No i do kolekcji nowa usterka.Brak prawego stopu.Żarówka dobra,bezpieczniki także.Na desce komunikat o usterce i świcąca kontrolka.
Może kogoś już to spotkało?
No i do kolekcji nowa usterka.Brak prawego stopu.Żarówka dobra,bezpieczniki także.Na desce komunikat o usterce i świcąca kontrolka.
Może kogoś już to spotkało?
Nie ma na kablu prądu.A gdyby pociągnąć kabelek od prawego światła?
Może gdzieś się ten kabel uszkodził,przełamał,zagiął
U mnie nie ma oby dwóch stopów dolnych. Działa tylko górna listwa. Wszystkie żarówki i bezpieczniki są OK. KOmputer mi nie wykazuje błędu. Mam zrobione obejście z przekaźnikami aby działały STOP, lecz to tylko zastępcze wyjście z sytuacji. Jak do tej pory nikt nie potrafił mi pomóc
Ktoś się spotkał z podobnym problemem? Właśnie straciłem światła stopu. Trzecie światło działa poprawnie. Żarówki i gniazda ok. Wywaliło mi komunikat o braku świateł na desce.
Nie ma natomiast zmian napięcia na przewodach od stopu.
Kilka tygodni temu montowałem czujniki parkowania i podłączałem się pod wsteczny. Możliwe, że coś naruszyłem, ale rozebrałem całą instalację i próbowałem przejść wiązką aż do komputera, ale nie znalazłem defektu. Ma ktoś jakiś pomysł?
Trzecie światło działa bezpośrednio: tzn - przełącznik stop włącza 3-ci stop.
Natomiast żarówkami w lampach struje BC (Body Computer). Jak nie ma błędów sprawdź włącznik pedału hamulca.
Możesz sprawdzić MESem działanie lamp STOP (sprawność obwodu).
edit: dwie żarówki STOP w lampach to dwa osobne obwody, mało prawdopodobne uszkodzenie obydwu obwodów.
Ostatnio edytowane przez Zbir ; 04-08-2017 o 01:05
No dobra. W MES wyrzuciło mi "kilka" błędów. Niestety nie wszystko udało mi się sprawdzić.
Z body:
03.JPG
i pozostałe:
01.JPG02.JPG
Próbowałem wymusić zapalenie świateł stopu, ale bez efektu. Co ciekawe, test lewego stopu przeszedł pełny, chociaż bez efektów. Natomiast prawy od razu rozłączało.
Poza tym, do wybory miałem również test "bezpiecznika światła stop", który był oznaczony jako wyłączony. Z tego co piszecie, nie ma jakiegoś oddzielnego bezpiecznika dla świateł stop.
Odkręciłem osłonkę nad pedałami. Chiałem dostać się do tego czujnika, ale nie będzie to prosta sprawa. Ciężki dostęp, a póki co nic tam nie widzę.
Szybko wygooglowałem ten B1032, ale nic ciekawego nie znalazłem.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Wyciągnąłem czujnik pedału hamulca, ale wygląda na sprawny. Z tego co czytałem, to od niego leci wiązka za listwę trzeciego stopu, a ona działa prawidłowo.
Z czujnika hamulca idzie też sygnał do BC i to on zapala żarówki STOPu. Możliwe przyczyny:
1. uszkodzona lub niewłaściwa żarówka -do sprawdzenia w pierwszej kolejnosci
2. przerwa lub zwarcie do innego przewodu, masy lub plus 12V
3. uszkodzony BC
Poprawność działania włącznika stop możesz sprawdzić naciskając pedał hamulca i odczytując jego stan w MES.
Wiązka do żarówek STOP idzie ze złącza E pin 32-lewy stop 22-prawy stop
BC.jpg
Dzięki za odpowiedź.
Ad1. Żarówki podmieniałem na te same ze świateł wstecznych, a one działają prawidłowo. Poza tym, czy w przypadku przepalenia jednej z nich odłączyłoby oba obwody?
Ad2. Ciężko to zweryfikować, bo przewodu idą grubą wiązką aż do body. Starałem się prześledzić odcinek aż do body, ale nic nie znalazłem. Nawet na chwilę nie odpaliło żarówek przy ruszaniu przewodów i wtyczek, chociaż nie wiem, czy i tak by ich bc nie blokował do ponownego zapłonu. No i znowu odciełoby oba obwody gdy jeden jest przerwany?
Ad3. By było więcej objawów, prawda?
MESa dopiero poznaję. Dzisiaj pierwszy raz miałem styczność, więc nie wszystko wiem gdzie znaleźć, ale robiłem test BC i samo naciśnięcie pedału prawidłowo wyświetla "załączone”. No ale trzeci stop też działa i to może z czujnika hamulca leci.
Sprawdzenie świateł lewego i prawego stopu wygląda tak, że lewy się wykonuje, chociaż nic się nie zaświeca, Ani też nie słychać żadnego załączania. Natomiast prawego nie mogę sprawdzić bo od razu zwraca błąd. Czy jeśli to byłby to prawy, to odciełoby oba obwody?
Eeeee a nie ma czasem na stop dwu włuknowych? Na wstecznym masz na pewno jedno włukno.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Hmm... Nie zauważyłem. Ale wtedy chyba bym jej nie wkręcił, bo by ją wypychało. A podmiankę sprawdzałem profilaktycznie, bo żarniki są ok.
No i dalej będę się upierał, że padł by jeden obwód, a nie od razu dwa.
Na anglojęzycznych stronach czytałem, że jak nie mieli jednego światła, to wymieniali żarówkę.
Masz po prostu dwie awarie. Wiązki do lamp lewej i prawej idą odpowiednio w lewym lub prawym progu.
Jak zauważył Szuszu żarówki maja być dwuwłóknowe P21/5W - w karoserii. W klapie są wsteczne i przeciwmgielne.
Jak masz możliwość po odłączeniu klemy masy akumulatora wypnij złącze E i zmierz omomierzem pin E32-lewy stop i E22-prawy stop do masy. Po wyjęciu żarówek ponowny pomiar.
Mała aktualizacja.
Przy dociskaniu złącz przy BC jedna wiązka mi wyskoczyła. Wywaliło mi kupę błędów w MESie, więc by nie robić bałaganu wszystkie je usunąłęm.
No i póki co wszystko wróciło do normy. Kontrolka zniknęła, a stopy zaczęły świecić.
Jeżdżę tak od wczoraj i na razie jest spokój. Jak wyskoczy znowu, to będę mierzył BC.
Zakładam, że nie była to luźna wtyczka, tylko BC coś namieszał i potrzebował odświeżenia.
Dam znać czy coś się z rozwinęło.
Dzięki wszystkim za pomoc.