Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 8V
    Rocznik
    2006
    Nie sądze. Nie jestem ekspertem w tych sprawach, ale wydaję mi się że to oryginały. Płyta posiada wydrukowany nr serii, a na pudełku jest hologram.
    Tomek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Zapytam go.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Ja olej w skrzyni wymieniam co 30.000km gdyż wolę wydać kasę na profilaktykę i cieszyć się bezawaryjną jazdą. W moim mieście usługa wymiany dynamicznej oleju kosztuje 800 zł. Trzeba dodać, że na taką wymianę potrzeba ok 12 litrów oleju, który nie należy do tanich. Ponadto potwierdzam w serwisie Fiata twierdzą, że oleju się nie wymienia. Jednakże importerem tych skrzyń na polskę podobno jest opel i w serwisie opla nie ma najmniejszego problemu dostać filtr oleju do skrzyni.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał dolek Zobacz post
    Ja olej w skrzyni wymieniam co 30.000km gdyż wolę wydać kasę na profilaktykę i cieszyć się bezawaryjną jazdą. W moim mieście usługa wymiany dynamicznej oleju kosztuje 800 zł. Trzeba dodać, że na taką wymianę potrzeba ok 12 litrów oleju, który nie należy do tanich. Ponadto potwierdzam w serwisie Fiata twierdzą, że oleju się nie wymienia. Jednakże importerem tych skrzyń na polskę podobno jest opel i w serwisie opla nie ma najmniejszego problemu dostać filtr oleju do skrzyni.
    Hmm 30 tys. km... Czyli po 180 tys. km uzbiera się 4800 zł za serwis skrzyni... Drożej niż remont.
    To normalne, że filtr i wszystkie inne części są dostępne (kosz itd.).
    W przypadku awarii skrzyni np. po przebiegu 300 kkm, po naprawie nie zakłada się starego filtra i nie wlewa starego oleju.

    pzdr
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 08-09-2013 o 12:24

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    49
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    Witam,

    Dzisiaj odebrałem samochód z ASO. 2900 zł za rozrząd, klimatyzację i przegląd po 120 000 km. Skrzynia po diagnozie OK. Czy to prawda, że przeglądy robi się co 30 000 km lub raz do roku? W poprzednim samochodzie olej wymieniałem co 10 000km. Muszę też wymienić klocki i tarcze ale wycena na 2300 zł. Można to zrobić jakoś taniej?

    Pozdrawiam
    Piotr

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    38
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Hmm 30 tys. km... Czyli po 180 tys. km uzbiera się 4800 zł za serwis skrzyni... Drożej niż remont.
    To normalne, że filtr i wszystkie inne części są dostępne (kosz itd.).
    W przypadku awarii skrzyni np. po przebiegu 300 kkm, po naprawie nie zakłada się starego filtra i nie wlewa starego oleju.

    pzdr

    O każde auto dbam najlepiej jak potrafię i naprawdę wolę wydać kasę na wymianę oleju niż naprawiać skrzynię. Jeżeli nawet padnie po 200.000 km to przynajmniej nie będę miał do siebie żalu. Oglądałem już kilkaset aut w których ktoś olewał eksploatacyjne sprawy i wolę tego nie komentować. Co do wymian oleju w skrzyni tak doradził mi Marcin z Cinsoftu, który jest dla mnie autorytetem pod względem mechaniki Nikogo nie zmuszam ale warto podjechać do fachowców i u nich zaciągnąć języka. W silniku wymieniam co 10.000, a według instrukcji można co 30000 lub gdy komputer wywali komunikat, że olej jest zużyty ale osobiście takiego auta bym nie kupił. Wszystko wychodzi przy szczegółowej diagnozie. Pokaż mi olej, który utrzyma swoje właściwości tak długo.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Cytat Napisał PiotrL Zobacz post
    Witam,

    Dzisiaj odebrałem samochód z ASO. 2900 zł za rozrząd, klimatyzację i przegląd po 120 000 km. Skrzynia po diagnozie OK. Czy to prawda, że przeglądy robi się co 30 000 km lub raz do roku? W poprzednim samochodzie olej wymieniałem co 10 000km. Muszę też wymienić klocki i tarcze ale wycena na 2300 zł. Można to zrobić jakoś taniej?

    Pozdrawiam
    Piotr
    O matko, ale cię szarpnęło! Ile wyszedł sam rozrząd tzn. zestaw + robocizna? Może następnym razem znajdź jakiś konkurencyjny warsztat, bo myślę, że da się sporo taniej i bynajmniej nie myślę o panu Cześku z garażu. Klocki i tarcze taniej? Oczywiście, że można. Pytanie czy robisz to wszystko w ramach gwarancji, czy już po. Ja za tarcze Zimmermana i klocki Boscha zapłaciłem w sklepie ok. 500 zł, do tego 210 zł za wymianę tarcz i klocków, czyszczenie zacisków i ustawienie geometrii. I to wszystko w ASO. Przyjedz z tym do mnie, zarobię na pośrednictwie Nawet z daleka ci się opłaca!

  9. #23
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał dolek Zobacz post
    O każde auto dbam najlepiej jak potrafię i naprawdę wolę wydać kasę na wymianę oleju niż naprawiać skrzynię. Jeżeli nawet padnie po 200.000 km to przynajmniej nie będę miał do siebie żalu. Oglądałem już kilkaset aut w których ktoś olewał eksploatacyjne sprawy i wolę tego nie komentować. Co do wymian oleju w skrzyni tak doradził mi Marcin z Cinsoftu, który jest dla mnie autorytetem pod względem mechaniki Nikogo nie zmuszam ale warto podjechać do fachowców i u nich zaciągnąć języka. W silniku wymieniam co 10.000, a według instrukcji można co 30000 lub gdy komputer wywali komunikat, że olej jest zużyty ale osobiście takiego auta bym nie kupił. Wszystko wychodzi przy szczegółowej diagnozie. Pokaż mi olej, który utrzyma swoje właściwości tak długo.
    Między olewaniem "eksploatacyjnych spraw", a serwisowaniem zgodnie z zaleceniami producenta jest przepaść.
    Ja na Twoim miejscu miałbym żal do siebie gdybym wydał 5 tys. na olej w skrzyni, a skrzynia by padła po 200 kkm i... znów wydałbym kasę... na remont.
    30 000 km dla oleju w silniku to nie jest długo, tylko daleko (czasu nie odmierza się kilometrami). Jaki olej wytrzyma 30 kkm? Każdy long life (Selenia, Motul, Shell i inne).

    Rozumiem, że kupiłeś auto z udokumentowanymi wymianami oleju: w silniku co 10 tys. km, w skrzyni co 30 tys. km.
    Bo innego byś przeciez nie kupił.

    Wszystkie auta, kóre mam i małem serwisowałem zgodnie z instrukcją i są/były w znakomitej kondycji. Oczywiście można wymieniac olej co 1000 km i pewnie będzie to lepsze dla silnika niż wymiana co 10 000 km. ZAWSZE można zrobić coś lepiej. Instrukcja podaje jednak optymalne interwały. Skrzynia i silnik jąw mojej Cromie działa bez problemu - serwisowane zgodnie z harmonogramem z instrukcji.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez mrozek ; 11-09-2013 o 20:24
    ____________________
    Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Wszystkie auta, kóre mam i małem serwisowałem zgodnie z instrukcją i są/były w znakomitej kondycji. Oczywiście można wymieniac olej co 1000 km i pewnie będzie to lepsze dla silnika niż wymiana co 10 000 km. ZAWSZE można zrobić coś lepiej. Instrukcja podaje jednak optymalne interwały. Skrzynia i silnik jąw mojej Cromie działa bez problemu - serwisowane zgodnie z harmonogramem z instrukcji.

    Interwały z instrukcji sprawdzają się pod warunkiem, że auto jest eksploatowane w warunkach założonych przez producenta (czyt. idealnych). Nigdy tak nie jest. Stąd np. w autach z silnikami dpf zaimplementowano czujnik degradacji oleju. I w ten sposób z modelowych 30 000 km komputer zażądał wymiany oleju już po 15 000 km. Teoria teorią ale w praktyce zazwyczaj bywa inaczej.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    50
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał cromala Zobacz post
    Interwały z instrukcji sprawdzają się pod warunkiem, że auto jest eksploatowane w warunkach założonych przez producenta (czyt. idealnych). Nigdy tak nie jest. Stąd np. w autach z silnikami dpf zaimplementowano czujnik degradacji oleju. I w ten sposób z modelowych 30 000 km komputer zażądał wymiany oleju już po 15 000 km. Teoria teorią ale w praktyce zazwyczaj bywa inaczej.
    Producent zakłada przeciętne warunki eksploatacji. Z powodu coraz dłuższych gwarancji i odpowiednich umów z firmami leasingowymi nie może ryzykować problemów z autem. Dla eksploatacji auta w trudnych warunkach są wyjątki w harmonogramie.

    W Cromie nie ma czujnika degradacji oleju. Komputer oblicza teoretycznie poziom zużycia oleju bazując na pewnych danych. Bierze pod uwagę liczbę uruchomień silnika (w tym na zimno), liczbę wypaleń dpf itd. Wymianę oleju trzeba zapisać w komputerze auta i obliczenia zaczynają sięod nowa. Gdyby był tam czujnik, sam rozpoznałby nowy, świeży olej.

    pzdr

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2011
    Skąd
    Podbeskidzie
    Postów
    73
    Auto
    Croma 2.4 JTDm Emotion
    Rocznik
    2007/2008 FL ;)
    Cytat Napisał mrozek Zobacz post
    Producent zakłada przeciętne warunki eksploatacji. Z powodu coraz dłuższych gwarancji i odpowiednich umów z firmami leasingowymi nie może ryzykować problemów z autem. Dla eksploatacji auta w trudnych warunkach są wyjątki w harmonogramie.

    W Cromie nie ma czujnika degradacji oleju. Komputer oblicza teoretycznie poziom zużycia oleju bazując na pewnych danych. Bierze pod uwagę liczbę uruchomień silnika (w tym na zimno), liczbę wypaleń dpf itd. Wymianę oleju trzeba zapisać w komputerze auta i obliczenia zaczynają sięod nowa. Gdyby był tam czujnik, sam rozpoznałby nowy, świeży olej.

    pzdr
    OK, to samo miałem na myśli. Niech będzie algorytm degradacji oleju

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2013
    Skąd
    Koszalin
    Wiek
    49
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 2.4 200KM
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał cromala Zobacz post
    O matko, ale cię szarpnęło! Ile wyszedł sam rozrząd tzn. zestaw + robocizna? Może następnym razem znajdź jakiś konkurencyjny warsztat, bo myślę, że da się sporo taniej i bynajmniej nie myślę o panu Cześku z garażu. Klocki i tarcze taniej? Oczywiście, że można. Pytanie czy robisz to wszystko w ramach gwarancji, czy już po. Ja za tarcze Zimmermana i klocki Boscha zapłaciłem w sklepie ok. 500 zł, do tego 210 zł za wymianę tarcz i klocków, czyszczenie zacisków i ustawienie geometrii. I to wszystko w ASO. Przyjedz z tym do mnie, zarobię na pośrednictwie Nawet z daleka ci się opłaca!
    Cześć Cromala,

    Dzięki za email. Ta kwota mnie tak nie boli bo to jest brutto, więc 23% VAT odliczę a potem jeszcze dochodowy. Dodatkowo będę miał wpis w bazie VIN potwierdzający przebieg. Więc nie jest najgorzej Materiały rozrząd+ pompa to jakieś 750 zł, robocizna to jakieś 1000 zł, przegląd z materiałami 1200 zł. Co do hamulców to sprawdzałem ceny części i same tarcze do 2.4 MJT wychodzą powyżej 700 zł. do tego klocki i czujniki. Czyli za zestaw Boscha to jakieś 1100 zł.

    PS ostatnio musiałem zmienić komplet opon z Goodyear na Fuldę 235 R17. Na starych jazda wydawała mi się komfortowa ale na nowych to samochód płynie po drodze i jest przyklejony do asfaltu. Oczywiście na trasie bo w mieście to słyszę jak ten silnik się męczy.
    Ostatnio edytowane przez PiotrL ; 17-09-2013 o 21:52


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] Ciężko pracujący lewarek zmiany biegów
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-04-2013, 12:25
  2. [skrzynia biegów] Gałka dźwigni zmiany biegów
    Napisany przez Darlen na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-12-2012, 22:11
  3. [skrzynia biegów] dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez leonek79 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-12-2010, 08:09
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 09:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 16:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Croma automat zmiana biegow obroty

ile ubezpieczenie oc za crome 2.4

fiat croma 2.4 jaki olej do skrzyni

automat czuc zmiane biegow

jaki olej do jtd 2.4 200km

croma biegi

fiat croma 2.4 jtd skrzynia biegow

croma 2.4 ktory najlepszy

naprawa sterownika skrzyni fiat croma

olej do skrzyni automatycznej fiat croma 2 4

croma 2.4 skrzynia biegow

fiat croma 2.4 automat opinie

fiat croma 2.4 jtd automat opinie

przeglad cromy po 120000

punto ii plynna zmiana biegow

croma skrzynia 2.4 skrzynia olej

jaki olej do fiat croma 2.4jtd

fiat croma gdzie znajduje sie komputer skrzyni biegow

zmiana biegow czuc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl