Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez lodor

Temat: Croma 2.2 16v brak mocy po rozgrzaniu silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    08.2005

    Croma 2.2 16v brak mocy po rozgrzaniu silnika

    WItam,
    juz dluzszy czas sie borykam z problemem braku mocy po rozgrzaniu silnika. Problem wystepuje zarowno na PB i LPG. Wymieniona cewka, swiece,sprzeglo, ostatnio wyciety katalizator, bo skonczyl swoj zywot (P420). Na PB nie wyrzuca bledow powyzej 3000 obrotow, natomiast na LPG zdarzy sie wyrzucic blad P303 czyli wypadanie zaplonu na 3 cylindrze. Zaczelo sie od tego, ze calkowicie lub w 80% padla mi cewka (modul czy jak to sie nazywa). Wyrzucilo blad P300, na szczescie zdarzylo sie to okolo 1 km od domu i sie dowleklem, na jednym, gora dwoch cylindrach do domu. Samochod kopcil wtedy nie milosiernie. Wymiana modulu na NGK, dobra wszystko pieknie dziala, ale po rozgrzaniu silnika, a najczesciej po przejechaniu powiedzmy 6 KM albo po dluzszym staniu w korku, samochod nie wkreca sie powyzej 2000 obrotow na LPG, a na benzynie wkreca sie na obroty ale nie czuc wcale tych 147 KM.. z wydechu strasznie smierdzi benzyna, objaw juz wystepowal przed wycieciem katalizatora - myslalem, ze ustanie ale nie. Jakies pomysly? Sonda lambda? ECU? W tym roku wpakowalem juz w niego okolo 5000 zl, zastanawiam sie ile bede musial jeszcze..
    irekx5 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 październik 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    128
    Auto
    Croma 1.9 JTDm 150KM
    Rocznik
    05.2006
    A może nowa cewka jest walnięta? Sprawdzałeś z inną?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    08.2005
    Nie sprawdzalem, ale myslisz, ze po tygodniu by juz walnela? Druga sprawa o ktorej wczesniej zapomnialem napisac, po tych 6 km wywala, zazwyczaj zawsze w tym samym miejscu Hill Holder. Rano jak samochod postoi przez dzien, dwa niejezdzony ( stoi w ogrzewanym garazu ) to wyskoczy przy pierwszej probie odpalenia "excess radiator fluid temperature" po czym wskazowka idzie na 130 stopni i po chwili spada.
    Ostatnio edytowane przez lodor ; 27-11-2015 o 12:49

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2013
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    55
    Postów
    18
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2006
    Kolego, ELM, FES , jakiś programik chodzący z OBD bo Fesie nie ma silnika Cromy 2.2 benzyna i trzeba patrzeć co sie dzieje. Ja tak w ten sposób zdiagnozowałem lejace wtryskiwacze LPg. Easy OBD fajnie pokazuje pracę sond i korekty, z tego sie dowiesz jaką dostaje mieszanke na gazie a jaka na benzynie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Raczej sonda... Podjedź do jakiegoś gazownika to ci ją sprawdzi. Po samej analizie spalin można dużo wywnioskować - jak się mechanior zna

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Nic nie mówię, ale ile razy wymieniałem w czyimś aucie jedną cewkę (albo moduł na dwa cylindry jeśli taka była konstrukcja) tyle razy niedługo potem robiłem to samo tylko z kolejną cewką/modułem. Może ze 2-3 razy się udało, ale przeważnie jak pada jeden to niedługo potem następny. W swoim też tak miałem, ale byłem czujny i od razu kupiłem dwie cewki. "Zapasowa" pojeździła w bagażniku mniej więcej miesiąc, i dobrze że tam leżała bo druga cewka (stara) padła w środku nocy mniej więcej pośrodku zielonej plamy na mapie.

    Sprawdź podłączenia masy w komorze silnika - do bloku i do karoserii.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    4
    Auto
    Croma 2.2
    Rocznik
    08.2005
    Z cewka sprawa wygląda tak, że kosztuje 1000 zł, nie będę kupować 2, bo to spory wydatek. Po restarcie ECU, tj. po odlaczeniu kabli na 10 minut i ponownej adaptacji silnik odzyskał moc na PB, na gazie trochę gorzej. Ale nadal śmierdzi benzyna, mniej Ale śmierdzi. Muszę gdzieś jednak podjechać na diagnozę sondy, bo na kabelku od LPG dziwne wartości pokazuje, skacze od 0 do 0.89 i to na biegu jalowym.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    no więc sonda. Możesz ją odłączyć, najwyżej błąd wywali i będzie palić więcej Croma, ale problemy znikną - jak się znowu pojawią


 

Podobne tematy

  1. Croma 150km brak mocy na niskich obrotach
    Napisany przez hayzer na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 03-02-2016, 01:00
  2. fiat croma dpf brak mocy
    Napisany przez Mikołaj Barcz na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-12-2014, 22:05
  3. Fiat Croma 2.4jtd 20v. Dużo pali i brak mocy.
    Napisany przez Man2525 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-12-2014, 08:43
  4. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 20-02-2014, 21:24
  5. Croma 1,9 150 km 2006 Brak mocy przy ruszaniu.
    Napisany przez HARY WAWA na forum Croma
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post: 07-01-2014, 23:32

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niesprawna sonda lambda fiat croma 2.2 benzyna

fiat croma 2.2 forum katalizator

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl