Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree1lubi to!

Temat: Brak ładowania (po wymianie zregenerowanego alternatora)  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Brak ładowania (po wymianie zregenerowanego alternatora)

    Witam wszystkich forumowiczów, niechlubnie zacznę swój pierwszy post na forum od opisania problemu z jakim się borykam.

    Otóż niedawno dotknęła mnie jedna z częstych przypadłości naszych aut (jestem posiadaczem Fiata Croma 1.9 16V 150 KM w automacie) - padnięty alternator. Ale po kolei...

    W czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka od akumulatora, nauczony "żartami" mojego auta (czasem sygnalizował otwartą klapę bagażnika lub brak lewego tylnego światła mijania, problem z ABS - em oraz błąd Hill Holder), zignorowałem to myśląc, że jak przypadku w/w błędów zgaszenie silnika i ponowne zapalenie rozwiąże sprawę. Niestety przede mną była długa droga więc ją kontynuowałem co okazało się wielkim błędem i zaczęło odłączać mi wszystkie systemy: ABS-y, światła, wspomaganie kierownicy... Zrobiła się choinka i auto zgasło, wyczuwalny był dziwny zapach. Na początku wydawało mi się, że winę za to ponosi akumulator, choć niedawno był wymieniany na nowy (Exide 77mH 760A). W związku z tym iż do domu miałem już niedaleko poprosiłem znajomego by podjechał z kablami rozruchowymi w celu "ożywienia" auta. Podczas próby odpalenia samochodu z akumulatora znajomego dostrzegłem dym unoszący się z alternatora. Wątpliwości zostały rozwiane... Dodam, że akumulator został rozładowany niemal do zera, bodaj 0,46V.

    Alternator został oddany do regeneracji, wymiany wymagało uzwojenie - popalone oraz mostek prostowniczy (wybuchły diody prostownicze).
    Dla mających problem z wyjęciem alternatora, da się go wyjąć "górą", odkręcony został filtr paliwa, przewody paliwowe oraz filtr powietrza i udało się. Pomimo braku mojego doświadczenia i dzięki pomocy operacja poszła sprawnie. Montaż odbył się równie szybko. Podłączenie komputera, skasowanie wszystkich błędów (chyba ponieważ nie mogliśmy się połączyć z body komputerem) i jazda testowa. Niestety tuż po ruszeniu znów zapaliła się kontrolka od ładowania. Na 90% jestem pewien alternatora więc zaczęły się poszukiwania przyczyny.

    Bezpieczniki sprawne, przekaźniki w kabinie i przy akumulatorze raczej też (zamieniane miejscami by ich nie otwierać). Napięcie podawane z alternatora wynosi raptem 2,5V. Po podłączeniu "na krótko" alternatora z akumulatorem (D+ z alternatora do plusa na akumulatorze pojawiło się ładowanie - odczyty z FIAT ECU SCAN-a). Ponoć wygląda to tak jakby alternator nie dostawał sygnału do rozpoczęcia ładowania.
    I tu prośba o pomoc szanownych forumowiczów. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem ewentualnie mógłby wskazać gdzie szukać dalej przyczyny braku ładowania. Przepraszam za mało fachowy opis wykonanych testów, mam również nadzieję, że nic nie pomieszałem. Niestety moja znajomość mechaniki/elektryki jest kiepska. W razie wątpliwości dopytam się co było dokonane konkretnie. Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc, chciałbym nauczyć się czegoś i zacząć samemu dłubać przy aucie.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2013
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    221
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8v 120 kM@150 manual
    Rocznik
    2010
    A może trzeba akumulator naładować "zewnętrznie" jeśli tak mocno się rozładował? Może jakiś drugi akumulator podpiąć celem wyeliminowania tego elementu?
    U mnie jak padły cele w akumulatorze, po założeniu nowego też praktycznie nie ładował, ale po kilku minutach odżył i parametry ładowania wróciły do normy.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Naładuj akumulator prostownikiem, jak się rozładował do zera to nie będziesz miał prądu wzbudzenia alternatora

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź.

    Akumulator został wyjęty i ładowany prostownikiem przy najmniejszym natężeniu prądu ponad 24h. Tuż po odłączeniu prostownika miernik wskazywał ~14,3V choć wartość ta wahała się do ~15V. Po ok godzinie sprawdziłem jeszcze raz i wartość ta spadła do 13,1V. Czy to normalny objaw w sytuacji gdy akumulator nie jest podłączony do żadnego urządzenia pobierającego prąd ? Może dziś uda mi się podjechać do sklepu gdzie był kupowany by sprawdzili go testerem, a jutro będę miał możliwość przełożenia drugiego o podobnych parametrach.

    Druga sprawa dotyczy interfejsu i kasowania błędów. Ponieważ posiadanym interfejsem z multiplekserem (nie jestem w stanie teraz powiedzieć co to za interfejs ale na pewno nie "chinol" koszt jego ponoć ~1000 zł) nie mogliśmy się połączyć z body komputerem, gdzieś wyczytałem, że to właśnie on odpowiada za sterowanie wzbudzaniem alternatora. Czy jest szansa, że nie został skasowany błąd spowodowany uszkodzonym alternatorem i może powodować problem z brakiem ładowania. Jutro powinien dojść do mnie kabelek ELM327v3 z firmy na "V..." wraz z adapterem typu "1". Spróbuję za jego pomocą podłączyć się i odczytać wszystkie parametry.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    juszczu, a ile za regenerację altka płaciłeś? Pytam z ciekawości bo nie wiadomo kiedy i na mnie padnie :p

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Robiłem to u znajomego magika. Z mojego została tylko obudowa koszt 280 zł.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    A kablek od wzbudzenia wziąłeś? Taki cienki czerwony powinien dochodzić. Komputer potrafi się spostrzec, że błąd minął. Nie wysuwałbym opini, że komputer odetnie i amen w pacierzu.

    Próbowałeś na krótko spisać wzbudzienie? Inna alternatywa to odpalić auto i rozkręcić silnik do wyższych obrotów. Gdzieś przy wyższych obrotach alternator powinien wytworzyć dostatecznie prądu aby sie samowzbudzić.

    Lecz pomysł z spięciem na krótko bedzie lepszy.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam Panowie.

    Wczoraj dotarł do mnie nowy ELM327, za jego pomocą udało mi się połączyć z Body Computerem. Scan i faktycznie wykazało błąd ładowania oraz kilka innych:

    body b1005.pngbody b1013.pngbody b1025.pngbody b1042.pngbody b1602.png

    Udana próba skasowania błędów, rozruch, chwila "napięcia" i ... zapalenie kontrolki akumulatora. Jednak w MES zero błędów. W dodatku po jakimś czasie wyczuwalny był drażniący zapach podobny do tego jaki czułem gdy padł mi alternator.

    wpfiat, kabelek od wzbudzania podłączony jest do alternatora jeśli o to pytasz, podłączany był również na krótko z akumulatorem i wtedy ładowanie pojawiło się. Po wkręceniu auta na wyższe obroty i przytrzymaniu go bardzo mozolnie zaczął ładować jednak tylko z 11.5V do 11.8V i na tym stanęło (przez dłuższą chwilę gdy rejestrowałem pomiary).

    Po kolei odrzucam różne przyczyny, jednak odnoszę wrażenie, że chyba coś nie tak jest w dalszym ciągu z alternatorem pomimo regeneracji lub gdzieś przepalony/uszkodzony jest kabel od wzbudzania. Chyba, że macie może jeszcze jakieś inne pomysły co mogę sprawdzić i gdzie szukać przyczyny.

    Dziękuję za zainteresowanie moim problemem i pozdrawiam.

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Nie wydaje mi się żeby w tym modelu sygnał wzbudzenia był sterowany z BCM albo ECU. To jest robione na przekaźniku, jedyny trik jest taki że wzbudzenie ma być wyłączone w pozycji "Rozruch" (żeby nie obciążać dodatkowo rozrusznika). Prawdopodobnie masz alternator z regulatorem napięcia i diodami Zenera wewnątrz, to typowe rozwiązanie (podanie modelu alternatora będzie pomocne w rozwiązaniu tej zagadki).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam.
    Ostatnio niestety mam bardzo mało czasu by pogrzebać przy aucie... Wczoraj będąc w garażu rzuciła mi się w oczy pewna tulejka (1c) ...
    altek.png
    Wyciągając alternator wypadła mi, niestety nie byłem pewien skąd dokładnie jest. Moje pytanie choć pewnie śmieszne:
    Czemu służy ta tulejka ? Czy pełni rolę swego rodzaju dystansu i jest bez większego znaczenia strategicznego. Czy jednak jest dość istotna i brak jej może powodować opisane wyżej kłopoty ?
    Magik który zregenerował mi alternator mówił, że jest niemal jak nowy choć mówił tylko o wymianie uzwojenia i diod nie wspominając o regulatorze napięcia czy w sytuacji gdyby uszkodzeniu uległ regulator i nie został wymieniony może powodować takie objawy ? Choć dziwnym wydaje się by fachowiec pominął taką kwestię regenerując alternator i nie sprawdzając go czy po regeneracji jest w pełni sprawny.
    Chyba jednak przerasta mnie ten problem i bez pomocy kogoś dobrze obeznanego w temacie się nie obejdzie. Lub po prostu będę musiał pogodzić się z przegraną i oddać auto do elektryka samochodowego.
    Prosiłbym o opisanie krok po kroku - baaardzo łopatologicznie jak diagnozować usterkę alternatora być może ze znajomym coś pominęliśmy nie licząc felernej tulejki.
    Z góry dziękuję za wszystkie porady.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Po dość długiej i nierównej walce udało mi się w końcu wyciągnąć alternator .
    ata, od takie cudo w mojej Cromce siedzi:

    WP_20160321_20_17_01_Pro.jpgWP_20160321_20_16_47_Pro.jpgWP_20160321_20_17_28_Pro.jpgWP_20160321_20_17_42_Pro.jpg

    Mam nadzieję, że informacje na naklejce są wystraczające. Jutro postaram się zanieść go do magika w celu ponownego sprawdzenia, przy okazji zapytam się jak wielkie znaczenie miał brak tulejki przy montażu. Kolejnym krokiem chyba będzie sprawdzenie w serwisie Body czy nie uległ awarii podczas potencjalnego przepięcia. Ostatecznością będzie oddanie do elektryka. Sam już nie wiem jak i gdzie szukać mam wrażenie, że błądzę po omacku jak we mgle...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2013
    Skąd
    śląsk
    Postów
    34
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005
    Dopadło mnie tydzień temu to samo co opisujesz, zgasło radio, wywaliło komunikaty o ABS, ESP itp że są niedostępne, po czym samochód zgasł i nie miałem prądu w całym aucie. Oddałem auto do mechanika bo nie miałem tym razem czasu żeby samemu naprawiać. Wymienili alternator na regenerowany i akumulator na nowy bo w starym uszkodziła się cela, pokasowali błędy i odpukać wszystko działa. Stary alternator spalił się i zrobił porządne zwarcie.

  14. #13
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    8568284400_1328658526.jpg
    Tak wygląda typowy schemat połączeń alternatora.
    Kontrolka ładowania zaświeca się, czyli nie jest uszkodzona. Wszystkie połączenia na zewnątrz też prawdopodobnie są w porządku, pozostaje sam alternator jako przyczyna problemu.
    Jest już wymontowany, każdy elektryk przetestuje go bez problemu.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2015
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    37
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Witam Panowie.
    Wczoraj miałem okazję podskoczyć do elektryka wraz z alternatorem w celu rozwiania wątpliwości co do sprawności tego ustrojstwa. Podłączenie do stołu prostowniczego i ... działa, w pełni sprawny. Dopytałem się również o tę nieszczęsną tulejkę, której brakowało podczas montażu tuż po regeneracji. Powiedział, że jest bardzo istotna, pełni rolę przewodnika, i bez niej nie było "połączenia" z regulatorem napięcia. Jeśli dziś starczy mi czasu i sił postaram się wszystko zmontować i napiszę o rezultatach mojej pracy.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    I mnie dopadła ta klątwa. Dziś padł alternator. Zaczęło się od tego, że rano ledwo zapalił ale wziąłem to na konto tego, że podpinałem kompa i trochę się bawiłem. Niby było ok, ale jak wstawiałem samochód do garażu to zapaliła się lampka ładowania ale po chwili zgasła. Później znów się zapaliła i aku wydoiło w czasie jazdy do zera. Zauważyłem, że alternator jest potwornie gorący i śmierdzi palonym plastikiem a ładowanie na poziomie 13 V bez obciążenia (lampka przestała się palić). Macie jakieś przypuszczenia co padło?? Czy fakt, że podpinałem kompa mogło mieć coś wspólnego z tym??


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Lampka ładowania alternatora.
    Napisany przez Grodzio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-09-2014, 13:29
  2. brak ładowania.
    Napisany przez jelon84 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2014, 22:33
  3. Brak ładowania
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-10-2009, 23:06
  4. problemy po wymianie alternatora
    Napisany przez Tomaszek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2009, 15:41
  5. Po wymianie szczotek przy alternatorze brak ładowania.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2008, 11:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446brak-ladowania-po-wymianie-zregenerowanego-alternatora-32050

fiat ducato brak ladowania

brak ladowania wymiana alternatora nie pomagaAlternator blad d alternator co to jest wzbudzeniekasowanie bledu ladowania seicentoWzbudzenie alternatora po wymianiealternator nie laduje po wymianiebrak ladowania sypie bledamiproblem z wzbudzeniem alternatora po regeneracjimercedes atego blad alternatora polaczenie d plusducato 2007r.ile wynosi napiecie wzbudzenia alternatoraczemu nie ma ladowania po wymianie arternatora na nowyfiat croma diody prostowniczebrak wzbudzenia alternatora grande punto po wymianie alternatora nie ma ladowaniakasowanie bledy po wymianie alternatorafiat alternator bez wymianyalternator przestaje wyc po odpieciu plusafiat ducato brak lampki ladowaniabrak ladowania nowy alternatorpunto i alternator prad wzbudzeniawzbudzenie alternatoraElm327V3 Bravofreemont wymiana alternatora koszty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl