Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2024
    Skąd
    Maz
    Postów
    1
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2002

    Seicento 900 2002 problem z pracą silnika

    Dzień dobry Panowie,

    Po kupnie nowego akumulatora i przejechaniu około 10 km zaczął się dusić, przerywał, 2x w ciągu 75km trasy miał chęci zgasnąć w trakcie jazdy, a raz zgasł ale ze sprzęgła go odpaliłem. Z prędkością maksymalną 60 km/h i ciągłym przerywaniu i szarpaniu dojechał. Mam wrażenie, że spalił 5x więcej niż gdy jechał na miejsce.

    Pracuje jakby bez jednego gara, głośno chodzi, nierówno. Po dodaniu gazu wkręca się na obroty jakby skokowo, z przerwami. Po odpuszczeniu gazu prawie zawsze zgaśnie. Tak samo gdy pracuje na biegu jałowym przez około 3 minuty.

    Wymieniłem do tej pory:
    - Świece 4 szt. stare były całe czarne od nagaru.
    - Przewody zapłonowe wysokiego napięcia 4 szt.
    - Filtr powietrza i paliwa.
    - Wyczyściłem przewód doprowadzający powietrze z filtra do przepustnicy.
    - Pompkę paliwa.
    - Uszczelka pod pokrywą zaworów.
    - Wyczyściłem silniczek krokowy.
    - Wyczyściłem przepustnicę, wymieniłem uszczelki.
    - Odmę wyprowadziłem ekologicznie pod auto, bo widać było delikatne zabrudzenie od oleju na starym filtrze.
    - Cewka w ilości 1szt. bo się w sklepie pomylili i tylko jedną wrzucili.

    Po wymianie powyższych problem jest nadal taki sam. Nic się nie pogorszyło, nic się nie polepszyło.

    Ciśnienie sprężania na cylindrach:
    Cylinder 1 = 13 bar
    Cylinder 2 = 10,5 bar - ma znaczenie, że mieści się w normach ale odbiega wartościami od reszty?
    Cylinder 3 = 12 bar
    Cylinder 4 = 13 bar

    Jutro zrobię jeszcze próbę olejową i zobaczę czy ciśnienie ulegnie zmianie.

    Co można sprawdzić, ale nie koniecznie tylko poprzez wsadzenie kolejnej nowej części?
    Sonda lambda? Zawory do regulacji? Popychacze hydrauliczne? Klawiatura zaworowa? Jak to posprawdzać i czy warto?
    Jakieś pomysły Panowie?

    Edit: wymieniłem czujnik położenia wału, przeczyściłem wtryskiwacz. Wydaje się, że chodzi jakby żwawiej, ale nadal faluje na obrotach i strzela jakby w gaźniku. Co najlepiej teraz sprawdzić najlepiej

    Wiem, że na odległość przez nagranie słabo słuchać jak to gada, ale zawsze to lepsze niż pisanie, że robi tak pyk pyk pach.

    https://youtu.be/d95H96jZIDM?feature=shared



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Najlepiej mieć interfejs zwykły Vag KKL plus przejściowka na 3 piny i program w necie IAW SCAN 2 i podejrzeć parametry może coś pokaże jeśli nie błąd to parametry. Z tego co podmieniałeś to został jeszcze ważny czujnik MAP - jest on na jednej ze śrub od sterownika silnika i podpięty przewodem gumowym do przepustnicy - lubi pękać na końcach a jest ważny właśnie do pracy na biegu jałowym - rozpoznaje obciążenie a jeśli ma nieszczelność to na jałowym podaje dla sterownika informację jakby silnik był obciążony co może zwiększać dawkowanie paliwa. Masz LPG w aucie? Pozostaje jeszcze z mechanicznych - np zatkanie katalizatora lub tylnego tłumika. Jak miałem kiedyś takie autko to wełna tłumiąca z tłumiku oberwała się i zatkała komory - też jechałem na 3 biegu max 60 ale chyba nie przerywał wtedy tylko nie miał mocy. Sonda także może psocić ale jak napisałem lepiej podejrzeć parametry niż wymieniać w ciemno. W programie sprawdzisz czujniki na żywo jak działają czy np przepustnica zmienia kąt otwarcie , jaka temperatura podciśnienie itp.
    Popychacze masz hydrauliczne- pytanie jak wyczyściłeś wtryskiwacz? Tam są tylko dwa siteczka i ciężko je zdjąć a jak montowałeś to oringów nie uszkodziłeś ? I teraz może paliwo lać cały czas delikatnie przez co nie ustawi sobie obrotów
    Ostatnio edytowane przez sandamiano ; 23-02-2024 o 12:42


 

Podobne tematy

  1. Seicento problem z pracą wycieraczek przednich
    Napisany przez kawka66 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-10-2017, 11:49
  2. Problem z pracą silnika
    Napisany przez 25poli na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-04-2017, 14:41
  3. problem z nierówną pracą silnika
    Napisany przez lukaszm_zdw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-06-2016, 11:34
  4. Seicento problem z pracą silnika w gorące dni
    Napisany przez paweltgb na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2014, 15:28
  5. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nierowna praca seicento 900

https:fiatklubpolska.plcinquecento-seicento-437seicento-900-2002-problem-z-praca-silnika-53580

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl