Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 1 przez malec17
  • 1 przez iron64

Temat: Croma 2008 1,9 mjet znaczne zużycie paliwa  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2025
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1,9 MJET 150 km
    Rocznik
    2008

    Croma 2008 1,9 mjet znaczne zużycie paliwa

    Witam wszystkich,
    pierwszy raz pisze posta, wiec nie wiem czy to dobra grupa itp.. wiec sorry za błędy.

    Do kwietnia 2025 byłem super zadowolony, auto 1600 kg masy a spalanie nie więcej niż 6/100. Jeżdżę spokojnie, ale dla dobrego samopoczucia DPF co 300 km wskakuję na autostradę i gonię do rodziców i silnik często widzi 3-4 tys obrotów.

    Moja Croma 1,9 MJEt 150 km manual z DPF i zaślepionym EGR, przez 8 lat eksploatacji sprawowała się super, a w kwietniu zauważyłem, że zachowuje się tak jakby ciągle wypalała DPF (wysokie spalanie), zaznaczam, że doskonale wiem, kiedy moje auto wypala DPF.

    Chwilowe spalanie przy ustalonej jeździe idzie obecnie na 12-13 litrów/100 i w zasadzie co jakiś czas !na chwilę! spada na 6-7 l/100.
    Jeżdżę 30 km do pracy codziennie w każdych warunkach pogodowych i cały rok, już 8 rok... moje średnie spalanie z tej trasy to 5,8 do 6,0 /100 w zimie 6,2 (przez 8 lat!) a Obecnie na tej samej trasie trudno utrzymać 8 litrów./100 w lecie!!!

    Uprzejmie proszę o niewypowiadanie sie na temat wartości spalania (każdy ma swoje standardy), bo wiem, że coś jest nie tak, widać gołym okiem i widać w baku.
    Proszę o merytoryczne wskazówki.

    Co sprawdziłem i naprawiłem w lecie 2025, przy przebiegu 280 tkm:

    wyczyściłem DPF i zaprogramowałem DPF (obecnie wypala sie co 250 km),
    2 lata temu nowy termostat, trzyma jak dzwon,
    zregenerowałem wszystkie wtryski bo się kończyły (korekty w normie),
    ogarnąłem turbinę,
    uszczelniłem dolot od turbiny do kolektora ssącego (był zagazowany dla wykrycia nieszczelności), były nieszczelności,
    sprawdziłem przepływomierz (oczekiwana i realna dawka identyczne, a potem podmieniłem dla pewności z auta kolegi ten sam model)
    wymieniony czujnik temp. powietrza dolotowego,
    egr zaślepiony i wyprogramowany kilka lat temu,
    wywalone klapy wirowe,
    wgrane nowe mapy do komputera,
    ciśnienie w oponach książkowe,
    hamulce przód tył naprawione,
    olej co 10 tkm Valvoline lub Liquy 5w30,
    wszystkie filtry regularnie wymieniane,

    Auto umyte i wyplakowane, a pali prawie 8/100 przy spokojniej jeździe. Brakuje mi pomysłów. Proszę o radę.
    Ostatnio edytowane przez astennu ; 30-10-2025 o 19:29



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,226
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wtryski Ci nie podlewają dp dpf-a? Oleju nie przybywa w silniku?Ci co wgrywali mapy i dpfa_-milcza?
    Blisko masz.?!
    http://www.cinsoft.pl/index.php
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 30-10-2025 o 22:57

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał astennu Zobacz post
    Witam wszystkich,
    pierwszy raz pisze posta, wiec nie wiem czy to dobra grupa itp.. wiec sorry za błędy.

    Do kwietnia 2025 byłem super zadowolony, auto 1600 kg masy a spalanie nie więcej niż 6/100. Jeżdżę spokojnie, ale dla dobrego samopoczucia DPF co 300 km wskakuję na autostradę i gonię do rodziców i silnik często widzi 3-4 tys obrotów.

    Moja Croma 1,9 MJEt 150 km manual z DPF i zaślepionym EGR, przez 8 lat eksploatacji sprawowała się super, a w kwietniu zauważyłem, że zachowuje się tak jakby ciągle wypalała DPF (wysokie spalanie), zaznaczam, że doskonale wiem, kiedy moje auto wypala DPF.

    Chwilowe spalanie przy ustalonej jeździe idzie obecnie na 12-13 litrów/100 i w zasadzie co jakiś czas !na chwilę! spada na 6-7 l/100.
    Jeżdżę 30 km do pracy codziennie w każdych warunkach pogodowych i cały rok, już 8 rok... moje średnie spalanie z tej trasy to 5,8 do 6,0 /100 w zimie 6,2 (przez 8 lat!) a Obecnie na tej samej trasie trudno utrzymać 8 litrów./100 w lecie!!!

    Uprzejmie proszę o niewypowiadanie sie na temat wartości spalania (każdy ma swoje standardy), bo wiem, że coś jest nie tak, widać gołym okiem i widać w baku.
    Proszę o merytoryczne wskazówki.

    Co sprawdziłem i naprawiłem w lecie 2025, przy przebiegu 280 tkm:

    wyczyściłem DPF i zaprogramowałem DPF (obecnie wypala sie co 250 km),
    2 lata temu nowy termostat, trzyma jak dzwon,
    zregenerowałem wszystkie wtryski bo się kończyły (korekty w normie),
    ogarnąłem turbinę,
    uszczelniłem dolot od turbiny do kolektora ssącego (był zagazowany dla wykrycia nieszczelności), były nieszczelności,
    sprawdziłem przepływomierz (oczekiwana i realna dawka identyczne, a potem podmieniłem dla pewności z auta kolegi ten sam model)
    wymieniony czujnik temp. powietrza dolotowego,
    egr zaślepiony i wyprogramowany kilka lat temu,
    wywalone klapy wirowe,
    wgrane nowe mapy do komputera,
    ciśnienie w oponach książkowe,
    hamulce przód tył naprawione,
    olej co 10 tkm Valvoline lub Liquy 5w30,
    wszystkie filtry regularnie wymieniane,

    Auto umyte i wyplakowane, a pali prawie 8/100 przy spokojniej jeździe. Brakuje mi pomysłów. Proszę o radę.
    Co ja bym zrobił:
    -Mimo wszystko sprawdził hamulce a dokładnie po dłuższej jeździe bez naciskania pedału hamulca staną i sprawdził temperatury wszystkich tarcz hamulcowych czy któreś koło/tarcza nie jest gorętsza od innych! ( jest to pewna przypadłość Cromy która się zdarza z wiekiem a auto nie jest już nowe )
    - Druga sprawa to wskazania - jeżeli wskazuje większe zużycie to czy faktycznie zaczęła więcej palić? Być może masz uszkodzony czujnik na szynie CR i wskazuje za niskie lub za wysokie ciśnienie w stosunku do realnego....
    - Wypalanie DPF-a co 250 km to zdecydowanie za często nawet jak na odcinki 30 km więc tu proponuję zrobić "test na przelew" wtrysków a w ostateczności wtryskiwacze do regeneracji
    iron64 lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    DPF ewidentnie za czesto sie wypala. Trzeba sprawdzić czujnik różnicy ciśnień DPF co on pokazuje. Ten filtr jeśli jest oryginalny to ma 17lat wiec nie koniecznie czyszczenie przywróci mu drugą młodość. Sam czujnik też może być już uszkodzony

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Wspomniany czujnik warto sprawdzic, to fakt, warto również sprawdzić jego połączenie fizyczne.
    Kolejna sprawa to wtryskiwacze, tutaj rozumiem, że była regeneracja, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
    Ostatnia przypadłość, która mnie spotkała, to sam filtr rozleciał mi się, zwyczajnie popękał i wypalania miałem bardzo częste. Finalnie pozbyłem się go i po czasie mogę napisać, że to była bardzo dobra decyzja. Nie namawiam do tego, ale opisuje jedynie co u mnie wystąpiło.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2025
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1,9 MJET 150 km
    Rocznik
    2008
    Witam, dziękuję za konkretne i merytoryczne odpowiedzi. Samochód odebrałem niedawno, teraz sprawdzam spalanie z baku ws. do komputera. Temat aktualny, będę pisał.

    Oleju silnikowego nie bierze.
    Hamulce są w porządku - przód regenerowany rok temu, tył nowe zaciski na obu tylnych kołach w tym roku. Temp kół sprawdzę, żeby wykluczyć.


    Nie wiem jak u innych użytkowników tych silników, ale jest taka przypadłość, która może naprowadzi na nowe tory:

    Ruszając spokojnie z jedynki i przy wrzuceniu dwójki, zamyka spalanie chwilowe na 25 litrów/100km, na 3ce - do 20 litrów/100.
    Dopiero 4ka, 5 ka spada... ale tutaj ciekawa obserwacja - jak jadę bardzo spokojnie komputer pokazuje 3,2-4litry/100 a jak dodam gazu to odrazu idzie na 11 litrów i więcej. Zastanawia mnie ten rozrzut spalania.

    PS. jak sprawdzić czujnik na szynie CR i czujnik różnicy ciśnień na DPF?
    Ostatnio edytowane przez astennu ; 01-11-2025 o 12:46

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Obserwacja chwilowego spalania raczej nic nie wniesie do sprawy. Dużo rzeczy ma na to wpływ. Czujniki najlepiej w programie diagnostycznym sprawdzić.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2025
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1,9 MJET 150 km
    Rocznik
    2008
    Cześć, powiedz mi IRON64 co za czujnik jest wsadzony w dpf? ten z zagiętą rurką... i druga sprawa.. czy Cromy 150 km mają sondę lambda, jak tak - to gdzie jest umiejscowiona?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    W naszych dieslach nie ma sondy. W katalizator ten zaraz za turbiną wkręcony jest czujnik temperatury, a rurka przy dpf idzie do czujnika różnicy ciśnienia który powinien być przy grodzi silnika przymocowany
    astennu lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2025
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1,9 MJET 150 km
    Rocznik
    2008
    Sprawdziłem dziś czujnik różnicy ciśnień DPF w programie fiat ecu scan. Przy wolnych obrotach wskazał 5 mBar natomiast przy obrotach 2800/min około 55 mBar, przy zapisie, że zatkanie filtra normalne, 61%, ostatnie wypalanie 290 km temu.

    Wskazania czujnika wydają się być w normie, sądząc po tym, co mówią na youtube.

    Co mogę w tym programie jeszcze sprawdzić, żeby posunąć diagnostykę do przodu. Uprzedzam, że nie znam się na tych korektach wtrysków, potrzebuję instuktażu.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    52
    Postów
    1,538
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Praktycznie w tym programie sprawdzisz wszystko.
    Sprawdź i porównuj oczekiwane wartości z realnymi w tym korekty wtryskiwaczy, ciśnienie CR, przepływ powietrza, temperaturę zasilanego powietrza, ciśnienie doładowania....
    Może tak jak opisał to kolega Iron64 masz rozwalony filtr i zatkany. Ale to łatwo sprawdzić jak po kolejnym wypaleniu od razu będzie zatkany na 30..40..50%.
    Jak sprawdzisz to wszystko i zrobisz test na przelew na zimnym i gorącym silniku będziesz wiedział więcej.
    Chwilowe spalanie tu raczej nic nie wnosi bo musiał byś mieć jakiś doświadczenie, że zawsze przy takich samych warunkach i temperaturze coś pokazywał a teraz pokazuje coś innego więc to nie tędy droga ale już porównanie wartości żeczywistego spalania z wyliczonym jak najbardziej tak! Tak samo jak korekty wtryskiwaczy dużo mówią o stanie układu CR...
    Ja mogę tylko szacować że problem jest po stronie układu paliwowego
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 03-11-2025 o 08:49
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    651
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ja to generalnie bym wtryskiwacze obstawiał, bo już tyle razy spotkałem się z tym, że regeneracja to tylko "regeneracja", że teraz ciężko mi uwierzyć w dobrze wykonana taką usługę. Albo inaczej, na palcach jednej ręki policzę dobrze zrobione regeneracje, a stanowią one może 5% max 10% całości. Straciłem zaufanie. Inna rzecz, że podobnie jest z turbinami, zwłaszcza jak ktoś szuka oszczędności na tej usłudze.
    lisekg lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2025
    Skąd
    Kraków
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1,9 MJET 150 km
    Rocznik
    2008
    Żeby temat nie umarł, narazie jeżdzę i obserwuję spalanie z baku. Dam znać, jak się to wszystko układa niebawem.


 

Podobne tematy

  1. zużycie paliwa
    Napisany przez duży na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2025, 13:03
  2. skrzynia 1.6 MJet 2008
    Napisany przez wik22 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-02-2022, 23:35
  3. Zużycie paliwa siena 1,4 lpg
    Napisany przez przemo33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 25-10-2011, 09:42
  4. ZUŻYCIE PALIWA 1,6 100 koni
    Napisany przez maciek.j na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-07-2011, 20:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl