Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Błędy podczas jazdy + brak prądu

    Cześć,
    Opiszę tutaj trochę temat bo rozkładam ręce
    Fiat Croma 2008, 1.9 jtdm, manual.
    Wczoraj podczas jazdy, wyłączyło się wspomaganie, zaczęły lecieć również błędy ESP, Hill holder, ASR.
    Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto i przy ponownej próbie odpalenia już nie przekręciło.
    Podniosłem maske, poruszałem kablami przy klemach, wsiadłem do auta i odpaliło, po kilku sekundach poleciały znów wszystkie błędy.
    Po zgaszeniu, kolejna próba uruchomienia znów się nie powiodła.
    Zostawiłem na noc, wróciłem dziś - odpalił - po chwili znów poleciały błędy.
    Zgasiłem - już nie odpalił.
    Kontrolka akumulatora się nie świeci, czyli ładowanie chyba jest

    Co zrobiłem do tej pory:
    -odpięcie klem - wyczyszczenie - przypięcie - bez zmian.
    -Przegląd (wyciągnięcie- sprawdzenie- włożenie) bezpieczników - bez zmian
    -Przegląd bezpieczników i przekaźników pod maską - bez zmian.

    Aktualnie wyciągnąłem akumulator i ładuje się, jutro włożę do auta i zobaczę co dalej.
    Akumulator wymieniony rok temu, wcześniej nie było żadnych podobnych oznak.

    Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją ?

    Największy pech w tym, że przebywam aktualnie w Dublinie, więc cała sprawa nieco się komplikuje jeżeli nie ogarnę tego sam ...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    49
    Postów
    267
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB Ambient White
    Rocznik
    2007
    Kiedy wymieniałeś akumulator?
    ECU po kolei wyłącza odbiorniki na spadku napięcia.
    Identyczne objawy miałem po pęknięciu koła pasowego czyli jazda bez ładowania.
    Prądu w aku wystarczyło na około 7 kilometrów...idealnie pod dom.
    Ostatnie sto metrów to jazda bez wspomagania i z choinką na desce.
    Na moje od aku trzeba zacząć.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    To że kontrolka nie świeci nie znaczy że wszystko jest ok. Dobrze jak byś miał miernik nawet taki zwykły z marketu. Podłączyć go i sprawdzić czy faktycznie jest ładowanie. A najlepiej to od razu podpiąć sie do B+ na alternatorze. Jeśli ładuje to szukać w kablach miedzy alternatorem a aku, a jeśli nie ma ładowania to padniety alternator. Jeszcze możesz na odpalonym silniku sprawdzić czy wirnik alternatora w środku sie obraca bo sprzęgiełko też może sie uszkodzić. Generalnie to miernik w takiej sytuacji to podstawa.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Cześć kolego skiper najprawdopodobniej lub na 100% alternator padł, w moim przypadku było dokładnie tak samo.
    Po zmianie na nowy alternator mocniejszy model Denso DAN 1062 14v 140A problem został rozwiązany.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Dobrze Panowie,
    Dziekuje za podpowiedzi, dzis zapne naladowany aku i przynajmniej przyjade tą krową na osiedle ...
    Mam jakis tester akumulatora ktory byl razem z prostownikiem, tak wiec sprawdze czy jest ładowanie na odpalonym, ale po waszych odpowiedziach spodziewam sie że nie
    Dam znac co dalej

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    No to tak...
    Wygląda na to, że mam do czynienia z magią
    Włożyłem naładowany akumulator .
    Przyjechałem do siebie, po drodze zaliczając kilka progów zwalniających i wziąłem się za diagnostykę.

    Pomiar na zgaszonym silniku :
    photo_2022-10-29_16-06-05.jpg

    Pomiar na włączonym silniku:
    photo_2022-10-29_16-06-01.jpg

    Alternator wygląda jakby się kręcił:
    https://youtube.com/shorts/wcdQ4bVg-qA

    Czyli co dalej ? Jeździć obserwować ?

    Są gdzieś jakieś wtyczki od połączenia alternatora żeby może styki wyczyścić, czy to jakieś bezpośrednie połączenie ?
    Wiecie może, co się stanie jeżeli znów padnie aku w trakcie jazdy ? ile mogę bezpiecznie przejechać bez wspomagania itd, tzn jak długo będzie pracował silnik i hamulce ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2022
    Skąd
    Kraków
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2007
    Mimo wszystko lepszy byłby normalny miernik p[okazujący cyferki. 13.2V na zapalonym silniku to też nie jest rewelacja. Ja bym sprawdził wszystkie połączenia kabli idąc od alternatora do akumulatora, zarówno plusowe jak i masy.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Weż ten wskaźnik pomaluj na zielono i wrzuć w głęboką trawę, żeby nikt nigdy go nie znalazł. Czegoś takiego nie można używać, bo nijak się z tego niczego nie dowiesz. 13,2v i 14,5v to przepaść, zwłaszcza że sprawne alternatory we Fiatach dają 14-14,2v nie dają 14,5v tak po prostu. Zatem jeżeli twój alternator da 14v to jest ok, a ten szmelcowy wskaźnik pokaże jedynie 13,2v sugerując wymianę/regenerację owego. Szmelc jak napisałem wyżej.
    Skup się w pierwszej kolejności na klemach i ich obsadzeniu na aku. Nie mogą byc zielone. Warto oczyścić je drucianą szczotką, może być druciany zmywak do garnków. Obsadzenie na aku ma byc stabilne i silne. Często nie jest, bo producenci akumulatorów odchudzają przyłącza. Sprawdź zwłaszcza minus. Jeżeli klema się rusza, możesz podłożyć kawałek aluminium a w ostateczności monetę (ale to ostateczność, bo na połączeniu tych materiałów szybko będzie utlenianie), alu lepsze z puszki też może być.
    Sprawdź to i daj znać.
    Co do jazdy, generalnie w trybie awaryjnym dojedziesz do czasu zgaszenia silnika, lub braku paliwa. Ale jazda Cromą bez wspomagania to ciężka sprawa w mieście. Hamulce będą pracowały tak długo jak silnik.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2021
    Skąd
    Polska
    Postów
    6
    Auto
    CROMA 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    No to mała aktualizacja..

    Kolego @Iron64, jak już pisałem, klemy wyczyściłem i zapiąłem ponownie na samym początku, nie ma tam żadnych luzów etc..
    Co do samego testera, to akurat jedynie to znalazłem w bagażniku razem z prostownikiem i dlatego właśnie nim się posiłkowałem, bo aktualnie nie posiadam nic innego - jak już pisałem jestem daleko od domu. Masz racje, nie jest to szczyt techniki ale do powierzchownej diagnostyki jakkolwiek się nadał.

    A teraz sama aktualizacja, jak pisałem wcześniej niby ładowanie było, ale samochód postał kilka godzin na parkingu i poszedłem sprawdzić ponownie, podpiąłem ten gówniany tester, pokazywał 12.6V, odpaliłem i napięcie spadło na 12V i ani drgnie do góry, tak więc ewidentnie ładowania znów nie ma.
    Ruszanie kablami które są w zasięgu od góry silnika nic nie daje, alternator się kręci, ale widocznie prądu nie wytwarza, albo nie dociera on do aku.
    Swoja drogą alternator nie był wymieniany przynajmniej od 2011 roku, bo od tego czasu mam ten samochód, tak więc jego padnięcie jest bardzo prawdopodobne.

    Panowie dziękuję bardzo za pomoc i sugestie, wygląda na to, że wiele już sam nie sprawdzę w obecnych warunkach ... miejsce parkingowe w garażu podziemnym i minimalistyczne zaplecze sprzętowe ...
    Tak więc w poniedziałek zostanie udać się do jakiegoś warsztatu żeby zdiagnozowali czy to alternator czy połączenie pomiędzy nim a aku.

    Zostaje naładować aku i pokonać magiczne 7km do warsztatu, dlatego bardzo dziękuje za info co do hamulców, będę nieco spokojniejszy z brakiem wspomagania jakoś może dam rade, najwyżej będę się zapierał o fotel

    W razie czego znalazłem tu coś nie za miliony monet (chyba)
    https://www.auto-doc.ie/denso/822628
    więc może uda się bez przepłacenia wartości auta ... musi tu jeszcze 3 miesiące pojeździć i wrócić do Polski

    Jeszcze raz bardzo dziękuję, dam znać jaka będzie diagnoza i jak zakończy się temat.
    Ostatnio edytowane przez skiper ; 29-10-2022 o 23:58

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    264
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Tu masz kolego linka do tego altkaScreenshot_20221030-041252_Samsung Internet.jpg

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    556
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Dokładnie, 100 A to zbyt mało do Cromy. Stary alternator zabierz, nie zostawiaj i tym bardziej nie wyrzucaj.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 

Podobne tematy

  1. Cinquecento 700 tka zbyt wolne obroty moim zdaniem, brak mocy podczas jazdy
    Napisany przez Cinkuś97 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-06-2021, 09:51
  2. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 17:12
  3. Bravo 1.9 MTJ gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez Smyk11 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-08-2015, 20:38
  4. Gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez romek2630 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-07-2014, 18:42
  5. CC 900 gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez skibbbi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-08-2010, 15:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446bledy-podczas-jazdy-brak-pradu-51070

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl