Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree3lubi to!

Temat: 1.9 JTD automat 150 KM skrzynia szarpie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    GORLICE
    Wiek
    63
    Postów
    1
    Auto
    CROMA 1,9 JTD
    Rocznik
    2006

    1.9 JTD automat 150 KM skrzynia szarpie

    Witam serdecznie,

    jestem posiadaczem Fiata Corma 1,9 JTD automatyczna skrzynia AF40 rok prod. 2006. Przebieg 230 000. Mam problem polegający na tym, że kiedy samochod sie rozgrzeje skrzynia szarpie na trzecim biegu, na wyższych działa dobrze. Na zimnym silniku nie mam objawów.

    Problem wystąpił po awarii EGR (wymieniono EGR) - czy to możliwe, aby np. skrzynia się rozkodowała? Gdzie szukać rozwiązania? Czy ktoś z Państwa miał taki problem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Raczej bym szukał problemów z olejem. Robiony był serwis skrzyni? Wymieniałeś może kiedyś olej w niej? W jakis sposób jeżeli tak?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2011
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    138
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2010.09.29
    W podobnym poście już pisałem , że umnie po wymianie EGR też na początku szarpała, ale z biegiem czasyu jak egr trochę się zabrudził to wszystko wróciło do normy. Teraz jak wyczyszcę egr to objawy powracają ale w mniejszym stopniu. Kolego załóż kryzę na egr, to pomoże wydłużyć żywotność egr, a zarazem nie zasyfia kolektora ssącego.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Cytat Napisał krysiek Zobacz post
    ... u mnie po wymianie EGR też na początku szarpała, ale z biegiem czasu jak egr trochę się zabrudził to wszystko wróciło do normy. Teraz jak wyczyszczę egr to objawy powracają ale w mniejszym stopniu.
    Nadrabiam zaległości po urlopie i czytając ten wątek bardzo zainteresował mnie ten wpis. Może dlatego, że sporadycznie obserwuję u siebie lekkie szarpanie w okolicach 50 i 70 km/h przy (i to ważne) nazwijmy to niezdecydowanym przyspieszaniu. Jak obchodzę się z pedałem gazu zdecydowanie niezależnie od temperatury oleju skrzynia płynnie zmienia biegi, przy depnięciu ładnie zrzuca itp. Natomiast przy powolnym przyspieszaniu właśnie w okolicach ww. prędkości daje się niekiedy wyczuć lekkie szarpniecie. Sytuacje poprawia lekkie ujęcie gazu ale nie przypominam sobie aby tak było wcześniej. Od wymiany oleju przejechałem 20 tys. km (ogólny nalot 223 tys.). Jak to w naszych ASINACH niekiedy szarpnie przy przełączeniu np. z P na R (ale wystarczy mocniej wcisnąć pedał hamulca i już to nie występuje). Czy może być to wynikiem niedomagania EGR? Wczoraj po po wakacyjnym przedmuchaniu podłączyłem komp i pierwszy raz "wypluło" błąd jak na zdj. poniżej. Byłem zdziwiony bo nic na desce nie wywalało a rydwan śmigał i śmiga aż miło. Bo jeśli by to były objawy klękających elektrozaworów to m/z nie występowały by sporadycznie tylko w sposób ciągły.Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    18.09 błąd EGR.PNG

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    sprawdź czujnik doładowania, ten na kolektorze dolotowym. pewnie syfem jest zawalony.
    mógł się też EGR przyciąć i nie otworzył.
    Pozdrawiam


  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    mógł się też EGR przyciąć i nie otworzył
    Powinno być że nie zamknął

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    nie zamknął lub nie otworzył. jak nie otworzy i będzie cały czas zamknięty też będzie błąd przepływy, tak jak przy zaślepieniu EGR pełną blachą.
    Pozdrawiam


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    To nie wina skrzyni. Takie szczekanie (czyli szarpanie o którym piszesz) mam u siebie w manualu, w okolicach 1700-1800 obrotów na minutę. Szukałbym prędzej w czujniku doładowania, EGRze (choć to ponoć nie on to powoduje) lub w samym turbo (oby nie).
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Mam u siebie Amram identyczne objawy (poza błędem EGR) i obstawiam geometrię. Gdyby wywalenie turbiny było łatwiejsze, rozebrałbym i wyczyścił.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dzięki Koledzy za wszystkie informacje. Dziś jak na złość nic się nie działo ale dobrze że objawy nie wskazują raczej na skrzynie.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Daj se zaślepkę z dziurką na egra, lub go całkiem wywal i wyłącz.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Po weekendowym przegonieniu Cristy na dłuższej autostradowej trasie (ok. 900 km w obie strony) zauważyłem, że szarpanie (pojawiające się losowo) przeszło z wspominanych wcześniej w okolicach 50 -70 km/h trochę wyżej czyli 90 - 110 km/h. Zamierzam więc skorzystać z Waszych porad.
    Cytat Napisał Damn Zobacz post
    Szukałbym prędzej w czujniku doładowania, EGRze (choć to ponoć nie on to powoduje) lub w samym turbo (oby nie).
    Zacznę od czujnika, potem sprawdzenie/wymiana gumowych przewodów od podciśnieniowego sterowania turbiną. Proszę tylko o info. gdzie szukać tego czujnika. Z tego co znalazłem w internecie sam czujnik raczej do wymontowania nie jest trudny tylko właśnie gdzie go szukać?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    na kompie znalazłem takie zdjęcie. czujnik zaznaczony jest prostokątem z oznaczeniem 3

    silnik2.jpg

    tak to wygląda w zbliżeniu
    czujnik doladowania.jpg

    a tak lub gorzej będzie wyglądało jak go wyjmiesz
    czujnik doladowania2.jpg

    jakbyś miał problem, w co wątpię, a byłbyś na woli we wczesnych godzinach porannych lub popołudniowych to w mniej niż 10 minut możemy go wykręcić, wyczyścić i złożyć ponownie.
    Damn lubi to.
    Pozdrawiam


  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego @ maka131 wielkie dzięki za pomocne zdjęcia. Muszę się przyznać, że najpierw napisałem post a dopiero później poszedłem do samochodu. Wiedząc jak wygląda ten czujnik (z internetu) znalazłem go w 10s. Tak że przepraszam za zamęt bo kolejność winna być odwrotna. Jedno dobre, że ww. zdjęcia mogą być pomocne dla innych. A teraz meldunek sytuacyjny po czyszczeniu ww. czujnika. Znalezienie i wykręcenie go nie jest trudne i zajmuje przysłowiowe 5 min. Sam czujnik był okropnie zawalony syfem. Ten stożek widoczny na 3 zdjęciu był cały wypełniony i uwalany w mazi. Benzyna ekstrakcyjna, pędzelek i DoRo. 10 min. czyszczenia, przedmuchanie/osuszenie sprężonym powietrzem i montaż. Efekt czyszczenia wyraźnie wyczuwalny na (+). Szarpanie bez mała zostało wyeliminowane, a jeśli się pojawi jest duuuużo mniejsze wręcz śladowe. Jutro sprawdzę na trasie ale na pierwszy "rzut oka" jest OK. Mam tylko pytanie: czy długotrwałe uwalenie ww. czujnika może/mogło wpłynąć na jego uszkodzenie. Pytam bo korci mnie wymiana na nowy.
    Damn lubi to.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jak jest poprawa to raczej nie uszkodził się czujnik.
    ja proponuję zaślepić jeszcze na stałe zawór EGR i wtedy porównać czy objaw będzie występował. przy pełnym zaślepieniu wywali błąd. po wyjęciu zaślepki, żeby dioda się nie świeciła, należny wykasować błąd przez MES lub pojeździć i wtedy sama dioda zgaśnie. info o błędzie jednak zostanie w pamięci i będzie widoczne po podłączeniu kompa.
    Pozdrawiam



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 10:31
  2. Skrzynia automat w cromie nie reaguje
    Napisany przez PanJarek na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-10-2016, 16:49
  3. Uszczelniacz prawej półosi skrzynia automat
    Napisany przez krysiek na forum Croma
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-04-2013, 20:57
  4. Skrzynia automat
    Napisany przez JANOO na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-09-2012, 19:00
  5. [skrzynia biegów] skrzynia automat :(
    Napisany przez qra69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2010, 11:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma automat szarpie przy ruszaniu

egr a skrzynia automatyczna

croma automat slizga

szarpanie przy przyspieszaniu croma

croma szarpie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl