrusznik. 200 obrotów to zdaje się zalecane minimum podczas rozruchu.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,901
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Odpinales czujnik temperatury? Moze takie cos zastosujesz?Ja mam w swojej bravce i jest cacy!
    https://allegro.pl/oferta/zle-odpala...21a14291fbf951https://allegro.pl/oferta/zle-odpala...21a14291fbf951

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V FL, 150KM, A2.000
    Rocznik
    2008
    Właśnie czujnika położenia wału nie jestem w stanie wyciągnąć sam bo nie mam kanału. Nie wiem jakie jest minimum, wiem że na plaka jak dupnie to odpala, nie wiem czy wtedy ECU dostaje info że obroty skoczyły i puszcza paliwo (nie widać tego w MES'ie więc raczej nie, także z obrotami to związane nie jest).

    Co do czujnika temperatury, cały termostat jest nowy a w raz z nim jest czujnik Jak go odepnę to od razu wyrzuca błąd i też nie startuje. No chyba że na plaka...
    Ostatnio edytowane przez Mevolent ; 14-03-2020 o 16:56

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Mevolent Zobacz post
    Właśnie czujnika położenia wału nie jestem w stanie wyciągnąć sam bo nie mam kanału. Nie wiem jakie jest minimum, wiem że na plaka jak dupnie to odpala, nie wiem czy wtedy ECU dostaje info że obroty skoczyły i puszcza paliwo (nie widać tego w MES'ie więc raczej nie, także z obrotami to związane nie jest).
    To kup używany czujnik na szrocie albo na allegro i jedź na kanał. Zapłacisz grosze i naprawisz auto albo wyeliminujesz kolejny trop.
    Italians Do It Better

  9. #8
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,901
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Czujnik bedzie dobry.Raczej pompa CR bedzie do wymiany. Wtryskiwacze tez bym podmienil. Rozumiem,ze sprawdzales przelewy korekty , itd. Za male masz cisnienie paliwa przy rozruchu, wg. tych danych. Zapalisz z plaka, to silnik kreci pompą CR(obroty jalowe to 850 obr/min. Kiedys mialem podobny problem w starym stilo, podmienilem wtryski i pompe CR(uzywka), miala wyciek po osce napędu.Problem rozwiazany ,auto palilo i sprzedalem.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    pompa CR nie podaje cisnienia. do wymiany

  11. #10
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    pompa CR nie podaje cisnienia. do wymiany
    Wszystko na to wskazuje, sama pompa lub nastawnik w pompie albo za niskie obroty rozrusznika/zużyty akumulator, które w zużytej pompie nie udaje się nadbudować ciśnienia co na jedno wychodzi.
    Możliwa jeszcze jedna przyczyna to elektryczna pompka w zbiorniku która nie podaje odpowiedniego ciśnienia. Warto zmierzyć to ciśnienie lub nawet dodatkowo wstawić zaworek zwrotny przed pompą na wężyku. W samej Pompie na wejściu jest taki ale może przestał już pracować i być może z tego wynika brak odpowiedniego ciśnienia przy rozruchu ...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 16-03-2020 o 08:57
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,860
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Ciśnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem powinno dobijać bodajże do około 300bar i dopiero wtedy ECU silnika otwiera wtryski. Jeżeli podczas kręcenia masz 40 bar to nie ma o czym pisać. Po pryśnięciu plakiem obroty silnika gwałtownie podskoczą i dzięki temu pompa podbije ciśnienie i silnik odpali. Przyjrzyj się dokładnie pompie CR ale i tej w baku, czy też podaje odpowiednie ciśnienie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V FL, 150KM, A2.000
    Rocznik
    2008
    Pompka paliwa daje jak szalona, jak wymieniałem filtr paliwa i go napełniałem właśnie tą pompką przez MES'a to paluchem nie szło zatkać wyjścia filtra
    Oddaję dzisiaj auto do serwisu Fiata, dość tego dobrego i szkoda samochodu. Dowiem się jaka była prawdziwa przyczyna takiego zachowania i dam po prostu znać dla potomnych
    O aku pisałem się zdaje w 1 poście, 10Ah lipola 4S spociłem podłączając go w akompaniamencie z akumulatorem do rozruchu jak i przewodami rozruchowymi do aku rozruchowego 100Ah w innym aucie. No i po każdym takim majstrowaniu przez noc ładowałem swój aku mikroprocesorową ładowarką a nie zwykłym prostownikiem także aku jest w stanie na pewno dobrym.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,358
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Serwis Fiata to ostatnie miejsce gdzie oddał bym auto z uszkodzoną pompą CR. Do serwisu Boscha trzeba było podjechać bo to ich wynalazek pompuje ON
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V FL, 150KM, A2.000
    Rocznik
    2008
    Jednak wtryski, jeden na drugi dzień po regeneracji zaczął tak lać górą, że pompa nie mogła zbudować ciśnienia właśnie przez niego. Pali od strzała, do zamknięcia.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Mevolent Zobacz post
    Jednak wtryski, jeden na drugi dzień po regeneracji zaczął tak lać górą, że pompa nie mogła zbudować ciśnienia właśnie przez niego. Pali od strzała, do zamknięcia.
    i to pokazuje jak trudno jest postawić diagnozę przez internet chociaż mój trop z pompą był dobry (pompa nie dawała ciśnienia choć z innej przyczyny) . dobrze że problem rozwiązany.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 1.9 JTD 150KM check engine, błąd P0340, nie odpala.
    Napisany przez Marcin20k na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-08-2021, 02:58
  2. 2.3 multijet 150km 2012r nie odpala
    Napisany przez matts73 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 12-04-2018, 20:00
  3. 1.9 150km automat - nie odpala (błędy)
    Napisany przez Bulka159 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 12-04-2018, 14:19
  4. Stilo 1.9multijet 150KM raz odpala raz nie pomocy!
    Napisany przez koneva na forum Stilo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 27-11-2016, 21:25
  5. Brava 1.6 99 r. Nie odpala w ogóle po dłuższym przestoju.
    Napisany przez alban na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-12-2015, 22:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-ciezko-odpala-lub-nie-odpala-w-ogole-1-9-jtd-16v-150km-a2-000-a-46512

fiat croma 1.9 jtd 150km ledwo odpala

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl