Cze¶æ wszystkim!
Jestem nowy na forum, a za³o¿y³em konto, bo sporo pomocy zaczerpn±³em z ju¿ za³o¿onych w±tków.
Posiadam Seicento z silnikiem 899cm3, rok produkcji 1999r.
Seicento posiadam od kwietnia bie¿±cego roku (4 miesi±ce). Staram siê ca³y czas likwidowaæ wszystkie zauwa¿alne usterki, czasami u mechanika lub te prostsze - samodzielnie. Mam problem z kontrolk± p³ynu ch³odz±cego. Opiszê to w punktach, bêdzie ³atwiej potem to wszystko pouk³adaæ:
1) Nie mam problemów przy uruchamianiu silnika;
2) Kontrolka temperatury pokazuje mi siê po przejechaniu kilku kilometrów (zaczyna od bardzo s³abej widoczno¶ci a¿ to coraz bardziej zaczyna ¶wieciæ - im d³u¿ej jadê). Zauwa¿y³em, ¿e podczas jazdy na wysokich obrotach dioda dalej siê ¶wieci, ale lekko (nie maksymalnie).
3) Podczas postoju, przy zapalonym silniku - dioda zaczyna siê powoli pojawiaæ (staje siê byæ coraz bardziej widoczna). W koñcu za³±cza siê wentylator.
4) Nie mam ¿adnej bia³ej pary z wydechu, poziom p³ynu w zbiorniku wyrównawczym jest ca³y czas na takiej samej pozycji, nie ma ¿adnych b±belków podczas d³u¿szego postoju - wiêc to raczej nie wina Uszczelki pod g³owic±.
5) Silnik pracuje równo na niskich jak i wysokich obrotach - nie widaæ uszkodzenia.
6) Dodam, ¿e zrobi³em tym autem przez cztery miesi±ce prawie 7 tysiêcy kilometrów, wiêc silnik raczej by siê posypa³, gdyby faktycznie by³oby co¶ nie tak.
7) Nawiewy w Seicento dzia³aj± bez problemu, ciep³e i zimne powietrze - jak tylko siê podoba wieje jak trzeba.
Teraz mam pytanie:
1) S³ysza³em, ¿e dioda pokazuj±ca poziom nagrzania p³ynu ch³odz±cego powinna albo siê paliæ (maksymalnie jasno) lub w ogóle je¿eli nie ma takiej potrzeby. Czy to prawda? Ja mam sytuacjê, gdzie dioda ta coraz bardziej staje siê widoczna, a¿ po pewnym czasie gdy jest ¶wieci ju¿ do¶æ jasno - za³±cza siê wentylator.
2) Wydaje mi siê, ¿e to wina czujnika temperatury cieczy ch³odz±cej, czy faktycznie tak jest? Dzisiaj by³em u mechanika wymieni³ mój czujnik (z czerwon± koñcówk±) na jaki¶ inny który zamawia³ (bez czerwonej koñcówki) i sytuacja by³a taka sama jak przy tej czerwonej. Jutro mam zajechaæ do mechanika z rana gdy¿ zamówi³ on tak± sam± jak mam z czerwon± koñcówk± (tylko now±).
3) Pomy¶la³em te¿, ¿e w moim Seicento nie ma zegara który pokazuje dok³adn± temperaturê cieczy ch³odz±cej tylko jest ta dioda. Zazwyczaj na tarczy wskazówka jest na po³owie (90st nagrzania), dlatego mo¿e ta dioda siê rozja¶nia w czasie jazdy (bo silnik siê nagrzewa?).
4) Czy moje Seicento musi mieæ jaki¶ okre¶lony czujnik dla swojego modelu? Czy równie dobrze bêdzie pasowa³ ka¿dy inny byle by pasowa³o do gwintu?
Bêdê bardzo wdziêczny za wszelakie zainteresowanie tematem.
Proszê doradziæ co mo¿e byæ winowajc± takiego przypadku.
Pozdrawiam!