Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2022
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008

    Brak mocy przy zmianie biegu

    Witam Forumowicze,
    Poszukuję pomocy w temacie braku mocy po zmianie biegu z 4 na 5. Autem lekko potelepie, powoli wchodzi na obroty i dopiero po osiągnięciu 2200 obr. zaczyna jechać. Turbina przyzwoicie pracuje na każdym biegu, startuje od 1800-1900obr. Problem w trasie przy zmianie biegu j.w i tylko przy tej redukcji.
    Niby turbo sprawdzone i jest ok, egr wypięty, wtrysk na 1 zaworze wymieniony, czasem lekko podymi na biało, ale to wina jazdy miejskiej. Komputer nic nie wykazał, nie wywala żadnych błędów.
    Proszę o pomoc, bo mechanicy chcą mi "składać ten wóz na nowo" za cenę nowego lexusa...
    Dzięki za każdą wskazówkę



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Brak informacji czy skrzynia automat czy manual, zakładam że manual, bo automat ma takie zachowania na innych biegach. Więc automat czy manual?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Nie jest możliwe aby tylko pomiędzy 4/5 biegiem był problem z mocą!

    Jeżeli silnik ma za małą moc do 2000 obr/min to EGR jeżeli do 2700 obr/min to turbina.
    Jeżeli kopci na biało to należy sprawdzić kompresję na wszystkich 4 cylindrach bo być może zaciągną klapkę "wirową" pod zawór i jest tam masakra a zawory i głowica jest do wymiany (pytanie czy miał usunięte klapki czy też nie?)
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2022
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cześć, manual. Raczej sprawny, bo chodzi raczej płynnie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cześć, problem wystąpił w zeszłym roku na zakopiance. Podjazd pod górkę dramatyczny, brak mocy, traktory miały lepsze osiągi. Straszne telepanie jakby od silnika (od strony pasażera)… lekkie dociskanie gazu i powoli, powoli wchodził na wyższe obroty. Sytuacja się normowała przy 2400-2500 obr. Po każdej zmianie biegu na niższy lub wyższy taka sama sytuacja (zjazdy były mniej ekstremalne,bo wóz się toczył i to ratowało sytuację). Na St. Diagn.sprawdzili mi co mogli i brak problemu z zawieszeniem itp. Powrót do domu był równie koszmarny. Od tego czasu zrobiłem:
    Wymiana filtrów
    Czyszczenie przepływomierza
    Podpięcie pod komputer (brak jakichkolwiek błędów)
    Wymiana półośki
    Sprawdzenie szczelności wszystkich dolotów, weryfikacja połączeń (warsztat)
    Diagnostyka ciśnienia na zaworach
    Wymiana wtrysku (na regenerowany)
    Wywalenie EGR i przeprogramowanie

    Po wymianie wtryskiwacza sytuacja troszkę się poprawiła, Cromka odzyskała trochę wigoru, ale pozostał ten problem ze zmianą z 4 na 5 bieg. Dalej lekko rzuca autem. Turbina łapie od 1800-1900 obr.tylko ma problem między 4-ą a 5-ą.
    Spaliny ani białe, ani czarne. DPF jest, wypala się co ok 600km. Najechane 292k. Dwumas raczej w normie, lewarek zmiany biegu nawet nie drga. Spalanie w mieście 10,2 (z EGR było 9,8-10l.)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Brak informacji czy skrzynia automat czy manual, zakładam że manual, bo automat ma takie zachowania na innych biegach. Więc automat czy manual?
    Manual

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie jest możliwe aby tylko pomiędzy 4/5 biegiem był problem z mocą!

    Jeżeli silnik ma za małą moc do 2000 obr/min to EGR jeżeli do 2700 obr/min to turbina.
    Jeżeli kopci na biało to należy sprawdzić kompresję na wszystkich 4 cylindrach bo być może zaciągną klapkę "wirową" pod zawór i jest tam masakra a zawory i głowica jest do wymiany (pytanie czy miał usunięte klapki czy też nie?)
    Cześć, problem wystąpił w zeszłym roku na zakopiance. Podjazd pod górkę dramatyczny, brak mocy, traktory miały lepsze osiągi. Straszne telepanie jakby od silnika (od strony pasażera)… lekkie dociskanie gazu i powoli, powoli wchodził na wyższe obroty. Sytuacja się normowała przy 2400-2500 obr. Po każdej zmianie biegu na niższy lub wyższy taka sama sytuacja (zjazdy były mniej ekstremalne,bo wóz się toczył i to ratowało sytuację). Na St. Diagn.sprawdzili mi co mogli i brak problemu z zawieszeniem itp. Powrót do domu był równie koszmarny. Od tego czasu zrobiłem:
    Wymiana filtrów
    Czyszczenie przepływomierza
    Podpięcie pod komputer (brak jakichkolwiek błędów)
    Wymiana półośki
    Sprawdzenie szczelności wszystkich dolotów, weryfikacja połączeń (warsztat)
    Diagnostyka ciśnienia na zaworach
    Wymiana wtrysku (na regenerowany)
    Wywalenie EGR i przeprogramowanie

    Po wymianie wtryskiwacza sytuacja troszkę się poprawiła, Cromka odzyskała trochę wigoru, ale pozostał ten problem ze zmianą z 4 na 5 bieg. Dalej lekko rzuca autem. Turbina łapie od 1800-1900 obr.tylko ma problem między 4-ą a 5-ą.
    Spaliny ani białe, ani czarne. DPF jest, wypala się co ok 600km. Najechane 292k. Dwumas raczej w normie, lewarek zmiany biegu nawet nie drga. Spalanie w mieście 10,2 (z EGR było 9,8-10l.)

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Nasuwa się jeszcze pytanie przy jakiej prędkości następuje ta zmiana?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2022
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Nasuwa się jeszcze pytanie przy jakiej prędkości następuje ta zmiana?
    Ok. 2500 obr.,bo przy niższych obrotach spadek mocy jest dramatycznie odczuwalny. Nie pamiętam dokładnie ale coś ok. 75-85 km/h.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jeździsz czasem w pełnym zakresie obrotów silnika? Do tzw odcinki.
    Cytat Napisał LarryMullen1975 Zobacz post
    Turbina łapie od 1800-1900 obr.
    Wydaje mi się, że trochę za późno. U mnie czuć ją przy 1400-1500.
    Do sprawdzenia osprzęt odpowiedzialny za turbinkę, czujniki, węże, pompa, gruszka, zawór overboost...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Tu jest potrzebna kompletna diagnostyka, bez tego to będziemy wróżyć niemal z fusów. Dla mnie to sprzęgło, lub wtryskiwacze.
    Trzeba sprawdzić korekty wtryskiwaczy. Ale, sprzęgło jak dla mnie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2022
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Jak kupiłem Cromkę to turbo łapało od 1600obr i szła tak, że wbijało w fotel. Co do pełnych zakresów obrotów i odcinki - zapytam może głupio(ale szczerze) - co to znaczy?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał iron64 Zobacz post
    Tu jest potrzebna kompletna diagnostyka, bez tego to będziemy wróżyć niemal z fusów. Dla mnie to sprzęgło, lub wtryskiwacze.
    Trzeba sprawdzić korekty wtryskiwaczy. Ale, sprzęgło jak dla mnie.
    Dzięki. Jeden z młodszych mechaników, który trochę mi ją odratował też coś mówił o sprzęgle. Czy w komplecie z dwumasem?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Ogólnie to zaleca się wymianę wraz z kołem dwumasowym, bo jedna robota. Jednak można wymienić tylko sprzęgło. Potrzeba do tego kumatego mechanika, żeby nie uszkodził dwumasy przy robocie. Zwracam na to uwagę, bo naciągacze czy partacze specjalnie lub przez pomyłkę są w stanie uszkodzić dobra dwumasę.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał LarryMullen1975 Zobacz post
    Jak kupiłem Cromkę to turbo łapało od 1600obr i szła tak, że wbijało w fotel. Co do pełnych zakresów obrotów i odcinki - zapytam może głupio(ale szczerze) - co to znaczy?
    Odcinka to odcięcie paliwa ze względu na zbyt wysokie obroty.
    Diesel potrzebuje od czasu do czasu jazdy z wysokimi obrotami...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał LarryMullen1975 Zobacz post
    Dzięki. Jeden z młodszych mechaników, który trochę mi ją odratował też coś mówił o sprzęgle. Czy w komplecie z dwumasem?
    Masz nalatane 300tys... głupotą było by wymieniać sprzęgło bez dwumasy, wymienisz oba elementy płacąc RAZ za robociznę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał LarryMullen1975 Zobacz post
    Poszukuję pomocy w temacie braku mocy po zmianie biegu z 4 na 5. Autem lekko potelepie, powoli wchodzi na obroty i dopiero po osiągnięciu 2200 obr. zaczyna jechać.
    Mnie to nie wygląda na sprzęgło, jak koledzy sugerują.
    Ślizgające sprzęgło powoduje wzrost obrotów nieadekwatny do przyrostu prędkości - silnik się rozkręca, a samochód słabo przyspiesza.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Nie jest możliwe aby tylko pomiędzy 4/5 biegiem był problem z mocą!
    Jak z przejściem 5/6?
    Mocy może brakować na każdym biegu, tylko im wyżej tym bardziej jest to zauważalne

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2020
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    46
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2005
    Sprzęgła bym nie odrzucał - taki spadek mocy miałem w Peugeocie 406 2.0 HDi 110 KM i to właśnie sprzęgło było winne. Wszystko zaczęło się podczas podjazdu pod górę. Dodam, że nagłego wzrostu obrotów nie było po nagłym wciśnięciu gazu, więc ślizgania nie było.

    Czy spadek mocy jest zawsze, czy, np. po rozgrzaniu silnika, mocnym obciążeniu? Pytam, bo walczę teraz w Oplu 2.2 DTI - winne przeładowanie turbiny i auto wpada czasem w tryb awaryjny. Najczęściej po chwili jazdy na 4 biegu z wciśniętym gazem w podłogę - nie zawsze z błędami w ECU.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2022
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał steffanson Zobacz post
    Sprzęgła bym nie odrzucał - taki spadek mocy miałem w Peugeocie 406 2.0 HDi 110 KM i to właśnie sprzęgło było winne. Wszystko zaczęło się podczas podjazdu pod górę. Dodam, że nagłego wzrostu obrotów nie było po nagłym wciśnięciu gazu, więc ślizgania nie było.

    Czy spadek mocy jest zawsze, czy, np. po rozgrzaniu silnika, mocnym obciążeniu? Pytam, bo walczę teraz w Oplu 2.2 DTI - winne przeładowanie turbiny i auto wpada czasem w tryb awaryjny. Najczęściej po chwili jazdy na 4 biegu z wciśniętym gazem w podłogę - nie zawsze z błędami w ECU.
    Cześć, dzięki za podpowiedź. U mnie to bez znaczenie czy silnik zimny czy rozgrzany, problem występuje w każdym przypadku. Wóz trzyma moc i w miarę ciągnie do zmiany biegu. Moc spada, czuć telepanie jakby od silnika ale od strony padażera. Dozując delikatnie gaz Cromka się powoli "podnosi" ale o wyprzedzaniu nie warto myśleć. Dopiero z 2100obr zaczyna się zbierać do jazdy. Żadnych błędów niw wyrzuca, byłem na kompie i czysto...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Odcinka to odcięcie paliwa ze względu na zbyt wysokie obroty.
    Diesel potrzebuje od czasu do czasu jazdy z wysokimi obrotami...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Masz nalatane 300tys... głupotą było by wymieniać sprzęgło bez dwumasy, wymienisz oba elementy płacąc RAZ za robociznę.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Mnie to nie wygląda na sprzęgło, jak koledzy sugerują.
    Ślizgające sprzęgło powoduje wzrost obrotów nieadekwatny do przyrostu prędkości - silnik się rozkręca, a samochód słabo przyspiesza.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
    Dzięki za pomoc. Z 5 na 6 też szału nie ma, objawy nie tak silne jak przy redukcji z 4na 5,ale wyczuwalne (telepanie silnika), no i na moc trzeba chwilkę poczekać...


    Jak z przejściem 5/6?
    Mocy może brakować na każdym biegu, tylko im wyżej tym bardziej jest to zauważalne
    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dzięki za pomoc. Z 5 na 6 też szału nie ma, objawy nie tak silne jak przy redukcji z 4na 5,ale wyczuwalne (telepanie silnika), no i na moc trzeba chwilkę poczekać...

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Błędy błędami, ale czy ktoś pokusił się o sprawdzenie parametrów przepływomierza, korekty wtryskiwaczy, ciśnienie turbiny?
    O EGR nie piszę, bo skoro go nie ma...
    Wiesz, z informacji jakiie podałeś to wróżenie jest po prostu, dlatego opornie idzie.
    A może sam zainwestujesz w kabelek i będziesz diagnozował? Kabelek kosztuje w tej chwili jakieś 130zł (tańszych nie warto kupować).
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 

Podobne tematy

  1. Problem przy zmianie biegu
    Napisany przez koczis na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-06-2020, 22:06
  2. Po wymianie OVERBOST auto strasznie kopci przy zmianie biegu
    Napisany przez MrPtryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-06-2017, 23:14
  3. Uno gaśnie przy zmianie biegu
    Napisany przez diego1121 na forum Uno
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 16-02-2015, 19:07
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 23-02-2014, 14:43
  5. Krótkotrwały zanik mocy po zmianie biegu na wyższy
    Napisany przez mikoz na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 13:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446brak-mocy-przy-zmianie-biegu-49782

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl