Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005

    Spalone kostki reflektorów

    Na obu przewodach świateł długich takie coś IMG_20200825_101109.jpgIMG_20200825_101913.jpg. Jeden bezpiecznik przepalony. Drugi jeszcze sprawny, ale przez to kabel na reflektorze od strony kierowcy musiał się cały czas smażyć. Proszę o jakąś diagnozę. Gdyby kostka spaliła się tylko na jednej stronie, myślę, że nie było by problemu. Wymiana i tyle. Ale w przypadku symetrycznej awarii coś chyba musi być nie halo więcej?

    Samochód:
    Fiat Seicento/600 1.1 MPI
    Ostatnio edytowane przez LotekM ; 25-08-2020 o 12:17



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Od jak dawna masz to auto?
    Kiedy wcześniej zaglądałeś do świateł?

    Żarówki masz standardowe?

    Z ładowaniem jest OK?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Auto jest z 2005, odkupiłem od babci w lipcu 2018. Od nowości w rodzinie. Do świateł ostatni raz zaglądałem w lutym tego roku, bo wypadła śruba od regulacji reflektorów. Żarówki mam Philipsy White Vision-wymienione 04.2019. Ładowanie w porządku.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trzeba przerobic istniejący uklad zasilania lamp przednich.Jak znasz pdstawy elektrotechniki ogarniesz to sam. Jesli masz zyczenie ,szczcegoly podam Ci na PW.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Wszystko ok, można przerobić na przekaźnikach, tylko tutaj usmażył się praktycznie na obydwu kostkach przewód masowy. No chyba, że się mylę, to proszę mnie poprawić.

    Nie wiem jak długo musiały się jednocześnie świecić światła drogowe ze światłami mijania, żeby do tego doszło.

    Przewody spokojnie wytrzymują standardowe żarówki 55/60W. Ja też miałem założonego Philipsa, ale już nie pamiętam jakiego i nic złego z przewodami się nie działo.

    Problem może być w przełączniku pod kierownicą.

    Pytanie, czy po włączeniu świateł drogowych światła mijania gasną?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Co to znaczy przerobić istniejący układ zasilania lamp przednich? I dlaczego nagle teraz tego potrzebuje, skoro przez ostatnie 14 lat nic się nie działo.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Jakość wykonania instalacji w fiatach,szczegolnie w tych biedniejszych modelach jest taka jak widzisz ,na swoim przykladzie. Podjedz do serwisu fiata,zadaj im to pytanie i czekaj na odpowiedz.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Z całym szacunkiem, ale to Ty zacząłeś coś o przerabianiu, więc dokończ myśl.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Chodzi o to, że kiedy komuś gorzej świecą światła lub instalacja robi się wątpliwej jakości, tak jak w Twoim przypadku, że kostki się stopiły, to przerabia się ją, tworząc dodatkową wiązkę bezpośrednio z akumulatora, na grubszych przewodach, najczęściej ceramicznych kostkach i przekaźnikach sterowanych ze starej instalacji.

    Seiko ma przełączniki starego typu, jak kiedyś maluszek, tzn, całe obciążenie przechodzi przez przełącznik zespolony. Przełącznik z czasem się zużywa.
    Robią się różnego typu zwarcia, abo światła wg nie działają.

    To dlatego poleciłem Ci sprawdzić, czy kiedy przełączasz światła z mijania na drogowe świeci się tylko wybrane włókno w żarówce, czy obydwa.

    Spalony bezpiecznik, to najczęściej zwarcie, ale może oznaczać również przepięcie.

    Jeśli znasz się chociaż trochę na elektryce, można wszystko sprawdzić we własnym zakresie. Wystarczy multimetr, nawet taki za kilkadziesiąt złotych.

    Moje Seiko ma 17 lat i nigdy nie miałem problemów z instalacją. Podłączałem sam różne dodatkowe oświetlenia i wszystko działa do dzisiaj. Z żarówkami nie kombinowałem, zakładałem markowe, Philipsa 55/60, Znam ludzi którzy wkładali 90/100 i nie kończyło się to za dobrze. Teraz nie zaglądałem co tata wkłada.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Dobra. Sytuacja na tą chwilę wygląda tak. Są nowe kostki. Światła działają. Ale lampy grzeją się dalej. Czyli problem nie został rozwiązany, kostki to tylko środek zapobiegawczy. Kostki ceramiczne, więc nie ma co się spalić. Szkoda reflektorów i reszty instalacji. Z tego co naczytałem się już na wielu forach, problem jest właśnie z przełącznikiem zespolonym, przez które przechodzi pełne napięcie. Najlepiej byłoby zrobić światła na przekaźnikach tak jak to już ktoś napisał.
    1. Czy kupować nowy przełącznik zespolony czy próbować przeczyścic styki starego przełącznika i dołożyć tylko przekaźniki?
    2. Czy ma ktoś doświadczenie na jak długo może starczyć kolejny przełącznik bez przekaźników?
    3. Ma ktoś schemat ideowy takiego przekaźnika stricte dla Sejolka, który poprowadzi za rączkę od A do Z?
    Ostatnio edytowane przez LotekM ; 30-08-2020 o 11:19

  12. #11
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Lampy zawsze będą się grzały. Nie będą zimne, czy chłodne, w środku siedzi "grzałka", więc tego zjawiska nie uda się wyeliminować.

    Czy światełka działają poprawnie? Tylko długie... Tylko krótkie...
    Jeśli tak, to bez czyszczenia możesz zrobić sobie instalację na przekaźnikach.

    Przełącznik u mnie działa bez problemu od 17 lat... Z czego 8-9 lat w aucie zamontowane są światła do jazdy dziennej, więc miał trochę łatwiejsze życie

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Tak, apropo tych "grzałek" to też mnie znajomy uświadomił. Jakby nie patrzeć żarówka w aucie to 70 % ciepła 30 % światła. Sprawdzałem miernikiem i nie mam żadnych przepięć. Ani na długich, ani na krótkich. Czyli tak naprawdę plastikowe kostki rozleciały się ze starości.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    schemat swiatel fiat1.jpg
    swiatla fiat 2.jpg
    Kup przekazniki , przelotki bezpiecznikowe , konektory damskie i meskie
    gniazdo bezpiecznika.jpg

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2018
    Skąd
    Tokary
    Wiek
    48
    Postów
    14
    Auto
    Fiat 600 1.1MPI
    Rocznik
    2006
    U mnie było podobnie. Wymieniłem kostki na nowe i ok , niemniej zamówiłem już ceramiczne za 5 zł/szt.
    Na tablicy działy się cuda ogólnie, przebicia świateł długich itp

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Seicento 1.1
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    schemat swiatel fiat1.jpg
    swiatla fiat 2.jpg
    Kup przekazniki , przelotki bezpiecznikowe , konektory damskie i meskie
    gniazdo bezpiecznika.jpg
    Odgrzebuje stary temat. Mam gotową instalacje pod przekaźniki z drugiego schematu.

    Czy ktoś ma właśnie zastosowany ten schemat i ma jakieś przemyślenia co do niego? :-) Na coś uważać?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie działa panel klimatyzacji i spalone radio
    Napisany przez Grzembol701 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-09-2019, 22:13
  2. nie swieca swiatla krotkie + cos spalone
    Napisany przez mihal147 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-03-2015, 01:55
  3. spalone sprzęgło - brava 1.2 99'
    Napisany przez Awangarda na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-05-2014, 10:48
  4. Brava 1.4 12V - Spalone elementy na płytce zegarów
    Napisany przez kasia29g na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-12-2012, 15:42
  5. Spalone radio?
    Napisany przez stpman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-06-2010, 17:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437spalone-kostki-reflektorow-47437

SEICENTO kostka reflektora

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl