Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2021
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2009

    Błędy P0403, P2008 i P2014 po usunięciu klap

    Witam serdecznie,
    zrobiłem porządek z klapami wirowymi (mechaniczne usunięcie) i po złożeniu kolektora i odpaleniu silnika pojawiły się błędy:
    - P0403 - Zawór EGR - brak sygnału
    - P2008 - Przepustnica gasząca - brak sygnału
    - P2014 - Przepustnica gasząca - wysoki sygnał
    Błąd P2014 daje się wykasować na chwilę, pozostałe dwa błędy nie dają się wykasować. Po odpięciu wtyczki od EGR błędy pozostają bez zmian. Zarówno w pracy silnika jak i w jeździe nie zauważyłem jakichś znaczących zmian. Co może być przyczyną błędów? Co należałoby jeszcze zweryfikować?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cos nie podpił lub źle to zrobił albo wywalił jakiś bezpiecznik...

    PS..
    Ja po wyrzuceniu klap podpiąłem sam silnik klap i nic mi nie pokazywał silnik....
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 08-02-2021 o 10:30
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Kolego danzas, po wymontowaniu klap należy podłączyć sam silniczek z tych klap, to powinno pomóc, aczkolwiek ja też zdemontowałem klapy wirowe i podłączyłem silniczek z klap, ale to nie pomogło i musiałem zmieniać sterowanie w sterowniku, bo auto nie chciało jechać. Komputer podawał komunikat zmiana długości kolektora dolotowego.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2020
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    39
    Postów
    3
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 KM
    Rocznik
    2008
    Ja wywaliłem klapy, otwory zaślepiłem zaślepkami z allegro. Sterowanie podpięte i żadnych problemòw nie było.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    Nie we wszystkich kolektorach da rade to zrobić. W plastikowym Magneto Marelli zdemontujesz klapy i po podłączeniu wyskakuje komunikat .IMG_20210109_160945.jpg i konieczna jest zmiana oprogramowania.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Również usuwalem w dwóch cromach z plastikowym kolektorem klapy, podłączyłem tylko z powrotem silniczek, i zero błędów.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2021
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2009
    Dziękuję za podpowiedzi. Okazało się, że zamieniłem wtyczki EGR z silniczkiem sterującym klapami. Problem błędów rozwiązany ale doszło szarpanie przy obrotach 1800-2000. Dzisiaj wieczorkiem mam zamiar sprawdzić szczelność dolotu. Zauważyłem, że jak odepnę kostkę od EGR lub przepływomierza to wyrzuca błędy ale przestaje szarpać.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Egr zaslepiony?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2021
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2009
    Egr nie jest zaślepiony.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Zaślep egr na chwilę i zobacz czy będzie dalej to samo, ale oczywiście musisz mieć wtyczki wpięte.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał danzas Zobacz post
    Dziękuję za podpowiedzi. Okazało się, że zamieniłem wtyczki EGR z silniczkiem sterującym klapami. Problem błędów rozwiązany ale doszło szarpanie przy obrotach 1800-2000. Dzisiaj wieczorkiem mam zamiar sprawdzić szczelność dolotu. Zauważyłem, że jak odepnę kostkę od EGR lub przepływomierza to wyrzuca błędy ale przestaje szarpać.
    EGR do czyszczenia.. dokładnie wypolerować rdzeń cewki
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2021
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    2009
    Sprawdziłem przewody dolotowe i są szczelne, przewody podciśnienia wymieniłem, czyszczenie EGR nie przyniosło poprawy i pomogło jedynie zaślepienie EGR. Samochód zaczął chodzić bez problemu ale przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów pojawiła się kontrolka i pewnie błąd EGR. Zacząłem zastanawiać się czy przerywanie nie jest przyczyną czegoś innego niż EGR. Może po jego zaślepieniu komputer dostosowuje się do nowych warunków i przez to poprawia się praca silnika ale nie jest to związane z samym egr?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    Skoro zaślepiłeś EGR, i problem zniknął to on jest winowając.Osobiście EGR czyściłem porządnie i tak autem szarpało, zaślepiłem, wyprogramowałem i spokój.Check engine wyskoczył Ci od EGR.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Rozebrałeś cewkę (ten czarny plastykowy element za metalowym zaworem)? Jeżeli nie to nie czyściłeś...
    Co do alarmu po zaślepieniu EGR w 100% to normalne. Tak powinno być, zniknie po odślepieniu
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009
    Tak naprawdę to zawsze winny jest siłownik zaworu, właśnie w czarnej obudowie - blokuje się metalowy rdzeń, ja do czyszczenia demontuję tylko tę część.


 

Podobne tematy

  1. Słaby dół po usunięciu klap wirowych
    Napisany przez patryk691 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-03-2018, 02:12
  2. Spalanie po usunięciu DPF
    Napisany przez Piterro na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 05-12-2017, 23:27
  3. Wzrost spalania po usunięciu EGR i DPF
    Napisany przez czarek87 na forum Croma
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post: 06-02-2017, 09:54
  4. błąd P2014
    Napisany przez maka131 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-09-2016, 14:58
  5. Wymiana EGR, wzystko OK i ..p0403 i tryb awaryjny
    Napisany przez RafalWawa na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 12-04-2016, 15:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446bledy-p0403-p2008-i-p2014-po-usunieciu-klap-48276

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl