Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?

Temat: Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?

  1. mietkromski napisał:

    Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?

    Witam,

    mam Kromkę 1,9 JTD 150 KM z automatem. Od momentu zakupu samochodu (przebieg 89 000 km) zauważam pewną rzecz i nie wiem czy to normalnie czy też nie. Mianowicie chodzi o to, że jak delikatnie przyśpieszam to czasami, gdy skrzynia przeskakuje z 3 na 4 wtedy jest wyczuwalne szarpnięcie. Pozostałe zmiany biegów są praktycznie niezauważalne. Czy to typowe zachowanie czy zaczyna się dziać coś złego?

    Pozdrawiam
     

  2. GUREGORI74 napisał:
    Witaj
    W moim automacie biegi zmieniają się płynnie z 3 na 4 bieg nie wyczuwa się żadnego szarpnięcia.Ogólnie moja skrzynia pracuje bardzo ładnie mimo że ma już przejechane 141000 km.
    Pozdrawiam
     
  3. Avatar dominiq

    dominiq napisał:
    Ja bym zaczął od zmiany oleju.
     
  4. derega19800426 napisał:
    Ja mam inny problem, w sekwencji choć nigdy nie używałem zauważyłem ze biegi chodzą tylko do 3, mogę redukować ale powyżej 3 przełącza automatycznie do D i jak wskoczy na pełny automat D to nie mogę wrócić już na sekwencję a po wyłączeniu stacyjki znów sekwencja działa jak wyżej napisałem. Skrzynia chodzi poza tym dobrze a biegi zmienia płynnie to niewiem czy już mam zacząć się martwić czy później, usterka mechaniczna raczej to nie jest bo auto normalnie jeździ.
     
  5. hudini1974 napisał:
    Witam.
    Podepnę się tutaj, bo jakoś nie znalazłem podobnego problemu.
    W mojej Cromce (1,9 150km,automat) czasami słyszalny jest pisk podczas zmiany z 2 na 3 bieg, jak również podczas redukcji z 3 na 2. Nie wiem, czy to ze skrzyni, czy jakaś poduszka pod silnikiem luźna (ale to sprawdziłem, jest sztywno). Zawsze temu towarzyszy szarpnięcie silnikiem (podczas zmiany biegów) wyraźnie wyczuwalne. Nie ma znaczenia temp. silnika, obroty czy obciążenie. Ale tylko przy zapełnieniu DPFa pow. 80%. Czasem dzieje się tak przy ostrym przyspieszaniu, a czasem przy spokojnej, leniwej jeździe. A może to nie skrzynia, tylko turbina wariuje podczas szarpnięcia? Auto mam od kwietnia 2014, na liczniku 143000, ale komp mówi, że jest tego ponad 208000 (handlarze ). No i jak jest z tą wymianą oleju w skrzyni? Tyle się naczytałem, że już nie wiem. Duży przebieg - nie wymieniaj, mały - wymieniaj. Ale czy ktoś u mnie wcześniej wymieniał? Czy poziom oleju sprawdza się jak w Volkswagenowatych (na pracującym silniku odkręca się korek spustowy)? Tyle pytań, tyle wątpliwości... To mój pierwszy automat
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez hudini1974 ; 20-08-2014 o 23:41
     
  6. harry_krk napisał:
    Ja mam już 3 auto w automacie i w żadnym nie wymieniałem oleju, a w zasadzie w samochodach psuło mi się wszystko oprócz skrzyni - jak na razie Czasem też wyczuwam lekkie szarpniecie między 3-4 ale w oplach było to bardziej wyczuwalne tylko pomiędzy 2-3 biegiem. To prawdopodobnie problem z elektrozaworem. Ale ja na razie tego nie ruszam szczególnie, że jeżdżę sporo a problem się raczej nie nasila i nie występuję zbyt często. Co do oleju to zmienić zawsze można, zaszkodzić raczej nie powinno
     
  7. Lucek_ napisał:
    Od pół roku jeżdżę Cromą z automatem i za nic nie mogę się przyzwycxaić. Stwierdzam że producent ją spartolił:
    1. Złe przełożenie biegu 4 przez co nie włącza sie w terenie zabudowanym. Efekt -duże zużycie paliwa oraz większy hałas od silnika.
    2. Po jaką cholerę zrobiono wolne koło biegu 3. Nie można hamować silnikiem poniżej 1500 obr przez co zwiększa się zużycie paliwa oraz zużywają szybciej hamulce.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Odnośnie szarpania to zauważyłem w tej skrzyni że na biegu 3 po zmianie z dwójki skrzynia pracuje początkowo z uślizgiem który zanika w zależności od obciążenia w zakresie 1700-2000 obr. W momencie zaniku uślizgu obroty spadają o ok 200-300 i jest wyczuwalne lekkie pociągnięcie auta do przodu. Czy u Was też to jest?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    U mnie skrzynia najlepiej zmienia z trójki na 4 jak dochodzę do 2300-2400 obr i lekko ujmę gaz. Da się ten moment wyczuć przy dłuższej eksploatacji skrzyni. Wg mnie to jednak lipa że sam muszę nad tym czuwać- skrzynia powinna sama płynnie zmieniać biegi w każdych warunkach.
    A najgorzej siepie jak jadę na czwórce ok 1500-1600 obr na tempomacie i automat sam redukuje na 3-ke.
    Nie podoba mi się także jak z wolnego koła na 3-ce dodaję gaz bo też nieco szarpie
     
  8. maciekpt napisał:
    Lucek_ postraszyłeś trochę ludzi, którzy myślą nad automatem. Ja ich teraz trochę uspokoję
    Zgadzam się z większością tego co napisałeś ale nie chcę dramatyzować:
    1. To prawda, że 4. bieg załącza się dopiero przy ok. 70 km/h ale sam musisz przyznać, że Croma to nie jest typowo miejskie auto i przełożenia na pewno są trochę inne niż w aucie miejskim - Croma lepiej się czuje po prostu poza terenem zabudowanym a najlepiej na autostradach. Ja osobiście nie mam z tym problemu.
    2. Wolne koło - no rzeczywiście coś takiego tam jest. W jakim celu? nie wiem. Ale czy odczuwalnie zwiększa to zużycie paliwa? nie sądzę. A już zużycie hamulców to uważam za całkowicie pomijalne - zdecydowanie bardziej do ich zużycia przyczynia się to co jest jednocześnie zaletą automatu czyli podjeżdżanie po puszczeniu hamulca (czyli np. w korku: puszczasz hamulec, auto rusza, hamujesz, itd.; w manualu mógłbyś hamulca nie dotykać).
    3. U mnie też występuje to co nazwałeś uślizgiem (czyli lekki spadek obrotów na 3. biegu przy ok. 2000 obr./min) - podejrzewam, że jest to właśnie związane z wolnym kołem.
    4. Jak dla mnie to skrzynia zmienia biegi całkiem płynnie (nie mam za bardzo porównania z innymi automatami) i to w każdych warunkach, nie trzeba nic kombinować z ujmowaniem gazu.

    Jedyna wada jakiej się doszukuję w tej skrzyni to powolne ruszanie z miejsca przy całkowitym zatrzymaniu (gdy np. trzeba szybko się włączyć do ruchu). Dodanie gazu na maksa niczego tu nie poprawi - skrzynia musi pomyśleć zanim zdecyduje się przekazać napęd na koła Już się nauczyłem, że lepiej w takiej sytuacji puścić hamulec, auto zaczyna ruszać i wtedy gaz bo gdy przełożę nogę z hamulca i od razu wcisnę gaz to może lekko szarpnąć a wcale nie ruszę szybciej.

    Ogólnie jestem zadowolony z tego automatu i pewnie przy kolejnych autach też będę wybierał taką skrzynię.
     
  9. Lucek_ napisał:
    Wygląda na to że postraszyłem ale uważam że skrzynia automat w cromie ma dużo wad. Nie znaczy to że nie da się jeździć. Tyle że nie mam przyjemności z jazdy. Miałem okazję przejechać się accordem i tam skrzynia chodzi dużo lepiej. Uważam że w cromie skrzynia ma złe przełożenia i oprogramowanie. Moze jest dobre na autostrade ale ile procent przebiegu robicie w Polsce na autostradach ?
     
  10. maciekpt napisał:
    Ja akurat sporo bo do pracy jeżdżę ok. 15 km w jedną stronę autostradą/ekspresówką (pozostałe 5 km to teren zabudowany ale do płynnej jazdy, bez korków)
     
  11. Lucek_ napisał:
    Oto moja teoria nt dużego zużycia paliwa w cromie automat w mieście i ter. zabudowanym:
    1. Wolne koło wysprzęgla na luz przy zwalnianiu z 50 do20 km/godz. W tym stanie silnik zużywa paliwo pracując na wolnych obrotach. Jakby nie wysprzęglał to zużycie było by zerowe ( odcięcie paliwa). W efekcie przy zwalnianiu zużywa się dodatkowo klocki i tarcze bo skoro nie można hamować silnikiem to hamulce muszą więcej pracować. Krótko mówiąc ecodriving cromą w mieście jest niemożliwy.
    2. Skrzynia w cromie jest tak zaprogramowana że bardzo wcześnie włącza się trzeci bieg ale początkowo pracuje z poślizgiem sprzęgła. Jeżeli się nie rozpędzamy lub jedziemy pod górkę jedziemy cały czas na uślizgu. Czyli zamiast całej pary w koła - część energii idzie na mieszanie oleju w sprzęgle.

    Uważam że te dwa zjawiska (plus duża masa ) powodują że moje auto w mieście pali 10-12 l/100. Natomiast sam silnik fiata 1.9 jtdm jest bardzo oszczędny bo na 130 km trasie udało mi się zejść ze spalaniem do 4,6l/100 (głównie na 4-ce z prędkościami 60-80)
    Ostatnio edytowane przez Lucek_ ; 22-08-2014 o 18:13
     
  12. hudini1974 napisał:
    Jeśli chodzi o zużycie paliwa,to...W Stilo z manualem przy "dobrych wiatrach" spalałem 8 litrów w mieście. Przy większych korkach to już było 9,5-10,5 l/100. Cromka spala 9,9-10,1 l/100. Kolega z pracy ma taką samą jak ja, tylko z manualem i on za chińskiego Boga nie może zejść poniżej 10/5 l/100, a średnio ma 11-11/5. No to tu się trochę pocieszam. Wolne koło od "trójki" to też trochę lipa (już się zastanawiałem, czy to tylko u mnie ). I to ruszanie od 0. Ale poza tym to nie zamieniłbym się teraz na manuala. Z żadnego auta po przejechaniu 250-300km po zwykłych drogach nie wysiadałem tak zrelaksowany i odprężony jak z tego. Stilo było fajne, (mam do niego sentyment), ale Croma...Ciągle muszę kontrolować prędkościomierz Ale co z tymi piskami? Nie zawsze, czasem, ale tylko podczas szarpnięcia i z DPFem pow. 80%. Miał ktoś coś takiego? Jak sprawdzić poziom oleju? Jak w Volkswagenowatych?
    Pozdrawiam
     
  13. k66 napisał:
    TF-80SC Automatyczna skrzynia biegów Aisin inaczej także zwana AF40

    Do poczytania.
    Niestety u mnie po 150 tys i dlugiej jezdzie tez jest szarpniecie miedzy 2 a 3 biegiem. Typowe niedomaganie tej skrzyni.
     
  14. Avatar pezet3

    pezet3 napisał:
    U mnie 190 tys i zadnych szarpniec nie odczuwam, wszystkie biegi przerzuca bardzo plynnie. Jedyne delikatne szarpniecie jest kiedy zaparkuje na lekkim wzniesieniu i przerzucam z P na D, ale porownywalem z innymi cromami i jest podobnie.
     
  15. k66 napisał:
    To nie wystepuje zawsze. U mnie tylko na dlugich trasach i duzych predkosciach. Czyli w praktyce jak jestem na autostradzie czy S3. Wtedy gdy ruszam spod bramek szarpie miedzy 2 a 3 biegiem. Na codzien po miescie i na zwyklych trasach to nie wystepuje.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.