Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 39 z 39
Like Tree16lubi to!

Temat: Croma 1.9jtd/M32 wymiana półosi, koniec trzęsienia raz na zawsze - TUTORIAL  

  1. #31
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Poszarpywanie, nierówna praca, czasami skoki obrotów w przedziale jaki podałeś - zabrudzony EGR. Kolega Bosch wspomniał o tym. Ja polecam Ci jeszcze poszukać informacji na ten temat na forum, było to już przerabiane, oraz opisane jak go można go wyczyścić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    39
    Postów
    4
    Auto
    Croma II 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Witam Panie i Panowie. Podepnę się do tematu półosi. Trzęsiawki dopadły także moją Cromę. Wymieniony został rozwalony krzyżak. Ze 3 m-ce był spokój i znowu to samo. Czuć bujanie autem już od bardzo niskich prędkości.
    Widzę, że jest tu poruszona kwestia półosi z Vectry C manualną skrzynią. Czy zgłębiał ktoś temat podmiany półosi z Vectry C z automatyczną skrzynią biegów do Cromy z automatem?
    Ja wyszukałem info, że skrzynia w Vectrze C i Cromie to AF40 produkcji Aisin. Z informacji zdobytych w necie wychodzi na to, że oplowska półoś lewa powinna pasować ponieważ zgadzały się ich wymiary (półoś lewa długość 590 mm, ilość zębów od strony skrzyni 27, ilość zębów od strony koła 30, średnica pierścienia uszcz. 54mm; Jest dostępny zamiennik firmy GSP 244080). Nie zgłębiłem jeszcze tematu półosi prawej (tej długiej). Może się ktoś wypowiedzieć na ten temat? Dzięki i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    27
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał DjIllusion Zobacz post
    Witam Panie i Panowie. Podepnę się do tematu półosi. Trzęsiawki dopadły także moją Cromę. Wymieniony został rozwalony krzyżak. Ze 3 m-ce był spokój i znowu to samo. Czuć bujanie autem już od bardzo niskich prędkości.
    Widzę, że jest tu poruszona kwestia półosi z Vectry C manualną skrzynią. Czy zgłębiał ktoś temat podmiany półosi z Vectry C z automatyczną skrzynią biegów do Cromy z automatem?
    Ja wyszukałem info, że skrzynia w Vectrze C i Cromie to AF40 produkcji Aisin. Z informacji zdobytych w necie wychodzi na to, że oplowska półoś lewa powinna pasować ponieważ zgadzały się ich wymiary (półoś lewa długość 590 mm, ilość zębów od strony skrzyni 27, ilość zębów od strony koła 30, średnica pierścienia uszcz. 54mm; Jest dostępny zamiennik firmy GSP 244080). Nie zgłębiłem jeszcze tematu półosi prawej (tej długiej). Może się ktoś wypowiedzieć na ten temat? Dzięki i pozdrawiam wszystkich serdecznie.
    Kolego też jestem szczęśliwym posiadaczem Cromy w automacie i nie tak dawno założyłem temat, w którym opisałem z grubsza co i jak podchodzi do wspomnianej przez Ciebie skrzyni. Zachęcam do przeczytania https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...atyczna-47864/

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2020
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    39
    Postów
    4
    Auto
    Croma II 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Tuleja96 dzięki wielkie kolego! Musiałem przegapić cały tamten temat. Na razie tylko lewą półoś będę wymianiał bo jo ona uległa awarii. Dam znać w tamtym temacie. Dzięki jeszcze raz.

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2015
    Skąd
    Sanok
    Postów
    30
    Auto
    croma
    Rocznik
    2005
    Witam wszystkich zainteresowanych podmianą półosi w skrzyni M32.
    Właśnie, korzystając w informacji tutaj zawartych zdecydowałem się w desperacji (3 krotna wymiana), zamontować długą półoś z Vectry. Moja niestety nie pasowała idealnie, nie mogłem swobodnie zamocować do skrzyni biegów obudowy łożyska, musiałem trochę rozwiercić otwory w obudowie, pozostałe elementy pasowały. Na dzisiaj przejechałem ok.4 tys km i wszystko jest ok. nawet odniosłem wrażenie, że jakby było trochę ciszej. Tych którzy się martwią skrzynią informuję, że biegi "wchodzą" płynnie, bez problemów. I jeszcze jedna uwaga w trakcie wymiany wylał się olej ze skrzyni i było tego sporo ja nie chciałem wlewać starego. Tak więc jeśli będziecie podmieniać półośki, to zaopatrzcie się w nowy olej w moim przypadku to Fusch.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    42
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Wymiana półosi nie ma nic do zmiany biegów.. Gratuluję decyzji i teraz ciesz się jazdą
    Ja już zapomniałem, że u mnie trzęsło

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Cytat Napisał franekbp Zobacz post
    Wymiana półosi nie ma nic do zmiany biegów.
    Podejrzewam że to chwilowy efekt zalania świeżym olejem.

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cześć,
    chciałem odświeżyć temat, osobiście mam problem w cromie z silnikiem 2.4jtdm, raz oddawałem do regeneracji i przez pewien czas było ok, ale problem powrócił, orientuje się ktoś jak ogarnąć te półosie w automacie ? z tego co się dowiedziałem to koszt regeneracji wynosi 700zł od sztuki, tyle, że pewnie temat powróci po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów.

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2021
    Skąd
    Brodnica
    Postów
    2
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM automat
    Rocznik
    2008
    Witam wszystkich, to mój pierwszy post. Jeżdze Fiat Croma 1.9 JTDM 16v 150KM automat AF40 2008. Od jakiegoś czasu walczę ze stukami prawdopodobnie pochodzącymi z luzu półosi lewej przy wejściu do skrzyni biegów. Objawia się to przy mocnym skręcie w lewo, zwłaszcza na rondach. Poza tym auto jedzie normalnie, płynnie przyśpiesza, jest cicho i komfortowo. Nawet przy dużych prędkościach ok 130 km/h. Wymieniłem lewą półoś kompletną która jest od Opla Vectry C i dalej to samo. Jeden mechanik mnie straszył że będzie skrzynia do wymiany bo wyrobione łożysko. Szukam pomocy kto i w jakich pieniądzach by sie wziął za to. U mnie w okolicy brak fachowców. Można powiedzieć że przeszukałem internet i dalej nic nie wiem. Podobno są jakies regulacje na łożysku od dyferencjału tam gdzie wchodzi półoś ale tego nie ogarnę. Pomożecie?


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. fiat Croma 1.9jtd krajowy
    Napisany przez siopek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-05-2016, 10:11
  2. Croma 1.9JTD
    Napisany przez Piotrek2000 na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 23-12-2015, 20:08
  3. Croma 1.9JTD 120HP, 2007,
    Napisany przez michasio na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2015, 12:05
  4. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-10-2014, 23:03
  5. Początek i koniec mojej przygody z Stiflonem 1,9JTD
    Napisany przez Bathory na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2014, 23:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9jtd-m32-wymiana-polosi-koniec-trzesienia-raz-na-zawsze-tutorial-47403

vectra c polos zamiana stronwymina lozyska podpory polosi croma https:fiatklubpolska.plcroma-446croma-1-9jtd-m32-wymiana-polosi-koniec-trzesienia-raz-na-zawsze-tutorial-474032

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl