Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
Like Tree1lubi to!

Temat: 1.9 150km wymiana turbiny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007

    1.9 150km wymiana turbiny

    Witam, przymierzam się do wymiany turbiny
    Prawdopodobnie kupię w firmie moto remo
    Nowa koszt 2590 zl
    Naprawiana fabrycznie na orginalnych podzespołach (Garrett Original Reman) koszt 1950zl
    Na obie po 25miesiecy gwarancji
    Teraz pytanie:
    Która wybrać?
    Da się wymienić bez ruszania chłodnicy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    turbinę wykręcasz razem z kolektorem wydechowym, najgorszą czynnością jest odkręcenie osłony termicznej turbiny, chłodnic nie trzeba ruszać, górne przewody od dolotu musisz odkręcić

    ps: po odkręceniu kolektora trzeba popuścić opaskę która spina turbinę i ją trochę przekręcić aby wyszła
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 21-08-2017 o 21:41
    bartas19 lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Cena za regenerację kosmiczna, powinieneś spokojnie znaleźć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Cena za regenerację kosmiczna, powinieneś spokojnie znaleźć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
    Tylko pytanie w czy dobrze. Dużo czytałem na forum alfy i opla na temat regeneracji turbiny ze zmienna geometria, dużo ludzi narzeka na jakość regeneracji. Nowy rdzeń i nowa zmienna geometria to już jest koszt 1000zl a gdzie jeszcze robocizna i inne podzespoły.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    A jesteś pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedają części do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odnośnie regeneracji turbin z zmienna geometrią: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo nową ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić kup środek i wymień sam...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Niby to firma garrett regeneruje ale różnica w cenie niewielka też się przekonuje ku nowej. Wymieniać środka nie Bede wymieniać sam wolę cała sprawną i mieć spokój.

    Taki zestaw uszczelek starczy
    ZESTAW USZCZELEK TURBINY FIAT CROMA 1.9 D Multijet (6023789825) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Chińska oferta: https://pl.aliexpress.com/wholesale?...rbo+fiat+croma na której duża cześć serwisów turbin bazuje

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Czy mógłby ktoś opisać jak zdemontować turbinę w 150KM? Zastanawiam się czy nie wyjąć i dać do sprawdzenia.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Sam wirnik możesz sprawdzić bez zdejmowania turbiny... to czy ma luzy wyczujesz ręcznie od strony zimnej po zdjęciu węża ... żeby zweryfikować turbinę - kierownice czy działają i nie są zapieczone tez widać po pracy cięgła gruszki podczas przygazowania silnika oraz parametrach ciśnienia doładowania przez złącze diagnostyczne... jeśli puszcza olej też widać
    Jeśli są wypalone łopaty po stronie gorącej to i tak wszystko do rozbiórki i to = remont/wymiana
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Zimna to wylot do ic a gorąca to kolektor?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    43
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Tak

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    A jesteś pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedają części do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..

    Moje zdanie jest takie odnośnie regeneracji turbin z zmienna geometrią: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo nową ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
    Jeśli chcesz zaoszczędzić kup środek i wymień sam...
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Italians Do It Better

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    Ewidentnie przycina się geometrią. Jak mu dam w palnik to się ożywia a przy spokojnej jeździe zamula i przyspiesza skokami. Wcześniej czyszczenie n75 poprawilo trochę. Może ktoś opisać ja wydłubać Turbo z silnika?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,424
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
    Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....

    Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.

    Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Pełna zgoda co do przyczyn zapiekania się mechanizmu VNT. Prawdą jest również to co napisałeś - Garrett nie oferuje już zestawów naprawczych do swoich turbosprężarek. Robili to przez jakiś czas, po czym stwierdzili, że jest to dla nich nieopłacalne, ponieważ zamiast sprzedawać drogie kompletne turbiny, sprzedawali jedynie części zamienne. Nie jest to jednak jakaś kosmiczna technologia, której nie dałoby się skopiować. Skoro Chińczycy z powodzeniem kopiują elektronikę, to proste w produkcji elementy VNT również nie stanowić będą problemu. Oto mechanizm zmiennej geometrii do mojej turbosprężarki GT1749MV

    https://pl.aliexpress.com/store/prod...466096443.html

    Tutaj w polskim sklepie:

    P.P.H.U. ALPHA

    Pozostaje jakość. Jak wiemy z tym u azjatów jest różnie. Wybieramy zatem taki serwis turbosprężarek, który posiada odpowiednie dojścia do lepszych jakościowo zamienników jak i posiada odpowiednie zaplecze do przeprowadzania regeneracji i regulacji dźwigni VNT. O dwuletniej gwarancji bez limitu km już nawet nie wspominam. To są gwaranty prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki ze zmienną geometrią. Nie oszukujmy się, większość posiadaczy diesli - starych diesli nie lubi przepłacać i oddaje swoje auta w ręce przypadkowych serwisów, w których najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Cena = jakość. Nie oszukujmy się, że poważna firma wykona nam profesjonalną regenerację w cenie 600 zł. Oni inwestują w sprzęt, ludzi, szkolenia, to się później musi jakoś zwrócić.
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-12-2017, 22:03
  2. fiat bravo ll 1.4 multijet 150km wymiana oleju w skrzyni
    Napisany przez kazmen na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-04-2016, 11:24
  3. Wymiana oleju skrzyni biegów 530.6 - 1.9 multijet 150KM
    Napisany przez Pepesko na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-03-2016, 20:15
  4. Regeneracja turbiny?
    Napisany przez teffal na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-04-2014, 13:19
  5. Świst turbiny
    Napisany przez qqryk na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-06-2013, 13:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-4461-9-150km-wymiana-turbiny-38251

fiat croma jal wykac tirbinesilnik 1.9 150km fiat turbina kiedy wymiana1.9 jtd jak wyciagnac turbowymiana turbiny alfa 159 1.9 jtdmzmienna.geometria.do.turbosprezarki.fiat.croma1.9 dth demontaz turbinyopel czyszczenie vntfiat croma wymiana turbinywymiana turbiny fiat cromawymontowanie turbiny cromakoszt wymiany turbiny w alfa romeozestaw.naprawczy.do.turbo.fiat.croma.2fiat croma wieksza turbosprezarkajak wymienic turbo w cromiecroma wymiana turvinydemontaz turbiny cromaile kosztuje nowa turbina do fiata brawowymiana Turbiny 1.9 JTD 16Vturbina fiat croma 1.9 16v 150kmzestaw naprawczy turbo fiat 1.9 jtd 150 koniwymiana turbiny 1.9 jtdmwymiana turbosprerzarki w cromieregeneracja turbosprezarki bravo bravo ii 1.9 jtdwymiana turbo 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl