Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree5lubi to!
  • 1 przez TMK
  • 1 przez Maxi
  • 2 przez bronx
  • 1 przez bronx

Temat: Chip Tuning  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    32
    Postów
    49
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006

    Chip Tuning

    Koledzy naszła mnie myśl założenia małego chip'a do cromki. Przesyłam Wam dwa linki do takich zabawek. CHIP BOX OBD FIAT CROMA 194 2.4 JTD MULTIJET 200KM (5135632251) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ChipTuning Chip FIAT CROMA 2.4 JTD 200 KM +35KM (5111150122) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Jedna jak i druga zabawka jest z tej samej firmy tylko dla czego mniedzy jedna a drugą zabawką jest taka różnica cenowa a robią to samo...
    Wszystko na stronie jest ładnie opisane prawda ? Lecz zastanawia mnie kilka rzeczy. Czy po montażu takiej zabawki nie siadzie szybciej skrzynia auto. turbina wtryski uszczelki lub inne rzeczy ? Co o tym myślicie ? Czekam na Wasze zdanie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Nikt poważny nie używa boxów w starych autach. Jedź do tunera, sprawdzi kondycję fiata, parę razy hamownia i będziesz miał dostosowaną mapę do swoich wymagań.
    Abramsik lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Nikt poważny nie używa boxów w ogóle.
    Capsel lubi to.

  5. #4
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Nie do końca. Znam przypadki gdy auta są w leasingu lub z innych powodów nie można grzebać w komputerze i zakładają pudełka. Niestety ich sposób działania jest daleki doskonałości i zarzynają silnik.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Dobra po pierwsze hamownia nie jest potrzebna, uważam że na hamowni potwierdzamy a logujemy auto w ruchu. Nie tu dyskusja na to
    Po drugie koledzy dobrze piszą zapomnij o boxie i to jeszcze w 2.4 automacie.
    Może chaotycznie to opiszę.
    Box dla aut nowych, na gwarancji gdzie dłubnięcie w sofcie= utrata gwarancji.
    Box nie zmienia parametrów mapy, box oszukuje czujniki.
    Czyli np rail zmierzony jest 500 bar, box daje do ecu ze jest tylko 300
    Inny np. przepływka mierzy 8000mg air a box podaje 1300mg etc.

    I teraz Ty masz automat 2.4 tam prawie wszystko jest na granicy.
    Skrzynie jest do 440Nm, ecu trzyma 400Nm. Tu trzeba w ecu podnieść delikatnie na 420-430Nm.
    Dobrze uaktywnić limitery 1,2 biegu.
    Podniesc doładowanie, pedał gazu.
    Ręcznie podziałać i wiedzieć trzeba gdz i jak., a dlacego ??
    Bo w tej skrzyni polecą ci kosze jak je przegwałcisz.
    Mam nadzieję że rozjaśniłem co i jak
    Capsel i Abramsik lubią to.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego bronx wreszcie ktoś opisał dodatkowe czynności przy chipie rydwanu z automatem. Mnie po głowie chodzi lekki chip i podniesienie szczególnie momentu a przy okazji mocy (docelowo do ok. 170 KM i 380 -390 Nm). Skrzynie aut. w 2,4 i 1,9 są takie same więc wnioskuje że podniesienie szczególnie niutków w zakładanym przeze mnie zakresie nie będzie szkodliwe dla skrzyni. Jeśli możesz rozwiń kwestie uaktywnienia limiterów 1,2 biegu, podniesienia doładowania i reg.(?) pedalu gazu.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    To się należy pytać a nie czekać na przypadkową zbieżność tematów
    Nie bardzo rozumiem co odemnie oczekujesz?
    Chodzi o to aby nie szaleć w 2.4 bo nie ma z czym za bardzo, w 2.4 można poprawić płynność ale jak pisałem, ja max 30Nm.
    W 1.9 można troszkę poszaleć, sam zauważyłeś że skrzynie są te same i można dać mu ładnego Newtona , ale ... półosie też muszą to przenieść
    W celu ochrony koszy można uaktywnić limiter 1,2 biegu po co przy 3000 na 1 biegu masz miec 400Nm?Nie widzę sensu.
    Boost podnosimy aby miec wieksze doładowanie = newton i wiecej powietrza do spalania bez dymu, tak w telegraficznym skrócie. Oczywiście nie da się zrobić 2.5 bara od 1900rpm.
    Zmieniamy mapę sterowania gazem aby kick down odbywał się np dużo szybciej. Należy podnieć raili troszeczkę bo ładniej rozpylimy mieszankę.
    Zatkac egra i wywalić dpfa . Samo wywalenie DPF- ino poprawne wywalenie, powinno być odczuwalne na +.
    I dodatkowo pozmieniać troszkę limiterów które auto trzymają

    Masz ASB więc czegoś brakuje i można od 2000 ładnie utrzymać moment a potem podnieść moc
    Z tym że zaś ten ASB nie ma knefla sport i nie wykorzysta się tak tego jak w manualu, no chyba ze tiptronikiem będziesz wachlować ale wątpię

    To co podajesz to rozsądne parametry
    Abramsik lubi to.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Mądrego to i dobrze posłuchać (poczytać znaczy) Wielkie dzięki.
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Z tym że zaś ten ASB nie ma knefla sport i nie wykorzysta się tak tego jak w manualu, no chyba ze tiptronikiem będziesz wachlować ale wątpię
    To jest wątpliwość, przez którą do tej pory nie zrobiłem tego chipa. Zrobić i niewiele poprawić w subiektywnym odczuciu to słabe. Muszę podjechać do magików ( Chip tuning, podniesienie mocy, usuwanie filtra dpf, filtr cząstek stałych tam to zamierzam zrobić) i popytać co i jak także z opisywanymi przez Ciebie kwestiami. Patrząc na samochody, które tam widziałem to sprawa ASB nie powinna byc dla nich problemem. Tak czy owak jeszcze raz dzięki.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Rudnik nad Sanem
    Wiek
    32
    Postów
    49
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2006
    Dzięki Koledzy bardzo dokładnie i dobrze wyjaśniliście mi co myślicie na ten temat

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał bronx Zobacz post
    Dobra po pierwsze hamownia nie jest potrzebna, uważam że na hamowni potwierdzamy a logujemy auto w ruchu. Nie tu dyskusja na to
    Po drugie koledzy dobrze piszą zapomnij o boxie i to jeszcze w 2.4 automacie.
    Może chaotycznie to opiszę.
    Box dla aut nowych, na gwarancji gdzie dłubnięcie w sofcie= utrata gwarancji.
    Box nie zmienia parametrów mapy, box oszukuje czujniki.
    Czyli np rail zmierzony jest 500 bar, box daje do ecu ze jest tylko 300
    Inny np. przepływka mierzy 8000mg air a box podaje 1300mg etc.

    I teraz Ty masz automat 2.4 tam prawie wszystko jest na granicy.
    Skrzynie jest do 440Nm, ecu trzyma 400Nm. Tu trzeba w ecu podnieść delikatnie na 420-430Nm.
    Dobrze uaktywnić limitery 1,2 biegu.
    Podniesc doładowanie, pedał gazu.
    Ręcznie podziałać i wiedzieć trzeba gdz i jak., a dlacego ??
    Bo w tej skrzyni polecą ci kosze jak je przegwałcisz.
    Mam nadzieję że rozjaśniłem co i jak

    Gdzieś już też czytałem że w skrzyni AF40 pada głownie kosz 1C. Zgłębiam sobie temat tuningu 1.9JTD 150 KM, wydaje mi się że podniesienie mocy do 180 KM samym programem byłoby OK.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Nie o samą moc idzie, a bardziej o rozsądne Newtony. A ten kosz i tak pada najczęściej, bo to zależy od częstotliwości używania i no butowania niestety. Ale, rozkminka co pada najczęściej, gdy jeszcze to coś nie padło jest trochę bez sensu uważam.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 

Podobne tematy

  1. DPF EGR I CHIP tuning
    Napisany przez vtec.szczecin na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-10-2016, 12:13
  2. Chip tuning
    Napisany przez Croma 08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 22-01-2016, 21:43
  3. Chip tuning
    Napisany przez salem-kosmetyka na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 17-03-2015, 22:41
  4. chip tuning ?
    Napisany przez Mariusz_91 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-06-2014, 14:35
  5. Chip tuning
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-04-2012, 20:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma 2.2 tuning

Podniesienie mocy 2.4 jtd Croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl