Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree2lubi to!

Temat: Croma 2,4- rozrusznik, wymiana/demontaż  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006

    Croma 2,4- rozrusznik, wymiana/demontaż

    Witam

    czy ktoś z szanownego grona koleżanek i kolegów w Cromie wyjmował samodzielnie rozrusznik?
    jakieś porady? jak z dostępem?
    jakieś niespodzianki mogą mnie czekać? na co się przygotować? co lepiej mieć przed zabraniem się do wyciągania go?
    Pozdrawiam




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    250
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Witam znalazłem fotke rozrusznika, trzy śruby z ta górną moze byc utrudnione odkręcanie niezbędna nasadka z przedłużką.
    Na początek rozłącz klemy akumulatora

    rozrusznik croma 2.4.jpg

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    już wczoraj go wydłubałem.
    przypomniałem sobie, że przecież z działu download pobierałem eLerna. jest tam krótki opis jak wyjąć rozrusznik. niestety opis nie zgadza się przy naszych silnikach. jak ktoś ma kanał lub podnośnik to może by sobie poradził, choć z jedną śrubą byłby problem.
    jak zdjąłem osłonę pod silnikiem to okazało się że mogę sięgnąć tylko do jednej śruby. niestety jest tylko wąska dziura przez która można włożyć tylko jedną rękę. żeby sobie ułatwić zdjąłem wydech, przy okazji urwałem dwie szpilki.
    odkręciłem kable od rozrusznika, oczywiście najpierw zdjąłem klemy. dolna śruba od rozrusznika poszła łatwo. górna od strony grodzi, tu już dużo ciężej, trochę na czuja trzeba było kluczem celować. ręce cały czas w górze i szybko się męczą. w okolicach połowy gwintu musiałem zrobić przerwę. wyciągnąłem klucz i puściłem rozrusznik a tu niespodzianka, ten zaczyna spadać. już myślałem że w czoło dostanę, jednak śruba tylko do połowy była odkręcona i się zatrzymał. koś już wcześniej go wyciągał i odpuścił sobie 3 śrubę, przykręcił tylko na 2.
    po wyjęciu stwierdzam że od dołu nie ma szans na przykręcenie trzecie, nie wiem czy jest szansa na odkręcenie ostatniej.
    postanowiłem więc wyciągnąć akumulator, dolot od interkulera do kolektora dolotowego, przepustnicę i EGR. teraz jest już luźno od góry i spokojnie 2 górne od góry mogę przykręcić. przepustnicę i EGR oczywiście od razu wyczyściłem. postanowiłem również od razu wyciągnąć odmę/ separator oleju i też przelałem rozcieńczalnikiem epoksydowym. teraz będzie czysta i mam nadzieję że dzięki temu mniej oparów olejowych będzie szło na turbinę i do kolektora.
    rozrusznik dziś został poddany pełnej regeneracji, koszt 200 zł.
    teraz zostało wszystko poskładać.

    i jeszcze jedna mała ciekawostka
    u mnie siedział rozrusznik wyprodukowany, wyprodukowany przez mitsubishi.

    WP_20160309_009.jpg
    Pozdrawiam


  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    po długiej przerwie tematu z rozrusznikiem, chciałem uzupełnić wypowiedz. natchniemy informacją, że jeden z naszych kolegów z forum też się zabiera za regeneracje.

    trochę czasu minęło. auto odpala sporo lepiej niż przed regeneracją. od razu dało się zauważyć, stwierdzić na słuch, że rozrusznik kręci sporo szybciej.

    po wyjęciu rozrusznika, troszkę osprzętu silnika, który siedzi nad rozrusznikiem wykręciłem, z nadzieją że łatwiej będzie od góry przykręcić rozrusznik.
    za składanie również sam się zabrałem. nie było łatwo. trochę kombinowałem od dołu, trochę od góry ale wygrałem ta nierówną walkę.
    tak jak się spodziewałem najtrudniej było z górna śruba, tą od strony silnika. używając ponownie, tak jak przy odkręcaniu, nasadki z przedłużka/przedłużkami udało się złapać nakrętki na wszystkie śruby. samo dokręcanie ich to już była tylko kwestia czasu. niestety jest mało miejsca na obracanie kluczem. leżąc pod autem i trzymając ręce w górze, nie udało się za jednym podejściem nawet na jednej śrubie przykręcić nakrętki. gdybym miał to jeszcze raz rozbierać to najpierw kupiłbym jakąś małą wkrętarkę. jej użycie do odkręcania czy przykręcania znacznie by skróciło cały czas montażu/demontażu.

    na koniec musiałem jeszcze podkładać tłumik oraz rozebrany osprzęt silnika. urwane szpilki rozwierciłem i zastosowałem śruby z nakrętka.

    poniżej kilka zdjęć rozrusznika przed oraz po regeneracji
    WP_20160309_007.jpg WP_20160309_009.jpg
    WP_20160310_025.jpg WP_20160310_027.jpg
    Pozdrawiam


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    No właśnie bronie się rękami i nogami przed demontażem ale chyba będzie trzeba :/ akurat jak zapowiadają -10 ....

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Od przedwczoraj mam zamontowany w aucie rozrusznik po regeneracji. Stary poniżej -5 stC zacinał się. W ostatnim czasie raz nie odpaliłem w ogóle (pomimo przekręcenia kluczyka na rozruch). W inny dzień bendiks wyskoczył w czasie kręcenia. W ogóle od jesieni auto odpalało coraz gorzej (długo musiałem trzymać na rozruszniku bo nierówno startował). Po regeneracji kręci znacznie szybciej i odpala rewelacyjnie. Koszt samej regeneracji 160 zł.
    Wymontowanie rozrusznika z silnika 1.9 automat to tragedia. Dwóch mechaników męczyło się z demontażem ponad godzinę (z dostępem z góry i dołu). Ale zrobili to praktycznie bez demontażu innych elementów (przypuszczam, że jakby wyciągnęli od góry parę podzespołów - może było by łatwiej). Sprawdzali chyba z 10 różnych kluczy (problem z małym kątem obrotu śruby). Dostęp do górnych śrub rozrusznika jest bardzo trudny, zaś samych śrub praktycznie nie widać. Croma ma wysoką komorę silnika i z tego wynika trudność z dosięgnięciem do śrub rozrusznika. Krótko mówiąc dla amatora to zadanie może być bardzo trudne.
    Jak macie problemy z rozruchem silnika (przy nowym akumulatorze) to przyczyną może to być wolno kręcący rozrusznik. Dodam że u mnie jest przebieg jest 180 tyś km i może taki właśnie resurs ma rozrusznik w Cromach. Zapomniałem spisać jego danych z metki . Mechanik wspominał że chyba Boscha (czyli inny niż w 2,4)

    Mam jeszcze pytanie: czy ktoś próbował podpinać miernik napięcia pod świece żarowe w trakcie odpalania zimnego silnika? Czy w cromie jak kontrolka gaśnie to czy świece od razu przestają grzać? W Nissanie Sunny 1,7D grzały jeszcze przez chwilę po zgaszeniu kontrolki. Wtedy auto na mrozach lepiej odpalało.
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 06-01-2017 o 00:08

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Lucek_ Zobacz post
    Czy w cromie jak kontrolka gaśnie to czy świece od razu przestają grzać?
    Nadal grzeją

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Jaki może być czas grzania świec przy temperaturach 0, -10 i -20. Sprawdzał może ktoś?
    W Nissanie przy wyłączaniu grzania świec słychać było ciche pyknięcie stycznika. W Cromie jakoś nie słyszałem tego dźwięku.
    Dla Nissana te czasy to było ok 3, 6 i 10 sekund

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    w cromie centralka świec jest pod maską przy grodzi silnika także raczej nie usłyszysz z kabiny, ale przy obecnych mrozach u mnie na poziomie -10 kontrolka świec gaśnie po ok 8 - 10 s z "autopsji" wiem że świece jeszcze grzeją i po odpaleniu przez jakiś czas też

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    po długiej przerwie tematu z rozrusznikiem, chciałem uzupełnić wypowiedz. natchniemy informacją, że jeden z naszych kolegów z forum też się zabiera za regeneracje.
    rozrusznik przykręcany tak jak w stilo najgorsza śruba do odkręcenia ta pomiędzy silnikiem a rozrusznikiem ileż ja "zdrowasiek" powiedziałem jak ze stilo go wyciągałem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    A więc tak :
    najłatwiejsza droga do wymontowania rozrusznika w 2.4.

    klema minus out

    Pod auto, osłona out
    odkręcamy tylko jedną srubę trzymającą rozrusznik ( tą przy czujniku położenia wała) wystarczy przegub przedłużka małą i długa. Nie trzeba demontować wydechu.
    Idziemy do góry, to już koniec roboty od spodu
    Spuszczamy płyn chłodzący, węzyk do zbiorniczka i do buteleczki.
    Demontujemy zbiornik płynu, egra ( wpierw dwie sruby z gory 13 , potem 4 od kolektora (10) ) , oczywiście rozłączamy wiązki , przewody z odmy (jeden).
    Teraz akumulator podciśnienia out ( dwie nakretki 10) , i pięknie ukazuje się rozrucznik.
    Teraz odkręcamy przyłącze nakrętka 13, od zasilania z akumulatora, oraz nakretka 10 od bendixa.
    Zaczynamy od sruby schowanej pod nastawnikiem klap, tu sięe trzeba troszkę namęczyć i pokombinować, ale ja to odkręciłem w 15min, więc idzie.
    Od momentu odkręcenia akumulatora podciśnienia pracujemy "leżąc na silniku" klęczymy na przednim pasie bo inaczej nie da rady.
    Jako ostatn ią odkręcamy śrubę, ostatnią która pozostała i tyle , wyciągamy górą.
    Wyceniam robotę na ok 150zł.

    Powodzenia.
    p.s
    W celu łatwiejszego montażu, kupuję srubę ( ta co jest pod nastawnikiem klap) na typową z łbem sześciokątnym.

    Zachowanie w/w kolejności jest najbardziej optymalna, i nie da się pominąć np zbiorniczka płyny.
    nie chciałem go demontować i na oslep wszystko zdemontowałem, męcząc się strasznie, a i tak była potrzeba w końcy wywalenia plastikowego czorta.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no to sukces.
    ja też nie chciałem demontować osprzętu od góry i dłubałem od dołu a tam strasznie ciasno.

    montaż już będzie łatwiejszy

    robiłeś jakieś foty?
    Pozdrawiam


  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    nie robiłem, ale auto stoi rozbebeszone od góry, więc mogę pstryknąć przy montażu

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    no to kilka zdjęć po wyjęciu i śruba mniej problematyczna,
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    luk202 lubi to.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Przerabiał ktoś ten temat w 1,9 16V?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    opis do 1.9 16V, wyglada na to że będzie to spa w porównaniu do 2.4
    nie mniej za drugim razem w 2.4 to już też przyjemne i spokoje powinno być
    Dołączone pliki Dołączone pliki


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Boczek drzwiowy demontaż - Croma 194
    Napisany przez Sebulba na forum Croma
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-04-2021, 21:08
  2. Dach panoramiczny - demontaż panelu przy szybie w Fiat Croma
    Napisany przez kurdemamnick na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-08-2015, 17:54
  3. Demontaż kierownicy, wymiana na Abarth
    Napisany przez artex1987 na forum 500
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-08-2013, 23:20
  4. demontaż / wymiana gałki zmiany biegów
    Napisany przez bikerww na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 30-05-2012, 00:08
  5. [rozrusznik] Wymiana rozrusznika - jak sie zabrać do tego ?
    Napisany przez martinezz_pl na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2010, 21:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-2-4-rozrusznik-wymiana-demontaz-31961

gdzie znajduje sie rozrusznik fiat croma 1 9

wymiana lozysk rozrusznika croma

rozrusznik fiat croma 1 9 jtd 2010

wymiana rozrusznika fiat croma 2010r

demontaz rozrusznika fiat croma 2.4

gdzie jest rozrusznik w fiacie stilo

Ile kosztuje wymiana rozrusznika 1.9jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl