Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez NovoSeven

Temat: Co stuka w zawieszeniu prawy przód  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007

    Co stuka w zawieszeniu prawy przód

    Witam może ktoś miał taką łamigłówek od jakiegoś czasu słyszę stukanie w przednie części auta (strona pasażera) wahacze nowe, gumy łącznika i łączniki przy naginaniu breszka nie wykazują zużycia, łożysko amorka przy bujaniu autem też ciche i od góry nie rusza się na boki(widok z komory silnika pod dekielkiem) . Ale dźwięk jest przy nierównościach słychać co jeszcze sprawdzić??? dodam że poduszka skrzyni wygląda ok przedniej nie widzę z powodu osłony silnika.
    Było Punto ELX 1.2 75kM
    Marea SX 1.6 16V 103kM w Lpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Jestem prawie pewny, że strzelił ostatni zwój sprężyny. Miałem podobnie. Raz stukało, brzęczało a raz nie. Szukałem i jeździłem dalej. Zrobiłem tak kilka kkm (byłem np w Chorwacji) i w diagnozie pomógł przypadek. Samochód stał prosto wszystko niby OK a nieraz wqurwiało. Tak czy owak sprawdź sprężynę.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał zawikox Zobacz post
    Ja u siebie przerabiałem stukające klocki hamulcowe. Sprawa prosta do zweryfikowania. Jeśli stuka na nierównościach delikatnie wciśnij hamulec. Jak przestanie to wiadomo
    miałem dokładnie tak samo, miesiąc się z tym bujałem, wystarczyło podgiąć blaszki na klockach, ale sprężynę też bym zweryfikował

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ze stukającymi klockami się nie spotkałem jeszcze, ale urwany kawałek sprężyny, który się tłukł o kołnierz amortyzatora już tak. Ja bym poszedł w tą stronę.
    Przy wymianie sprężyn, wymień poduszki od amortyzatora. Tak, tak, elementy zawieszenia wymieniamy parami. Jeśli sprężyna pękła, to one za jakiś czas też odmówią posłuszeństwa.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Stukające klocki to normalka. Kiedyś byłem na 2 poprawkach po wymianie klocków bo stukały.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    @NovoSeven

    A łożyska amortyzatorów kiedy były wymieniane? To wbrew pozorom bardzo delikatny element, a samo bujanie auta na boki często nie wykryje problemu z nimi.

    A jeśli np. przy skręconych przednich kołach podjeżdżasz na niewielką przeszkodę typu najazd na obniżony krawężnik, to stukanie jest wtedy słyszalne, czy nie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    85
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Zacznij od końcówki drążka stabilizatora. Pobujaj samochodem na boki, będzie słychać. Raz w roku wymieniam. Po wrocławskich dziurach trzeba. Konstrukcja samochodu (ciężki, wysoki, wąski) wymusiła zastosowanie grubego i sztywnego drążka stabilizatora, który tłumi kołysanie samochodu, przez co w dupę dostają końcówki. Koszt niewielki - ok 100 z wymianą za 1 stronę.

    Wysłane z mojego LG-H900 przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2015
    Skąd
    Sanok
    Postów
    30
    Auto
    croma
    Rocznik
    2005
    Witam,
    Miałem identyczny objaw, sprawdzanie tzw. brechą nic nie dawało. Pomogła wymiana gum stabilizatora przedniego.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Witam,
    Ja maiłem taki przypadek, końcówka (przegub) stabilizatora łączącego się z prętem stabilizatora miał luz w mocowaniu.
    Dokładnie otwór w pręcie był rozbity i końcówka mogła ruszać się w otworze. Stukało cholernie na nierównościach, dokręcenie na "chama" rozwiązało temat.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał NovoSeven Zobacz post
    Dokładnie skręcone koła i najazd na nierówności zawsze każdorazowo stuka

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Podniosłem auto prawa strona nic nie widzę, sprężyny przeguby wraz z podporą ok, gumy niby sztywne jedynie wymieniony wahacz 4 miesiące temu ma podejrzne łożysko gumowe (wahacz chińczyk Best Dell 340 za sztukę) jak zrobi się cieplej podniosę przód na podpory wtedy naprężenia powinny być mniejsze.

    A sprężyny z przodu masz oryginalne? Jeśli nie, to pewien typ sprężyn nieoryginalnych ma troszkę większą średnicę zewnętrzną i to sprężyny na nierównościach stukają o blachę komory błotnika. Zobacz na karoserii od środka błotnika, czy są delikatne obtarcia na blasze błotnika, pochodzące od zwojów sprężyn. Jeśli są, to "jesteś w domu".

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Biała
    Postów
    71
    Auto
    Croma 1.9 150 kM Multijet manual6
    Rocznik
    2007
    Witam Sprawa rozwiązana _ nie możliwe ale jednak powodem stukanie była poluzowana śruba poduszki wahacza tylna cześć wahacza ma wśrodeczku nakrędkę, która była odkrecona znać ślady kleju ale jednak ( wyczyściłem nowy klej zakreciłem) dziękuję za pomoc.
    zawikox lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Fiat marea czujnik abs (przód prawy)
    Napisany przez Piwotechnik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-09-2018, 16:42
  2. [K] Błotnik prawy przód do Bravo II 2009
    Napisany przez oxo na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-08-2017, 15:12
  3. Zablokowany pas bezpieczeństwa prawy przód
    Napisany przez kubus1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2016, 18:24
  4. Szyba do grande punto prawy przód 5d
    Napisany przez wandzel na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-06-2014, 14:15
  5. Błotnik prawy przód
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-02-2012, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446co-stuka-w-zawieszeniu-prawy-przod-45920

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl