Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Cięgno zmiany biegów  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Cięgno zmiany biegów

    Witam wszystkich,
    jako że dokupiłem do kolekcji kolejnego FIATa, tj. Croma II 1.9 JTD 120 KM 2010r., mam pytanie. Otóż wyrobił mi się "wodzik/cięgno zmiany biegów", przez co rusza się trochę lewarek i jest mała precyzja wbijania biegów. Orientowałem się w temacie i jest on dostępny wraz z linkami za ok. 400 zł, ale linki u mnie są sprawne. Czy występuje ten element jako część zamienna? Czy może ktoś z Was dobierał go z innego pojazdu?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Witam wszystkich,
    jako że dokupiłem do kolekcji kolejnego FIATa, tj. Croma II 1.9 JTD 120 KM 2010r., mam pytanie. Otóż wyrobił mi się "wodzik/cięgno zmiany biegów", przez co rusza się trochę lewarek i jest mała precyzja wbijania biegów. Orientowałem się w temacie i jest on dostępny wraz z linkami za ok. 400 zł, ale linki u mnie są sprawne. Czy występuje ten element jako część zamienna? Czy może ktoś z Was dobierał go z innego pojazdu?
    Też to przerabiałem, niestety samego wodzika nigdzie nie dostaniesz, tylko komplet. Podobno od pandy można dostać. Ja doszedłem do wniosku, że to trochę za droga zabawia - 400 zł plus wymiana, jakoś się pomęczę z nieprecyzyjnym lewarkiem. Ale jakbyś coś wiedział, miał patent na tanią naprawę, to daj znać.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Jestem już po zabiegu, elementem jak się okazało zamiennym, lecz nie do końca pasującym było Cięgło drążka zmiany biegów, model prawdopodobnie "HP721 253", pasujące do Citroena Berlingo. Pewności co do tego nie mam ponieważ dobrał mi je znajomy mechanik. Ważne jest aby średnica otworu była taka sama, jak w oryginale. Jedyna różnica to zbyt długi gwint, który należy skrócić o 6 mm, ale po tej operacji mimo wszystko tego gwintu zostaje ok 1 cm. Załączam zdjęcia, aby było widać różnice.
    EFEKT: bardzo precyzyjna zmiana biegów i zaoszczędzone ok. 380 zł Niestety lewarek podczas ruszania nadal się cofa z 1-2 cm, ale wygląda mi to na łożyska w naszej wspaniałej skrzyni M32.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    7
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Czołem , może ktoś podpowiedzieć jaki faktycznie jest element zamienny , mam problem bo zostałem na 2 biegu :-) i potrzebuję sprawdzonego już zamiennika. może ktoś podmieniał ? Oszczędność 400 Pln to faktycznie kuszące .Będę wdzięczny :-)

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    11
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Borykam się z podobnym problemem, mało precyzyjna zmiana biegów. Zwłaszcza z 1 na 2. Dalej jest OK. Nauczyłem się z tym żyć, ale widzę, że jest możliwość poprawy
    Czy ten element może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Ja odkąd kupiłem Cromę, też miałem problemy z nieprecyzyjną i oporną pracą wybieraka. Problem rozwiązałem kosztem kilku złotych i obecnie nie muszę się siłować z lewarkiem, ani szukać potrzebnego biegu. Zrobiłem to tak: zakupiłem w jednym ze sklepów budowlanych smar w sprayu o właściwościach penetrujących (nie mylić z WD40!) i regularnie, co kilka dni pryskałem nim przez rurkę w wybieraki, po czym starałem rozruszać mechanizm zmieniając na postoju biegi. Zdemontowałem też mieszek z lewarka i tam pryskałem sprayem w miejsce, gdzie linka wchodziła w oplot - i znowu rozruszałem zmieniając biegi. Po kilku takich seriach wszystko pracuje miękko.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    11
    Postów
    87
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Operacja niskonakładowa, będę musiał spróbować.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał klwsz Zobacz post
    co kilka dni pryskałem nim przez rurkę w wybieraki
    Przez jaką rurkę?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Zrobiłem aplikator podobny do tego:
    e9d4872f44938a4feedd3a981fc5.jpg
    Dobrze byłoby tę rurkę przedłużyć, łatwiej będzie się pryskać.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Tzn rurka jako przedłużenie aplikatora, rozumiem. A możesz zrobić fotkę tych wybieraków w którym miejscu psikałeś?
    Albo zaznacz na zdjęciu:



    Czy tak po prostu 'lałeś smarem' po całym z góry?
    Ostatnio edytowane przez Maxi ; 05-01-2017 o 12:09

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Maxi, nie przykładałem się zbytnio do smarowania mechanizmu znajdującego się na skrzyni biegów. W ramach testu popryskałem tam też, ale najlepsze efekty dało smarowanie cięgien- zarówno na ich początku (przy lewarku) jak i na końcu (czyli przy skrzyni). Najwięcej smaru wlałem w miejscu, gdzie linki wchodzą w oplot, z obydwu stron cięgien. Polecam pokombinować, jeśli po wlaniu sprayu w dane miejsce lewarek pracuje bardziej miękko, to powtarzać to aż do uzyskania zadowalającego efektu .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    A te cięgna przy skrzyni widoczne są z góry, czy trzeba z kanału?

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 czerwiec 2016
    Skąd
    k. Gdyni
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150
    Rocznik
    2007
    Dostęp jest łatwy po wyjęciu akumulatora i jego podstawy

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Puławy
    Postów
    7
    Auto
    croma
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Jestem już po zabiegu, elementem jak się okazało zamiennym, lecz nie do końca pasującym było Cięgło drążka zmiany biegów, model prawdopodobnie "HP721 253", pasujące do Citroena Berlingo. Pewności co do tego nie mam ponieważ dobrał mi je znajomy mechanik. Ważne jest aby średnica otworu była taka sama, jak w oryginale. Jedyna różnica to zbyt długi gwint, który należy skrócić o 6 mm, ale po tej operacji mimo wszystko tego gwintu zostaje ok 1 cm. Załączam zdjęcia, aby było widać różnice.
    EFEKT: bardzo precyzyjna zmiana biegów i zaoszczędzone ok. 380 zł Niestety lewarek podczas ruszania nadal się cofa z 1-2 cm, ale wygląda mi to na łożyska w naszej wspaniałej skrzyni M32.
    Niestety nie jest to element o podanym numerze katalogowym i posiada inną średnicę otworu na przegub kulowy - mechanik dobiera w dalszym ciągu

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Delikatne cofanie się lewarka przy ruszaniu w skrzyniach M32 będzie występować z racji budowy jej budowy. U mnie problemem była skorodowana końcówka cięgna i niestety musiałem zakupić nowe linki. Ale też po wymianie występuje czasami problem ciężko pracującego lewarka, zwłaszcza w upalne dni i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. W zimie jest spokój nawet jak przejadę kilkaset kilometrów. No i skończyły mi się już pomysły co może być przyczyną


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] Ciężko pracujący lewarek zmiany biegów
    Napisany przez sirk667 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-04-2013, 13:25
  2. [skrzynia biegów] Gałka dźwigni zmiany biegów
    Napisany przez Darlen na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-12-2012, 23:11
  3. [skrzynia biegów] dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez leonek79 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-12-2010, 09:09
  4. [skrzynia biegów] Nieprecyzyjna dźwignia zmiany biegów
    Napisany przez czif na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2010, 10:33
  5. [skrzynia biegów] zamarzające linki od zmiany biegów
    Napisany przez Marcin91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-11-2009, 17:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

linka lewarka fiat croma

wybierak croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446ciegno-zmiany-biegow-25897

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl