Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    seicento 0.9
    Rocznik
    2000

    Zapalająca się kontrolka oleju w Seicento 0.9, sama benzyna

    Witam,
    We wrześniu zakupiłem "Seikusia" silnik standardowy 0,9 39konny. Teoretycznie, jak na swój rocznik, 2000, auto było bez wad.. do czasu. Otóż, jeżdżąc po mieście auto działa bez zarzutów, aż do momentu kiedy przejadę powiedzmy 30-35 km, auto się nagrzeje, olej też. Wtedy to, kiedy stoję np. na światłach, na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju, na czerwono. Kiedy zwiększę obroty, lub po prostu ruszę wtedy kontrolka gaśnie i nic zupełnie się nie dzieje.
    Drodzy forumowicze, proszę o pomoc. Jakie to mogą być objawy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Może po prostu, sam czujnik nawalił, np. było tak często, wymiana niedzianej podkładki załatwiała sprawę, te czujniki się częściej psują jak te silniki.
    I like my FIAT Cinquecento.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    wymiana niedzianej podkładki załatwiała sprawę
    Artur ,jak zawsze ,piszesz bzdury.( zgłoszenie do moderatora)



    Objaw jak przy zużytych panewkach, może pompa siadła, na początek warto wykręcić czujnik ciśnienia oleju a w to miejsce wkręcić przyrząd do sprawdzenia ciśnienia oleju i rozgrzać silnik.
    To na początek pokaże czy czujnik ciśnienia jest sprawny.
    Czy przed owym problemem wymieniałeś olej? Jeśli tak to-Może sprzedający nalał regeneratora przed sprzedażą, to na jakiś czas poprawia ciśnienie.
    Ostatnio edytowane przez wirusac ; 10-01-2018 o 08:05
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    seicento 0.9
    Rocznik
    2000
    Z tego, co mi mówił sprzedający (był nim starszy dziadek, który był pierwszy właścicielem) to był wymieniany filtr oleju i wlewany nowy olej 15W-40.
    Jeśli byłyby to panewki tudzież pompa, to w ogóle opłaca się robić to, czy lepiej zainwestować w inne seicento? Nie ukrywam, że się zżyłem z tym malutkim auteczkiem

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    28
    Postów
    24
    Auto
    Bravo I 1.6 16v
    Rocznik
    1999
    panewki czy pompa to nie jest jakiś wielki koszt, zależy jak z robocizną
    https://superparts.pl/


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Fabryczna instrukcja obsługi którą dostałem w raz z kupnem auta podaje że dopuszczalne jest zapalenie się kontrolki na biegu jałowym po silnym rozgrzaniu silnika (długa jazda z obciążeniem itp) ale powinna zgasnąć po lekkim zwiększeniu obrotów silnika, To nie jest usterka jeśli nie świeci się przy wyższych obrotach

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2018
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    28
    Postów
    7
    Auto
    seicento 0.9
    Rocznik
    2000
    No właśnie może to być to sandamiano, ja jeżdżę normalnie nie zwracam uwagi na te kontrolkę, na tak zwanym biegu jałowym. Wydaje mi się zresztą, iż skoro ten powiedzmy problem utrzymuje się juz od 3 miesięcy, to w takim razie silnik dawno powinien się przegrzać, a tymczasem nie ma z nim problemu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    W zupełności się zgadzam z kol. sandamiano,ale jest pora zimowa i temperatury są niskie .Latem kontrolka będzie się świecić coraz częściej.Mam podobnie w cc 700, tylko że po nagrzaniu obroty silnika spadają prawie do700obr/min.Autko ledwo tyka.Wtedy też kontrolka oleju zaczyna pomrugiwać. Już tak jeżdżę ze 2 lata. Przyznam że jest to irytujące (czerwona to ostrzeżenie).Nic z tym nie robię samochód zapala na tyk a koszt ewentualnej naprawy na pewno przekroczył by wartość cinquecento.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Fabryczna instrukcja obsługi którą dostałem w raz z kupnem auta podaje że dopuszczalne jest zapalenie się kontrolki na biegu jałowym po silnym rozgrzaniu silnika (długa jazda z obciążeniem itp) ale powinna zgasnąć po lekkim zwiększeniu obrotów silnika, To nie jest usterka jeśli nie świeci się przy wyższych obrotach
    I co miałem rację, zwykły błąd, silnik jest prawdopodobnie ok., w dużych fiatach, też tak bywało, silnik był sprawny w 100% a kontrolka się zapalała.
    I like my FIAT Cinquecento.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał Artur45672 Zobacz post
    Może po prostu, sam czujnik nawalił, np. było tak często, wymiana niedzianej podkładki załatwiała sprawę, te czujniki się częściej psują jak te silniki.
    Tak,tak Artur miałeś racje "umerthuz" stwierdził że nawalił czujnik, wymienił pokładkę i ciśnienie nie świeci
    Wskaż chociaż jeden wyraz w którym miałeś rację.Moderator za twoje podpowiedzi powinien ci dać troche odpoczynku.
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Do sprawdzenia rzeczywiste ciśnienie i ew. Inspekcja panewek. Kontrolka oleju nie powinna się zaświecać, a szczególnie w takich temperaturach.

    Swoją drogą znam 2 silniki fiata (jeden 1.6 w maryśce a drugi 1.1 w pandzie), którym kontrolka mruga na rozgrzanym. Maryśkę ma kumpel wariat, który pałuje to auto non stop i nieraz lata po czerwonym polu. Jeździ tym problemem od kilku lat.
    Pandą jeżdżą pracownicy pizzerii, więc też lekko nie ma. Właściciel twierdzi, że tak już ma od ponad 100 tys km i jeździ. Mnie by to jednak mocno przeszkadzało i pewnie bym zrzucił misę i chociaż zerknął co i jak.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,893
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał umerthuz123 Zobacz post
    Drodzy forumowicze, proszę o pomoc.
    Wymień czujnik na nowy, koszt 15-20 zł i kontrolka już się nie zaświeci. Powodem jest zabrudzony czujnik. W Astrze 2.0 TDI były podobne objawy, po pomiarach manometrem wszystko okazało się być w porządku. Kiedy porównałem stary i nowy czujnik różnica była ogromna. W starym otwór był wielkości szpilki, w nowym trochę większy... Po "rozebraniu" okazało się, że nazbierało się tam jakiegoś syfu i stąd te przekłamania...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2015
    Skąd
    konin
    Postów
    74
    Auto
    seicento 900
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Fabryczna instrukcja obsługi którą dostałem w raz z kupnem auta podaje że dopuszczalne jest zapalenie się kontrolki na biegu jałowym po silnym rozgrzaniu silnika (długa jazda z obciążeniem itp) ale powinna zgasnąć po lekkim zwiększeniu obrotów silnika, To nie jest usterka jeśli nie świeci się przy wyższych obrotach
    Dla niedowiarków
    DSC_0158.JPG
    Każdy ma prawo do wyrażania opinii. Jeżeli widzisz błąd, to po prostu popraw kolegę.


 

Podobne tematy

  1. zapalająca się kontrolka ABS i ręcznego po zmianie kół...
    Napisany przez bober6662 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-06-2015, 11:21
  2. zapalająca się kontrolka ładowania
    Napisany przez miwal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-10-2013, 00:57
  3. palio1,2-zapalająca się kontrolka pompy paliwa
    Napisany przez pyrkosz61 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-08-2013, 19:58
  4. Zapalająca się lampka ciśnienia oleju
    Napisany przez Slowik8609 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 26-11-2012, 05:17
  5. [silnik] CC 900- zapalająca się kontrolka od wtrysku
    Napisany przez Rafael na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-04-2010, 09:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437zapalajaca-sie-kontrolka-oleju-w-seicento-0-9-sama-benzyna-39828

seicento kontrolka oleju

kontrolka oleju seicento

seicento swieci kontrolka olejufiat cinquecento 700 kontrolkifiat seicento kontrolka olejunaprawa czujnika oleju fiat seicento 900seicento 900 czujnik cisnienia olejuseicento 900 gdzie jest czujnik cisnienia oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl