Witam.
Mam pytanie o Wasze doświadczenia z montażem chlapaczy przód/tył do Cromy. Montowal ktoś, ma jakiś wybrany model (być może z innego samochodu), które będą pasować i zgrabnie się prezentować?
Witam.
Mam pytanie o Wasze doświadczenia z montażem chlapaczy przód/tył do Cromy. Montowal ktoś, ma jakiś wybrany model (być może z innego samochodu), które będą pasować i zgrabnie się prezentować?
Cześć. Odpowiem Ci tak: jak miałem Stilona to zamontowałem i je miałem ale nie wyglądało to dobrze. Do Cromali nie będę bo to tak trochę oszpeci tak piękny samochodzik. Wielkiego pożytku z tego (tych chlapaczy) to raczej nie będzie bo Stilo czy z chlapaczami czy bez to był tak samo brudny. Moja opinia jest na NIE.
Daj sobie spokój z chlapaczami.
To na pewno nie będzie się zgrabnie prezentować, a w jakim celu chcesz je mieć?
Chlapacze w Cromie?
To nieprzyzwoite !
Jak zacząłem jeździć cromą to też zastanawiałem się nad montażem chlapaczy. Croma ma koła wysunięte poza obrys auta i rzuca błotem i breją na drzwi i tylny zderzak. Zawirowania powietrza powodują że błoto rozpylone zakleja tylną szybę w szybkim tempie. W końcu nie zamontowałem chlapaczy ze względów estetycznych. Ale temat pozostawiłem otwarty. Jakby ktoś miał cromę z chlapaczami to chętnie obejrzałbym zdjęcie.
Właśnie chodzi mi szczególnie o przód samochodu i właśnie kamyki, błoto breja które znajdują się na blotniku + drzwi.
a mnie interesowałyby jakieś minimalistyczne chlapacze tylko po to, żeby progi przed kamykami ochronić. Niestety w Lybrze tego nie założyłem i po jakimś czasie kamyki pocięły lakier, a potem zaczęła się ruda wkradać. Skończyło się na remoncie progów (no i ja jestem winny, bo nie dopilnowałem w porę i nie zabezpieczyłem jak się złego zaczynały początki...)
Pozdrawiam
Toper
Wiesz, nie pamiętam, aby ktokolwiek na forum skarżył się na rudą na progach, a są tu również auta starsze. Może nie wspominali o tym, ale według mnie nie jest to masowy problem Może warto zabezpieczyć auto w profilach zamkniętych.
Według mnie croma będzie słabo wyglądała z chlapaczami, ale oczywiście do Ciebie należy wybór.
Na progi na przód czy tam tył można nakleić taką specjalną grubą przeźroczystą folię i będzie gites malina.
U mnie chlapacze narobił więcej szkód niż pożytku, dlatego wywaliłem lakier poprawiłem i naklejilem folje. Wolę mieć auto uwalone niż poobdzierane
Kolego MichalStilo. Mógłbyś wyjaśnić jakie szkody zrobiły u Ciebie chlapacze?
Nie ma problemu kolego już wyjaśniam, jako że z tyłu mocowane do plastikowego zderzaka to szkoda nie wielka bo tylko wcielenia od śrub mocujących ale ciągle przycieranie przy komplecie pasażerów irytujące, amino chlapaczy to i tak tył uwalony, żadnych zmiam czy były czy nie było chlapaczy.Z przodu to tragedia obtarty lakier pod chlapaczami i cały syf zgromadzony w nich to porażka spowodowała pojawienie się rude, ofszem drzwi mniej uwalone ale progi i tak dostawaly swoje jak i bez chlapaczy. Chlapacze oryginale bo inne nie pasują, z tego co wiem to do croma to tylko na tył były oryginały i tylko croma przed liftem i bardzo dobrze że nie ma bo to dziadostwo, koledzy mówili że trzeba było podklejic folje żeby nie obtarty ale tak to nic nie daje folie też potrafią przedrzeć, lepiej sama folje na zdrowy lakier nakleic, są specjaliści co oklejanie auta taka folia, kuzyn mojej żony tak zrobił z swoją alfa 159,czyli całe błotniki przednie cała maskę, drzwi oporowy w dół po tylni zderzak, auto uwalone ale po umyciu jak nowe z salonu, a żeby zobaczyć folje trzeba się dobrze przyjrzeć. Pozdrawiam
Jeśli chodzi o folie, to macie jakieś sprawdzone model, taki który jest już przycięty, czy trzeba samemu wycinać, czy może jest już jakiś gotowy szablon?
Byłem kilka dni temu na nartach, odległość 50 km od domu. Auto przed wyjazdem było czyste. Przy wyciągu (na odc ok 2 km posypano drogę solą z żużlem piecowym (bardzo skuteczne bo szybko topi się śnieg od słońca, dośc popularne w naszych stronach). Niestety przy wyciągu nie było jak otworzyć tylnej klapy. Croma była usyfiona najbardziej z wszystkich aut na parkingu. Jak ktoś twierdzi że nie trzeba w Cromie chlapaczy to niech obejrzy zdjęcia, może się przekona że jednak trzeba. Nie wiem co jest grane ale za Cromą musi robić się wir, jaki nie robi się za innymi autami. Wir który rzuca błoto na tylną klapę auta. Dodam że niektóre nowsze auta nie miały chlapaczy i błota było niewiele. Zastanawiam się co jest przyczyną takiego ukierunkowania strumienia powietrza za autem? Podobny problem jest z rzucaniem błota z przednich kół na drzwi.
_Błoto_1.jpg
Felgi Opla nie są kompatybilne z Fiatem stąd takie zawirowania aerodynamiczne
Felgi wskazują z jakiej firmy jest dolna połowa Cromy
Ps. Myslę nad takimi chlapaczami: http://allegro.pl/chlapacze-gumowe-f...649443871.html
Ciekawe czy rzeczywiście pasują do profilu progów cromy?
Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 13-01-2016 o 22:59