Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Nowy Sacz
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006

    Automat 2.4 jtd kilka pytań uwag

    Witam jako ze zaczynam przygodę z fiatem mam kilka pytań co do automatu w tym modelu.....
    - Wyczowam delikatne skakanie drganie auta na 3 i 4biegu
    - na 4biegu czasem nie zawsze slychac jakieś niewielkie szmerki zależy od obrotów szczególnie na niskich i przy delikatnej jeździe a gdy zapinane 6 bieg czasem zapiszczy cos na poczatku pozniej niknie.
    - na postoju gdy mam D to wiadome ciągnie i troszkę w aucie robi sie wrażenie jak by go meczylo zduszalo i drga buczy...
    - i jeszcze jedno gdy jade rozpędzony i puszczam gaz auto zachowuje sie jak manual bez wcisnietego sprzęgła... Czy to normalne objawy... Chyba nie... Gdzie szukać od czego zacząć wymienić olej w skrzyni poduszki sterownik czy cala skrzynie? ;( ogólnie biegi zmienia super nawet niewiem kiedy i z przejścia z p na d lub r tez nie zaowazylem żadnych niepokojących rzeczy. Prosze o poradę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Zacznij od wymiany oleju
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Też polecam wymienić olej.

    A jak dojeżdżasz do świateł, skrzyżowania czy pasów to nie spadają obroty na chwilę poniżej 800, tak jakby go coś dusiło i chcial zgasnąć?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Nowy Sacz
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Obroty nie spadają tak nisko jest tak jak na jałowym biegu tyle ze odczuwalne jest buczenie takie jak by drgania.... A najbardziej zastanawia mnie to ze po puszczeniu nogi z gazu trzyma obroty jak w manualu... Dojezdrzajac do np. Skrzyżowań pozniej juz widać ze zrzuca biegi bez żadnych denerwujacych objawów... Zaczne od wymiany oleju a filtr oleju występuje w tych skrzyniach?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jak puszczasz nogę z gazu to auto "hamuje skrzynią" podobnie jak w manualu. stan ten zmienia się chyba przy prędkości poniżej 30 lun 40 km/h, wówczas obroty spadają do ok 800.

    filtr oleju występuje w skrzyni, niestety nie wymienisz go bez rozbierania skrzyni biegów.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Nowy Sacz
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    No to fakt jest tak jak mówisz ze juz wolniej to obroty lecą w dol.... Troche dziwne rozwiązanie ze filtra nie można wymienić z kazda wymiana oleju....

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    84
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2005
    Kolego, tak jak napisali przedmówcy, zacznij od wymiany oleju w skrzyni i najlepiej metodą dynamiczną. Miałem podobne objawy do twoich i po zmianie oleju jak ręką odjął. Ze skrzyni zleciał niezły syf przy płukaniu. Dodam, że zalałem dodatkowo 250 ml dodatku Motor Life.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał Glow Zobacz post
    ... zacznij od wymiany oleju w skrzyni i najlepiej metodą dynamiczną...
    Ja powiem zgadzając się z przedmówcami wymiana oleju ale tylko metodą dynamiczną. Statyczna to według mnie nie wymiana a tylko mieszanie starego i nowego oleju.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Nowy Sacz
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    A wiec skrzynia została zdjęta zawieziona do szpeca twierdzi ze skrzynia jest ok nie do szukał sie niczego złego przy okazji wymienil filtr oleju i simering.... Oczywiście zalana nowym olejem ale niestety wszystkie w/w objawy nie ustały.... Szpec od skrzyni podejrzewa ze konwerter (sprzęgło) do regeneracji ale sam nie wiem co robic czy znowu ściągać skrzynie i ryzykować kolejne PLN? Moze jakieś pomysły?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego daleki jestem od oceniania innych ale pierwsza rada jaka ciśnie się na usta to - zmień speca. Moim zdaniem ww. spec powinien dokonać sprawdzenia skrzyni jeszcze na samochodzie aby samodzielnie zaobserwować objawy o których piszesz. Ponadto co to za fachowiec, który mając już rozebraną skrzynie na stole nie zabrał się za regeneracje sprzęgła. Teraz jeśli zdecydujesz się na jego regeneracje wszystkie czynności będą wykonywane ponownie (olej, zdjęcie i założenie ASB itp.). Nie chcę Cię martwic ale jeśli po tych wszystkich czynnościach, które opisałeś nie ma zmiany na lepsze to może być konieczność wymiany sterownika i/lub niesławnego kosza C1 odpowiedzialnego właśnie za szarpanie z 3 na 4. Nie pisałeś jaki masz nalot w swoim rydwanie bo to także może wskazywać pewne kierunki gdzie trzeba szukać.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    59
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2005
    Witam, chciałbym się podłączyć pod temat jeśli można. Mam problem i pytanie.
    Croma 1,9 150KM automat. Odpalam auto wrzucam D i ruszam, po przekroczeniu 50-60km/h jak puszcze gaz zaczyna coś wyć, przyspieszam i dalej wyje aż do momentu zatrzymania np. światła. I od początku ta sama historia. Wycie znika powyżej ok 120km/h albo tak mi się wydaje.
    A pytanie: czy w skrzyni jest ten sam olej co mechanizmie różnicowym? tzn czy są one połączone czy to oddzielne ustrojstwa. Może w mechanizmie coś wyje przy braku oleju?
    Pozdrawiam
    Piotr

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2018
    Skąd
    Nowy Sacz
    Wiek
    38
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    A wiec tak na blacie widnieje 185tys ale nie sprawdzał em autentyczności przebiegu... Panie abramsik kosz c1 co to jest gdzie sie znajduje? A konwerter prawdopodobnie oddam do regeneracji. Podobno sterowniki skrzyń tez mozna regenerować.... Chyba ze lepiej kupic skrzynie używana w pełni sprawna....?


 

Podobne tematy

  1. Kilka pytań air bag itp
    Napisany przez matheo90 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 12-07-2015, 19:57
  2. Kilka pytań o...
    Napisany przez kamilo62 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-06-2015, 17:54
  3. Kilka pytań o JTD
    Napisany przez warrior na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-06-2014, 23:05
  4. Kilka usterek kilka pytań ???
    Napisany przez wwlbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 12:03
  5. kilka pytań
    Napisany przez ksx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 21-11-2008, 17:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl