Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez bzykol

Temat: Problem z pracą silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2017
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    45
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Problem z pracą silnika

    Problem dotyczy fiata seicento 1.1 poniżej skany z diagnostyki12.jpg14.jpg43.jpg145.jpg

    podejrzewam coś z wtryskiem albo katalizatorem. Co sądzicie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2015
    Skąd
    Tumlin/k Kielc
    Wiek
    37
    Postów
    65
    Auto
    Fiat Seicento 1.1 SPI
    Rocznik
    1999
    A co on ma takie niskie obroty? 900 obr/min to diesel powinien mieć, a nie benzyniak, a tutaj nawet 900 nie ma Chyba coś koło 1100 powinno być.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    No na równo 1000 obrotów ustawia się, może 950 obr, ale nie mniej, ma się wahać między 950 a 1000 cały czas, coś z rozrządem ma, albo zawory wytłuczone, albo wałek rozrządu, nowy wałek nowy pasek, przegląd głowicy i powinno być ok. Tak na rzut oka, to fazy rozrządu nie są ok.
    I like my FIAT Cinquecento.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    1. Co mu się dzieje? Co dokładnie jest nie tak z pracą silnika?
    2. Jakie 1100 obrotów? Wg screena (który swoją drogą nic nie daje) jest wręcz idealnie. Bzdury opowiadacie z tymi obrotami. Sterownik ma żądane obr. 845, a zmierzone 848. Tak ma być i nie opowiadajcie bzdur. Jak chcecie to wam pokaże na jakich obrotach chodzi 1.6 w stilo i 1.1 spi w seju. 1100 to chyba na 15stopniowym mrozie i na pełnym ssaniu.
    3. Jakie wahanie obrotów? Chłopie o czym ty pieprzysz? To ludzie na całym świecie walczą z falującymi obrotami w benzyniakach, a ty opowiadasz jakieś farmazony.
    4. Taka diagnostyka nic nie daje.
    5. Diagnostykę sondy lambda i katalizatora robi się w inny sposób. Zaznaczasz odczyt z sondy przed katalizotorem i za katem (jeśli są dwie). Włączasz wykresy i logujesz tylko te dwie wartości na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku przez powiedzmy minutę-dwie.
    Pierwsza sonda ma falować, druga ma stać na w miarę wysokich wartościach.
    6. Artur, przestań wypisywać swoje mądrości na forum, bo jak to czytam to mi oczy krwawią. Jednym każe lać doktora do zdrowego silnika, a innym robić generalkę bez żadnej diagnostyki. Ja pier.... weź chłopie zastanów się nad sobą i przestań trollować.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 08-04-2017 o 15:09
    patgaw lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie troluję, w cinquecento 700, jest między, 950 a 1050, przysięgam, bo sam w trzech instrukcjach widziałem, nie wiem jak w 1.1, dlatego nie obrażaj, bo takie obroty mają być, nie będę skrina robił, ale to prawda, nigdy nie 850, było w jednej książce tak napisane, ale to jest pomyłka w cc 700, między 950-1050 prawidłowe obroty. A jeżeli chodzi o falujące obroty, to jest bzdura bo mają falować, w zakresie podanym przez producenta, i nie gadaj, że ci oczy krwawią, bo prawdę piszę. 1100-1200 to faktycznie za dużo jest już, dla benzyniaka, pamiętaj, że auto ma idealnie podaną mieszczankę i nie może tu być błędu.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 08-04-2017 o 19:22
    I like my FIAT Cinquecento.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Artur45672, czy jesteś świadom tego faktu że silnik 700 i 1.1 różnią się diametralnie? Zwłaszcza liczbą cylindrów? Więc parametry podane dla silnika 700 siłą rzeczy nie będą prawidłowe dla 1.1.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał faradek Zobacz post
    Artur45672, czy jesteś świadom tego faktu że silnik 700 i 1.1 różnią się diametralnie? Zwłaszcza liczbą cylindrów? Więc parametry podane dla silnika 700 siłą rzeczy nie będą prawidłowe dla 1.1.
    Nie sądzę, każdy silnik benzynowy, ma tak samo 950-1050, i to nie tylko fiat-a, po prostu tak jest i koniec, ale koniec off-topu, bo kolega twierdzi, że silnik źle pracuje.
    I like my FIAT Cinquecento.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    No nie masz racji, ale wiem, że Ciebie nikt nie przekona bo jesteś przekonany o własnej nieomyslności [emoji14]

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Teoretycznie można ustawiać, na 875+-15, ale mija się to z celem, bo masz wtedy system start & stop, przy każdym ruszeniu silnik gaśnie praktycznie, dobra sprawa dla młodego kierowcy, ja mu w gaz a on, mi zgasł, ale normalnie dużo lepiej ustawiać na 950-1000, innymi słowy jest taka możliwość, ale zwykle się tak, nie robi.
    I like my FIAT Cinquecento.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zatrzymałeś się z mentalnie na cinquecento 700. Weź przestań mieszać. Piszemy o aucie na wielopunktowym wtrysku z centralką MagnetiMarelli. Połowę jak nie 3/4 rzeczy diagnozuje się tam przez obd. Tam obroty i dawki są ustalone w mapach w komputerze i niczego nie zmienisz. Auto bazuje na czujnikach i wartościach zadanych w fabryce i nie da się tam pokręcić śrubką i czegoś zmienić. Poczekaj aż kolega napisze co dolega jego silnikowi i wtedy napisz coś mądrego. A jak nie masz nic mądrego do napisania to nie pisz.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Przecież wiem, bo mamy jeszcze fiata albea 1.2, i tam jest na mpi też, jest to system bezobsługowy, jak mały problem to masz od razu, check engine, dlatego mówię, że na tym systemie zawsze jest dobrze, dlatego się też zdziwiłem, ale w takiej pierdziawce jak cc700, starcza gaźnik, i dobrze pracuje, w naszej albei jest 950-1000 a na ssaniu nawet 1200 obr., a jest to silnik fire 1.2 82 km, ale ok. bzykol, czekam co się stało, bo wiem, że to są systemy bezobługowe. A świeci ci się check engine, albo żółty wskaźnik silnika.
    I like my FIAT Cinquecento.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Proszę nie mylić zasilania gaźnkowego z zasilaniem wtryskowym.Na gaźniku pokręci się wkrętem uchylenia przepustnicy (gdzie w wtryskowcach jest to zabronione) i już mamy obroty jałowe jakie chcemy. Tam gdzie elektronika to sterownik za wszelka cenę będzie dążył do takich obrotów jałowych jakie dał mu w pamięci projektant w procesorze . Jak będzie np za mocno uchylona przepustnica to jeśli nie ma krańcówki-stycznika że nie rozpozna połozenia spoczynkowego przepustnicy to obetnie dopływ powietrza kanałem obejściowym zaworem silnika krokowego. Na ostateczne obroty jałowe w takim zasilania ma wpływ wiele czynników nie tylko paliwo/powietrze jak w gaźiku

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2014
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    46
    Postów
    459
    Auto
    Fiat cinquecento
    Rocznik
    1994
    Nie do końca, bo w cinquecento jest czujnik położenia wału i podciśnienie gaźnikowe tzw. małe turbo, oraz zapłon w pełni elektroniczny magnetti miranelli, słynne falujące obroty, podciśnienie reguluje skład też, w skrajnej sytuacji silnik może nie zapalić, jak jest gaziol źle wyregulowany, ale jest to system prostszy jak m.p.i wiem, bo mamy, albeę, wtrysk. W przypadku, mpi jest sonda lambda a może nawet dwie sondy, gdy system stwierdzi zły skład mieszanki to od razu jest check engine, słynna wpadka VW na tym polegała, że check engine się nie zapalało, apropos.
    Ostatnio edytowane przez Artur45672 ; 10-04-2017 o 14:53
    I like my FIAT Cinquecento.


 

Podobne tematy

  1. problem z nierówną pracą silnika
    Napisany przez lukaszm_zdw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 04-06-2016, 11:34
  2. Seicento problem z pracą silnika w gorące dni
    Napisany przez paweltgb na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-06-2014, 15:28
  3. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  4. Problem z dziwną pracą silnika
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-12-2010, 13:13
  5. Problem z pracą silnika na benzynie
    Napisany przez pablo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-11-2009, 15:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl